حضور ریاست محترم قوه قضاییه در اردبیل فرصتی با ارزش برای اشراف به امور بود

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل

آیت الله سید حسن عاملی در خطبه های نماز جمعه مصلی اردبیل گفت: رئیس قوه قضائیه دیدار خوبی با طلاب، صنعتگران و مدیران داشت و نمایندگانی را به تمام شهرستان ها و به ویژه در این سفر معضل 50 ساله عشایر اعزام کرد. حل شد و بیش از 40 روستای فاقد سند مستقر در این هفته پس از سال ها حوزه کشاورزی و صنعت صاحب سند خواهد شد.

آیت الله عاملی در ادامه به تشریح برخی شایعات در فضای مجازی پرداخت و تصریح کرد: دشمنان موذی این کشور از طرق مختلف وارد شده اند و با شایعات و حرف های بی اساس کشور را متضرر می کنند و دین و ایمان مردم را نیز به یغما می برند. چرا که ردیابی پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات بالاخره به انتهای طناب منافقین ساکن آلبانی رسیده است.

آیت الله عاملی همچنین با قدردانی از فعالیت های دولت سیزدهم، تصریح کرد: پس از خطبه هفته گذشته، موضوع جذب سریع به ریاست جمهوری رسید و موضوع را پیگیری کردند و همچنین پیگیری و توجه دولت انجام شد. به خواسته ائمه جمعه در زمان خطبه ها بسیار ستودنی است.

و افزود: تا به حال اینطور نبوده است، برخی از وزرا هم پیام دادند که دیگر به احکام تعیین نمایندگان مردم توجه نمی کنیم، بلافاصله از مدیر این وزیر پرسیدم و دیدم راست می گوید. “

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل تصریح کرد: بهترین اقدام توسط سازمان بازرسی استان انجام شد که در نامه ای به دستگاهی که بیشترین جذب نیرو را داشت با استناد به قوانین و مقررات کشور اعلام کرد که هر گونه جذب را می پذیرد. دستور استخدام ممنوع و خلاف قانون است، اقدامات همه حاکمان بهترین توجیه را در برابر وزیر اشتباه دارد و بعد هیچ توجیهی ندارد.

وی افزود: از این پس در صورت تمکین به دستور غیرقانونی مرتکب جرم می شوند و سازمان بازرسی استان باید این دستورالعمل را برای تمامی مدیران استانی ارسال کند. روز گذشته با حضور رئیس قوه قضائیه از سازمان بازرسی کل کشور خواسته شد تا این دستورالعمل را برای تمامی مدیران استان ها ارسال و خیانت را رفع کند. این لطف بزرگی به حاکمان کشور است و آنها را از خشم خداوند نجات می دهد.

سکوت نهادهای بین المللی در قبال غزه تعجب آور است

وی با اشاره به حوادث اخیر غزه گفت: آنچه در غزه در حال رخ دادن است، از اقدامات حماس و پیامدهای آن گرفته تا ضعف و شکست اسرائیل، واکنش آمریکا، اروپا و کشورهای اسلامی، ایستادگی و فداکاری ملت فلسطین، سکوت جوامع و نهادهای بین المللی حیرت آور است.

وی با اشاره به اینکه اسرائیل به دلیل حمایت آمریکا و اروپا تصمیم به کشتار فلسطینی ها گرفت، افزود: اسرائیل اعلام کرد که از ابتدای جنگ بیش از 20 هزار بار به غزه حمله کرده اند و این را با افتخار می گوید، اما نمی داند که این بیانیه توهین است ; چون با 20000 حمله به یک ملت غیرمسلح و منطقه کوچکی به نام غزه نتوانست پیروز شود.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل تصریح کرد: این جمله نیز نشان می دهد که آنها عمدا به دنبال سلاخی فلسطینیان هستند تا فکر کنند برای همیشه از خطر آنها در امان خواهند بود اسرائیل قصد کشتن بیگناهان را ندارد.

