حراست وزارت علوم: هیچ یک از نیروهای انتظامی وارد محوطه دانشگاه شریف نشدند

حراست وزارت علوم: هیچ یک از نیروهای انتظامی وارد محوطه دانشگاه شریف نشدند

مرکز حراست وزارت علوم در اطلاعیه ای نوشت: در روز مشخص شده، نهادهای دانشگاهی ذیربط مجوزی برای تجمع صادر نکردند و تجمع مذکور اساساً بر خلاف قوانین دانشگاه برگزار شد.

مرکز دفاعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در اطلاعیه ای با تشریح ابعاد حوادث روز یکشنبه دهم مهرماه دانشگاه شریف، تاکید کرد: علیرغم تجمع غیرمجاز و رفتار بی احترامی دانشگاه نسبت به نیروهای نظم و امنیت. در خارج از دانشگاه مستقر بودند، هیچ یک از سربازان تا پایان حادثه آن شب وارد دانشگاه نشدند.

در اطلاعیه مرکز حراست وزارت علوم در خصوص اتفاقات دانشگاه صنعتی شریف آمده است: پس از تجمع گسترده دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف در روز یکشنبه 19 مهر 1401 در محوطه دانشگاه و گزارش های غیرواقعی از آن. از سوی جاهلان و دشمنان این کشور و ملت، این نتیجه تحقیقات انجام شده در میدان، بازرسی دوربین های مداربسته دانشگاه و گزارش ماموران مستقر در خارج از دانشگاه و همچنین بررسی های انجام شده است. توسط برخی عوامل مزاحم به شرح ذیل به اطلاع ملت شریف ایران می رساند:

1- در روز مذکور نهادهای دانشگاهی ذیربط مجوزی برای تجمع صادر نکردند و تجمع مذکور اساساً بر خلاف مقررات دانشگاه انجام شد.

2- از حوالی ساعت 16:00 جمعی از دانشجویان در نزدیکی درب جنوبی دانشگاه تجمع کردند و بدون طرح مطالبات صنفی، سیاسی و اجتماعی خاص شروع به سر دادن شعارهای تخریبی کردند.

3_ متاسفانه برخی از شعارها بسیار سخیف و خارج از شأن دانشگاه و دانشجو و فضای مقدس محیط علمی و آموزشی بود.

4- اولین کسانی که به این فضای آشفته اعتراض کردند تعدادی از دانشجویان فهیم، متفکر و فرهیخته همین دانشگاه بودند که متاسفانه این عزیزان نیز مورد هجمه گروهک سوپرالاشاره قرار می گیرند.

5- دانشجویانی که بدون رعایت تربیت ایرانی ـ اسلامی و آداب و رسوم و ملاحظات مربوط به حضور بانوان زشت ترین و بی سابقه ترین فحاشی ها را در حضور دانشجویان دختر به قصد خروج از دروازه جنوبی دانشگاه انجام دادند. برای پیوستن به تعدادی که قبلاً در خارج از دانشگاه مستقر شده بودند. به سمت این دروازه حرکت می کنند که در آنجا با حضور و موانع نیروهای خودم فرجه روبرو می شوند، اما در اینجا نیز با سردادن همان شعارهای وقیحانه به مأموران پلیس، خشونت را تشدید می کنند.

6- در مرحله بعد گروه مذکور به سمت دروازه شمالی دانشگاه حرکت کرده و همزمان با تماس با مطرح ترین رسانه های ماهواره ای ادعای کاملا نادرستی مبنی بر ضرب و شتم خود و محاصره یک دانشگاه توسط نیروهای امنیتی و انتظامی.

7- با ورود شبکه های خبیث و مزدور سعودی، آمریکایی و انگلیسی به تاریخ و دامن زدن به شایعه محاصره و تیراندازی دانشگاه و… تعدادی از اولیای دانش آموزان و رهگذران در مقابل دروازه شمالی و جنوبی تجمع کردند. البته تعدادی از آشوبگران، که اکنون خارج از دانشگاه، به دنبال فرصتی برای پیوستن به آنها و تلاش برای هدایت تجمع به سمت هرج و مرج بودند.

8- علیرغم تجمع غیرمجاز و رفتار غیرمحترمانه دانشگاه نسبت به نیروهای انتظامی و امنیتی مستقر در خارج از دانشگاه، هیچ یک از نیروها تا پایان حادثه آن شب وارد دانشگاه نشدند.

9- پس از خروج گروه متخلف از محوطه دانشگاه، 35 نفر از اعضای به اصطلاح سرکرده این گروه که به طور کامل شناسایی شده بودند، در خارج از دانشگاه دستگیر شدند. از این گروه 20 نفر در همان شب پس از بررسی هویت و اخذ سوابق و 15 نفر دیگر نیز در روزهای بعد با انجام تحقیقات مربوطه آزاد شدند. در حال حاضر هیچ یک از اعضای گروه در بازداشت به سر نمی برند.

10- مرکز دفاعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ضمن ابراز تأسف از هتک حرمت رخ داده در دانشگاه معتبر و محترم شریف، اعلام می‌دارد:

الف) اطلاعات موثق حاکی از آن است که هدف اصلی حادثه یکشنبه گذشته برانگیختن پلیس و نیروهای امنیتی حاضر در صحنه به واکنش‌های خشمگینانه و در نهایت کشتار، مشابه برخی رویدادهای سال‌های اخیر بوده است. به فضل الهی و تسامح مثال زدنی نیروهای مذکور این توطئه خطرناک و ضد بشری به نتیجه نمی رسد. طبیعتا نهادهای امنیتی در زمان مناسب در این خصوص اطلاع رسانی خواهند کرد.

ب) گروه مورد بحث در دانشگاه ممتاز شریف از قاعده مستثنی است و اکثریت قریب به اتفاق دانشجویان این دانشگاه بزرگ انعکاس رفتار آن و در واقع پیشگامان علم و فناوری دانش بنیان هستند.

ج) با وجود اینکه از دانشجویان فهیم و فرهیخته ای که به قصد یادآوری گروه مذکور مورد حمله قرار گرفتند، قدردانی می کند، ولی از دانشجویان بسیجی عزیز که با خویشتن داری از سوء استفاده بدخواهان ایران، اسلام، دانشگاه و دانشگاه جلوگیری کردند، قدردانی می کند. دانش آموزان.

د) از رئیس، مدیریت و هیات علمی هشیار دانشگاه که با حضور در محوطه دانشگاه و هشدار به گروه های بدحجاب از گسترش آثار سوء تجمع جلوگیری کردند تشکر می کنم و انتظار دارم با اعمال هر چه بیشتر سازوکارهای دانشگاهی، چنین حوادث ناگواری رخ دهد. پیشگیری

ه) بدیهی است نهادهای امنیتی کشور بر اساس وظایف ذاتی خود، بدون ملاحظه و با قاطعیت به تعقیب ناقضان امنیتی و پیروان گروه های تروریستی و رسانه های سعودی، آمریکایی و انگلیسی خواهند پرداخت.

دیدگاهتان را بنویسید