حسابرسی شهرداری ها توسط شوراها / خودداری از کاهش درآمدهای دریافتی از کارکنان شرکت واحد

ساعت: 12:35
تاریخ انتشار: 1400/08/25
کد خبر: 1784802

رئیس شورای اسلامی شهر تهران از حسابرسی شهرداری ها توسط شوراها با تصویب مجلس خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی چمران در ابتدای جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به 26 آبان سالروز آزادسازی سوسنگرد، اظهار داشت: تمام تلاشش را کرد تا سوسنگرد را بگیرد و از آنجا اهواز را بگیرد.

وی افزود: در 23 آبان، دشمن سوسنگرد را محاصره کرد و در نهایت تانک های عراقی وارد شهر شدند که یکی از آنها را منهدم کردیم و سال ها بقایای آن تانک در آنجا ماند. این تانک بعداً از آنجا برداشته شد که چیز خوبی نبود. چرا؟ «این تانک قرار بود به عنوان یادگاری از این جنگ در آنجا بماند.

وی ادامه داد: در 23 آبان ماه تلاش زیادی توسط شهید چمران با حمایت مقام معظم رهبری انجام شد و حمله موفقیت آمیزی برای آزادسازی سوسنگرد انجام شد که منجر به مجروح شدن شهید چمران شد. به همین دلیل است که ما این روز را جشن می گیریم و به مردم سوسنگرد درود می فرستیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در بخشی دیگر از سخنان خود به موضوع حسابرسی شهرداری ها توسط شوراها اشاره کرد و افزود: در دوره های گذشته دیوان محاسبات کشور اعلام کرده بود که حسابرسی شهرداری ها توسط حسابرسی کل کشور انجام شود. دفتر. در نهایت استفساریه ای از نماینده مجلس دریافت شد مبنی بر اینکه موضوع حسابرسی شهرداری ها باید توسط شوراها انجام شود، قانون شوراها نظارت مالی بر شهرداری ها بر عهده شوراهاست و فقط بودجه هایی که توسط شهرداری تامین می شود. دولت را می توان از دیوان محاسبات حسابرسی کرد.

چمران ادامه داد: از دیروز سوالی به نقل از من در فضای مجازی دست به دست می شود که اعلام کردم به دلیل بالا بودن حقوق کارکنان می خواهیم کوپن های دریافتی کارکنان شرکت واحد را کاهش دهیم. من در این مورد صحبتی نکرده ام و این فقط یک دروغ است که شرکت واحد را به دردسر انداخته است، بنابراین به همکاران خود می گوییم که گمراه نشوند و ریشه این حرف ها از خارج است و چنین چیزی صحت ندارد.

وی تاکید کرد: بدون شک می خواهند آرامش شرکت واحد را بر هم بزنند. قطعا از آرامش مردم و فضای خوبی که ایجاد می شود ناراحت هستند. آنها این کار را انجام می دهند.

چمران در بخشی دیگر از سخنان خود به زلزله بندرعباس اشاره کرد و افزود: خوشبختانه این زمین لرزه تلفات جانی نداشت اما هشداری برای همه شهرستان ها به ویژه پایتخت ها محسوب می شود. ما به مردم آسیب دیده این منطقه تسلیت می گوییم و امیدواریم مشکلات آنها هر چه زودتر حل شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید