حسن فیروزی هنگام فرار از مرزهای آبی جنوبی دستگیر شد

رسانه معاند و وابستگان آن در هفته های اخیر با انتشار عکس های فردی به نام حسن فیروزی و انتشار اخبار مختلفی از وضعیت نامناسب این فرد در زندان، عملیات رسانه ای گسترده ای انجام داده اند.

ادعاها و داستان های عجیب و غریب مختلفی در مورد موارد فوق مطرح شده است. از اینکه او در آستانه اعدام در زندان اوین قرار دارد تا انتشار یک فایل صوتی؛ علاوه بر این، این دروغ مطرح شد که حسن فیروزی به دلیل شکنجه به کما رفته و خانواده‌اش در بیمارستانی که نام و مکانش را نمی‌دانند با او ملاقات کردند.

محکوم به اعدام برای فرار از طلبکاران خود را به عنوان یک بدهکار مالی درآورد/ حسن فیروزی هنگام فرار از مرزهای آبی جنوبی دستگیر شد.

اما مرکز رسانه‌های قوه قضائیه پس از بررسی‌های دقیق در اطلاعیه‌ای که در تاریخ 2 بهمن 1401 منتشر شد، اعلام کرد: مردی به نام حسن فیروزی به جرائمی که در ادعاهای مخالفان نه تنها در ماه‌های اخیر اشاره شده است، محکوم شد. و کیفرخواستی هم ندارد، اما در هیچ یک از زندان های ایران بازداشت نشده و محکومیت خود را سپری نکرده است.

بر همین اساس و پس از تبلیغات فراوان مخالفان نام حسن فیروزی که بنا به ادعای واهی خود مورد شکنجه های ظالمانه قرار گرفته و حتی عکس هایی از بدن کبود و مجروح وی را از داخل زندان ارسال کرده اند، تحقیقات فنی حراست. خدمات مربوط به کشف یک شخص با چنین شفاف سازی هایی شروع شد تا زمانی که اطلاعات جدیدی از این شخص دریافت شود.

به گفته وی، این فرد که به گفته وی به درخواست شبکه های رسانه ای معاند تصاویر و فایل های صوتی خود را ارائه کرده بود، با اقدامات اطلاعاتی و امنیتی سربازان امام زمان (عج) گمنان و به دستور مقام قضایی در این رابطه دستگیر شد. بخش جنوبی کشور

حسن فیروزی که سوم بهمن ماه و یک روز پس از اعلام مرکز رسانه های قوه قضائیه بازداشت شده بود، در حال فرار از مرزهای کشور در آب های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در حوالی جزیره قشم بود که شب گذشته با پرواز شماره 1241 به تهران منتقل شد. گفت: در دوران غیبت به جنوب کشور رفته بودم.

وی درباره تصاویر و فایل های صوتی منتسب به وی نیز گفت: فایل ها را خودم تهیه کردم و به درخواست مدیران کانال و شبکه رسانه معاند تهیه و ارسال کردم. از آنجایی که عکس های من به صورت گسترده در شبکه های مجازی منتشر شد، مدیران رسانه ای که با آنها تماس گرفتم از من خواستند تا سفارشات و درخواست های آنها را انجام دهم.

وی در پاسخ به اینکه آیا در هفته های اخیر بازداشت و مورد ضرب و شتم قرار گرفته است، گفت: از حوادث اخیر کشور تاکنون حتی یک روز هم بازداشت و بازداشت نشده ام. هیچ جای بدنم کبودی ندارم و هرگز شکنجه نشده ام.

حسن فیروزی در تشریح اقدامات اخیر خود برای ایجاد سناریوی بازداشت و شکنجه در زندان های جمهوری اسلامی ایران گفت: چون به طلبکارانم بدهکار بودم به همین دلیل تصمیم گرفتم از خانه فرار کنم و به همین دلیل. ، در 8 آبان با فرار از خانه، از سناریوی بازداشت و شکنجه ای که خودم ایجاد کرده بودم و در اختیار اصحاب رسانه خارج از کشور قرار داده بودم، فرار کردم.

قصدم این بود که بتوانم از این ماجرا به نفع خودم استفاده کنم و با ربط دادن دستگیری ام به اتفاقات اخیر کشور اعلام کردم که توسط ماموران امنیتی دستگیر و برای فرار از دست طلبکاران راهی زندان شده ام.

لازم به ذکر است پس از دستگیری و انتقال وی به تهران، اتهام تبلیغ علیه نظام و نشر اکاذیب به حسن فیروزی تفهیم شد و تحقیقات تکمیلی درباره وی و اقدامات مجرمانه وی در این پرونده ادامه دارد و اطلاعات لازم در مورد وی انجام خواهد شد. بعدا ارائه شد.

دیدگاهتان را بنویسید