حضور تیم ملی بانوان ایران و داوران زن در لیگ ملت ها از اهداف فدراسیون والیبال است.


ساعت: 14:34
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۱/۰۷
کد خبر: 1900943

رئیس فدراسیون والیبال با تاکید مجدد بر توانایی بانوان والیبال ایران مانند مردان گفت: معتقدیم تیم ملی بانوان ایران و داوران بانوان توانایی حضور و داوری در لیگ ملت ها را دارند و در ارائه آن دریغ نخواهیم کرد. کمک به دستیابی به این اهداف.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال ، محمدرضا داورزنی داور مسابقه در مراسم افتتاحیه نشست هماهنگی یک روزه داوران کشوری و بین المللی 1401 لیگ بانوان ایران افزود: فدراسیون والیبال در سال های اخیر برای توسعه راه رشد و توسعه والیبال بانوان در ابعاد مختلف اعم از بازیکنان، مربیان، داوران، مدیران و سالن های آسیایی و بین المللی مانند مردان باید تضمین شود.

وی با بیان اینکه امسال برای اولین بار جلسات تدارکاتی را برای تیم های ملی بانوان و رده های سنی مختلف در کشورهای اروپایی مانند ایتالیا، بلغارستان، صربستان و ترکیه تدارک دیده ایم، گفت: معتقدیم دختران ایرانی و همچنین پسران، می توانند به سطح جهانی ارتقا یابند.

رئیس فدراسیون والیبال با تاکید بر اینکه تمام برنامه های فدراسیون برای بانوان والیبال ایران در مسیر رشد و موفقیت است، گفت: امیدوارم تیم ملی بانوان ایران نیز جزو تیم های حاضر در لیگ برتر باشد. کشورهای آینده و داوران ایرانی نیز در آن شرکت خواهند کرد.» مسابقات داوری.

داوری تصریح کرد: طبق نظر فدراسیون تحقق این آرمان ها و اهداف امکان پذیر است اما بخش مهمی از آن مدیون عملکرد بانوان است. بازیکنان، مربیان، داوران و همه اقوام که در والیبال بانوان نقش دارند باید بخواهند و فدراسیون هم حمایت خواهد کرد.

وی خطاب به داوران شرکت کننده در این نشست گفت: از داوران ایرانی برای قضاوت در مسابقات آسیایی و جهانی حمایت می کنیم هرچند داشتن عنوان بین المللی شرط لازم برای قضاوت در مسابقات بین المللی است اما شرط کافی نیست. داوران باید از دانش و علم والیبال بهره ببرند و سطح خود را به سطح بهترین داوران دنیا نزدیک کنند.

رئیس فدراسیون والیبال تاکید کرد: ارتباطات لازم برای معرفی داوران برای داوری رویدادهای مهم را داریم به شرط اینکه افراد معرفی شده تلاش بیشتری داشته باشند و در تخصص خود به روز باشند. ، سه نفر زن هستند و این نشان دهنده توانایی والیبال بانوان ایران است.

این داور با یادآوری اینکه فدراسیون جهانی سه یا چهار سال است کیفیت داوری را در اولویت قرار داده است، گفت: FIVB علاقه ای به افزایش تعداد داوران بین المللی ندارد و برنامه هایی برای ارتقای کیفیت داوران موجود دارد. یکی از دلایل این امر افزایش سن بازنشستگی از 55 سال به 60 سال است.

وی با تاکید مجدد بر اینکه فدراسیون والیبال از هیچ کمکی برای حضور داوران والیبال ایران در رویدادهای بین المللی دریغ نخواهد کرد، ادامه داد: انتظار داریم مجموعه داوران والیبال ایران با انگیزه و تلاش مضاعف بر توانایی و دانش خود بیافزایند.

رئیس فدراسیون والیبال به نقش عملکرد داوران در لیگ های داخلی در بازیکن سازی اشاره کرد و گفت: اگر تیم های ایران در رده های ششم و هفتم رنکینگ بانوان آسیا هستند یکی از دلایل آن نحوه قضاوت داوران در لیگ ها است. . بازیکنان باید در لیگ ها یاد بگیرند. قضاوت داوران در مسابقات داخلی باید دقیق و فنی باشد تا والیبالیست ها راه درست را بیاموزند.

وی ادامه داد: منکر خطاهای انسانی در داوری نیستیم، اما باید درصد را به کمترین حد ممکن کاهش دهیم و داوران با بازی خوب سعی در ارتقای سطح والیبالیست ها داشته باشند.

این داور در پایان گفت: در حال همکاری با کمیته داوران آسیا هستیم تا از بانوان داور ایرانی در مسابقات آسیایی بیشتر استفاده کنیم و امیدوارم روزی شاهد قضاوت داوران والیبال ایران در جام جهانی بانوان و لیگ ملت ها باشیم. “

نشست هماهنگی یک روزه داوران والیبال بانوان ایران از لیگ های 1401 امروز (دوشنبه 20 مهرماه) در فدراسیون والیبال برگزار شد.

میلاد تاخی دبیرکل فدراسیون، فریبا محمدیان نایب رئیس بانوان، محسن ترابی رئیس سازمان لیگ، ابراهیم فیروزی رئیس کمیسیون داوران و 15 داور بین المللی و ملی ایران از جمله شرکت کنندگان در این نشست بودند.

دیدگاهتان را بنویسید