حضور میلیونی عاشقان امام حسین (ع) در کربلا


ساعت: 11:27
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۶
کد خبر: 1897832

در عراق یکی از بزرگترین اجتماعات انسانی، پیاده روی اربعین برگزار می شود و میلیون ها دوستدار اباعبدالله(ع) در کربلا حضور دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ با فرا رسیدن ماه صفر در قلب خاورمیانه، سرزمین عراق، یکی از بزرگترین اجتماعات انسانی، پیاده روی اربعین برگزار می شود. در این مراسم بسیاری از مسلمانان به ویژه شیعیان و محبان اهل بیت (حتی از دیگر ادیان ابراهیمی) به یاد اهل بیت امام حسین (ع) و شهدای مدافع حرم در راه معنوی اربعین گام برداشتند. واقعه عاشورا برای زیارت مرقد نوه پیامبر(ص)، وحدت و نمایش وحدت امت اسلامی به همه جهانیان.

زائران از سراسر دنیا به کربلا آمده اند. از همه جا آمده اند و مسافت زیادی را برای زیارت کربلا طی کرده اند.

این تجمع میلیونی نشان دهنده اتحاد صفوف و چنگ زدن به طناب در برابر ظالمان، ظالمان و غاصب صهیونیستی است. این زائران به فرماندهی ابی الاحرار(ع) در کربلا حضور داشتند.

در این مراسم پیر و جوان، زن و مرد حضور دارند و بیماری و ظلم حاکمان هرگز آنان را از این راه بازنداشت. آمده اند تا با امام حسین (ع) تجدید نذر کنند.

پوشش رسانه ای اربعین

واحد رسانه آستان مقدس حضرت عباس(ع) از صدور حدود 500 کارت حضور برای خبرنگاران برای پوشش مراسم اربعین کربلا خبر داد.

اسامه بدرالجنابی، مدیر مرکز هماهنگی رسانه های آستان حضرت عباس (ع) گفت: بر اساس این کارت ها خبرنگاران می توانند آزادانه به زیارت حرم امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) و مناطق اطراف مشرف شوند. و عکس بگیرید

به گفته این مسئول حرم حضرت عباس، کارت صادره برای خبرنگاران در حرم عباسی و حسینی و دفاتر حراست معتبر است.

الجنابی گفت که تمهیدات لجستیکی ویژه ای برای استقبال از خبرنگاران و سازمان های رسانه ای عربی و خارجی که اربعین را پوشش می دهند، انجام شده است.

دیدگاهتان را بنویسید