وی افزود: کارشناسان می دانند که طبق ماده 6 اساسنامه دیوان کیفری بین المللی، وجود سوء نیت شرط احراز جرم نسل کشی است. اسرائیل بارها چنین قصدی را اعلام کرده است، اما وزیر خارجه آمریکا در اظهاراتی که توهین به اطلاعات کل جهان است، اعلام کرد که دلیلی نمی‌یابند که اسرائیل قصد عمدی برای کشتن مردم بی‌گناه و عادی داشته باشد.

جنایتکاران در سراسر جهان با اسرائیل در قتل عام مردم بی گناه شریک هستند

آیت الله عاملی تصریح کرد: اسرائیل در کل غزه اما وزیر امور خارجه آمریکا که بارها گفته است به صهیونیست و یهودی بودنش افتخار می کند، گفت که عمدی نبوده است. در حالی که اسرائیل مدارس، بیمارستان ها، کلیساها، مساجد، آمبولانس ها را به همراه 80 خبرنگار و بیش از 17 هزار انسان بی گناه کشت و انکار این امر توهین و تمسخر مسلمانان است.

وی خاطرنشان کرد: یک ماه پیش پنتاگون رسما اعلام کرد که اسرائیل هرگز عمداً حتی یک غیرنظامی را نکشته است و معلوم می شود که جنایتکاران برای این کار توطئه کردند. این جنایت بزرگ وزیر خارجه آمریکاست که از ضعف فکری و کهولت سن بایدن استفاده کرد و همه حرف های خود و اسرائیل را با زبان خود به جهانیان اعلام کرد.

امام جمعه اردبیل تاکید کرد: حیف است که رئیس جمهور آمریکا بلندگوی برخی افراد شرور شده است، اما ناراحتی بزرگ این است که هر کشوری می تواند به اسرائیل کمک کند، اما راه مسلمانان برای کمک به فلسطین بسته است.

فلسطین مظلوم نه تنها در حال جنگ با اسرائیل است

وی افزود: امروز فلسطین مظلوم نه تنها با اسرائیل می جنگد، بلکه هواپیماهای انگلیسی و آمریکایی هر روز بر فراز غزه پرواز می کنند و خود این کشورها نیز چنین گفته اند در حالی که هدف این هواپیماها شناسایی تمرکز افراد بی دفاع و گزارش به اسرائیل است. اقدام علیه نسل کشی و کشتار جمعی.

آیت الله عاملی گفت: دولت ظالم انگلیس نیز در این هفته وارد کرانه باختری شد و به عبارتی فلسطین وارد جنگ جهانی شد که با غیرت و شجاعت در مقابل آن ایستادگی کرد اما همه این جنایات توسط دو جناح قبل از آمریکا انجام شد. و اروپا نوشته شده مسلمانان.

هر کشور اسلامی که از فلسطین دفاع کند از امنیت خودش دفاع می کند

وی تاکید کرد: هر کشور اسلامی که از فلسطین دفاع کند در واقع از امنیت خود دفاع می کند. زیرا اسرائیل با حمایت حامیان اصلی خود روزی به سایر کشورهای اسلامی خواهد آمد و جنایات فجیع این رژیم ننگین غزه ثابت کرده است که تشنه خون مسلمانان به ویژه کودکان و زنان ما هستند و اکنون فرصت خوبی برای از بین بردن این میکروب جرم است. وگرنه روزی به سمت ساکت و بی تفاوت ها می رود.

وی در این زمینه توضیح داد: اولاً حکومت اسلامی و عربی فقط نظاره گر هستند، سفارتخانه ها را نبستند، خطوط لوله نفت را تحریم نکردند، حتی با اسرائیل معامله نکردند، برعکس از آن حمایت کردند.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: مقصر دوم ملت هایی هستند که در پوشش این دولت های طرفدار اسرائیل هستند که به دولت های خود اعتراض نمی کنند. این ملت ها و نیز حکومت هایشان قطعا مورد غضب خداوند قرار خواهند گرفت و عبادت آنها (نماز، روزه، حج و…) بیهوده است.


آیا این خبر مفید بود؟