حرکت ملت ایران در خطوط مقاومت کشیده می شود/تخریب اموال نمادی از دسیسه دشمنان است


ساعت: 18:01
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۰۱
کد خبر: 1899113

محمدبکر محمدی لائینی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه پیروزی و دفاع از کشور و حفظ امنیت با زور حاصل می شود نه با تسلیم، گفت: دشمنان ما باید بدانند که حرکت ملت ایران در امتداد مسیر کشیده شده است. خطوط مقاومت و خشم آنها نیز به دلیل همین خط است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، آیت الله محمدبکر محمدی لائینی در خطبه های نماز جمعه تقوای الهی را عامل نجات انسان می داند و می گوید: باید قانون را رعایت کرد و به حلال و حرام خدا توجه کرد.

وی زندگی ایمانی همراه با تقوا را موجب سعادت می داند و با تسلیت ایام رحلت پیامبر گرامی اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (علیه السلام) و امام رضا (علیه السلام) اشاره کرد. فقدان پیامبر اسلام را بزرگترین مصیبت عنوان کرد و گفت: بارگاه مطهر حضرت امام رضا (علیه السلام) ملجأ نظام اسلامی و ملت ایران است.

وی به انفاق به عنوان یکی از مناسبت های پیش رو اشاره کرد و آن را انفاق مستمر خواند و گفت: انفاق منجر به آخرت می شود و باید فرهنگ انفاق را ترویج دهیم.

امام جمعه ساری با بیان اینکه دشمنان آموزه های دینی را درک نمی کنند، گفت: آنها نیز از عمق سیاسی دین مبین اسلام عصبانی هستند و دشمنان انقلاب نیز اصل نظام را نشانه گرفته اند.

محمدی لائینی با گرامیداشت آغاز هفته دفاع مقدس و گرامیداشت حماسه شهدا گفت: حقایق دفاع مقدس باید به گوش جوانان برسد و در جامعه رواج پیدا کند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید گفت: تعلیم و تربیت دو رکن مهم است و باید در کنار هم مورد توجه قرار گیرد و هر کدام بدون دیگری مضر است. .

وی بر لزوم انتخاب صحیح معلمان تاکید کرد و گفت: در گزینش معلمان باید در کنار تخصص، اصول انقلابی و ارزشی مد نظر قرار گیرد و مسئولان نیز در گزینش به این موارد توجه کنند.

محمدی لائینی از قهرمانی ورزشکاران استان در مسابقات جهانی کشتی تجلیل کرد و گفت: تلاش ورزشکاران باعث درخشش ایران اسلامی در مسابقات جهانی شد.

امام جمعه ساری همچنین از تلاش های نیروی انتظامی و نهادهای امنیتی برای برقراری نظم تقدیر کرد و با اشاره به سخنرانی رئیس جمهور در سازمان ملل، آن را خوب و مفید دانست و گفت: در این سخنرانی مطالب زیبایی ارائه شد و تصویری از سردار به نمایش گذاشته شد. سلیمانی در برابر هولیگان های جهان نشان می دهد که ایران نماد مقاومت است.

وی گفت: همه مردم ایران، دولت و نظام خواستار انتقام از قاتلان سردار شهید سلیمانی هستند و جامعه جهانی باید در این زمینه مسئولیت پذیر باشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه پیروزی و دفاع از کشور و حفظ امنیت با عزت به دست می آید نه با تسلیم، گفت: دشمنان ما باید بدانند که حرکت ملت ایران در امتداد خط ترسیم شده است. مقاومت و عصبانیت آنها نیز به دلیل این خط است.

محمدی لائینی راه اندازی جنگ های نیابتی و انواع اغتشاشات را نتیجه روحیه مقاومتی حاکم بر کشور دانست و گفت: دشمنان هر روز خود را توجیه می کنند و امروز با بهانه ای جدید به اموال عمومی، جان ها، نمازها و نمازها می پردازند. چیزهای مقدس.”

وی سوزاندن قرآن ها، آتش زدن مساجد، کشتار مردم بی گناه و تخریب اموال عمومی را ابراز تاسف کرد و گفت: دشمن در صدد آسیب رساندن به امنیت عمومی جامعه است.

امام جمعه ساری اغتشاشات روزهای اخیر را با حوادث سال 1387 مقایسه کرد و گفت: تجمعات اعتراضی در حال ضعیف شدن است چرا که مردم ایران اغتشاشگران را تنها گذاشته اند زیرا می دانند که آنها عوامل دشمن هستند و امروز در حمایت از مردم راهپیمایی می کنیم. نیروی انتظامی مظلوم تسلیم آرمان شود. شهدا و قدرت عظیم ولایت را بشارت دهیم.

وی گفت: امروز گرد هم آمده ایم تا اربعین انقلابی دیگری را گرامی بداریم و به آمریکا و حامیانش بگوییم که هیچ غلطی نمی توانید بکنید.

نماینده ولی فقیه در مازندران مردم را به هوشیاری و تنها گذاشتن چند فریب خورده توصیه کرد و گفت: بهترین راه مبارزه با یاغیان، تنها گذاشتن آنهاست.

مدیرکل حراست آثار و نشر ارزش های حراست مازندران در سخنانی پیش از خطبه های نماز جمعه شهر ساری با بیان اینکه جنگ ما با دشمن نبرد حق از باطل است، گفت: این نبرد ما با دشمنان در برابر دشمن است. ایستادگی، مقاومت و استقامت از درس های دفاع مقدس است.

سردار عبدالله مالکی با بیان اینکه دشمن یک جنگ تمام عیار بین المللی را در ابعاد کوچک به ما تحمیل کرده است، افزود: 19 ماه از شکل گیری انقلاب اسلامی می گذرد.

وی با بیان اینکه دشمن در تحلیل ها به اعتقادات دینی مردم توجه نداشت، افزود: ما به عاشورا، ولی فقیه و قرآن کریم علم و ایمان داریم و عدم توجه به قدرت فقیه باعث شد. شکست دشمن».

این مسئول گفت: همچنین دشمن به صلابت مردم بصیر و ولایتمدار توجهی نکرد و 43 سال در حالی که با عاشورا و قرآن عجین بودیم هجمه ها ادامه داشت و این باعث ایستادگی ما شد.

ملکی موضع گیری، مقاومت و استقامت را از درس های دفاع مقدس بیان کرد و گفت: در دوران دفاع مقدس بیش از 180 هزار نفر از جوانان و جوانان کشور در راه دفاع از کشور و میهن به شهادت رسیدند و با کومله و منافقین جنگیدیم.

مدیرکل بنیاد حفاظت از دفاع مقدس و ارزش های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس از میهن دفاع کردیم، گفت: بیش از 564 زن در کشور به شهادت رسیدند. و برای پاسداری از انقلاب، دین، نظام، ولایت قانونی و میهن به شهادت رسیدیم.

وی با اشاره به آخرین روزهای استکبار جهانی مانند موساد و غیره که علیه ما بسیج شدند، گفت: راه شهدا را با قدرت ادامه می دهیم و با انقلاب بر عهد خود می ایستیم.

ملکی با بیان اینکه باید ارزش های دفاع مقدس به درستی معرفی شود، حفظ این دستاوردها را ضروری دانست.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید