حفظ امنیت نیروی کار/ مسئولان باید هنگام نظارت بر بازار وارد میدان شوند


ساعت: 16:38
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۲۳
کد خبر: 1838488

در خطبه های نماز جمعه شهرهای آذربایجان غربی آمده است;

آئین سیاسی نماز جمعه در شهرهای آذربایجان غربی برگزار شد و موضوعاتی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش اروم نیوز، آئین سیاسی نماز جمعه در تمامی شهرها و نواحی آذربایجان غربی برگزار شد و ائمه جمعه موضوعاتی را در رابطه با موضوعات روز مطرح کردند که به شرح زیر است:


مسئولان باید وارد میدان رصد بازار شوند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: کارفرما باید از تهدید اخراج کارگران و نیروی کار دوری کند و این امر باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در نماز جمعه این هفته ارومیه افزود: نیروی کار بومی برای رشد و توسعه جامعه نیاز به حمایت دارد و استفاده از کالای خارجی باید رونق کمتری داشته باشد و کنترل شود.

وی با اشاره به اینکه ارز ترجیحی نصیب جویندگان رانت و سوء استفاده می شود، گفت: درآمدهای کلان به جای اینکه به مردم و جامعه برسد به جیب افراد و دلالان خاص می رفت.

وی گفت: مسئولان باید به صورت نظامی وارد میدان شوند و کنترل جدی بر بازار داشته باشند تا این دوره گذار به پایان برسد و پاسخگوی مردم باشند و ابهامات مناسبی در جامعه ایجاد شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و خطیب نماز جمعه ارومیه گفت: مردم ایران بصیر هستند و باید برای فضای حاکمیتی کمک و حمایت لازم از دولت صورت گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی گفت: در حال حاضر رانت خواران و دلالان ناراحت هستند و قصد دارند این جریان را در جامعه ای گسترش دهند که باید هوشیار و بصیر باشیم.

وی گفت: گرفتن حلال رزق و روزی مورد تاکید خداوند متعال است و پرهیز از حرام مانند خواندن 2000 سرطان نماز مستحبی است که باید مورد توجه جامعه قرار گیرد.

وی تاکید کرد: باید در جامعه توجه داشت که کسب مال و روزی پایدار زندگی انسان را نابود می کند و فرزندانش را ناخوش می کند.


ما به دولت در اصلاح نظام یارانه ای اعتقاد داریم

حجت الاسلام علیرضا رضوی در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب با اشاره به طرح اصلاح نظام یارانه ای گفت: دولت انقلابی در راستای خدمت به مردم اقدامات انقلابی را در اقتصاد آغاز کرده است.

امام جمعه موقت میاندوآب افزود: دولت می خواهد کشور را به سمت عدالت و مبارزه با فساد و رانت سوق دهد.

وی گفت: ما به دولت و به ویژه رئیس دولت اعتماد کامل داریم.

رضوی گفت: دولت می خواهد ارز ترجیحی به دست مردم و مصرف کنندگان برسد.

وی با تاکید بر اینکه مردم فریب تبلیغات منفی رسانه ای دشمنان را نخورند، گفت: مردم باید در این راه دولت را همراهی کنند و فریب حرف های دشمن را نخورند.

امام جمعه موقت میاندوآب نیز بر لزوم رعایت انصاف در بازار تاکید کرد و گفت: مسئولان نیز باید نظارت را بیشتر کنند و از فرصت طلبی برخی افراد جلوگیری کنند.

رضوی با اشاره به دیدار سران منطقه با رهبر معظم انقلاب در دو هفته اخیر و با بیان اینکه امروز ایران اسلامی در اوج اقتدار قرار دارد، گفت: به برکت مقاومت و بصیرت مردم و خردمندان است. رهبری مقام معظم رهبری ما در اوج قدرت هستیم.

وی با اشاره به سالروز اشغال فلسطین توسط صهیونیست ها گفت: جنایات صهیونیست ها در سرزمین های اشغالی را محکوم می کنیم و انشالله رژیم صهیونیستی در حال نابودی است.


دموکراتیک کردن یارانه ها یکی از گام های اصلی برای جلوگیری از رشد اقتصادی است

حجت الاسلام عسگر جلالی در خطبه های نماز جمعه این هفته چهار برج با اشاره به طرح اصلاح نظام یارانه ها گفت: دولت سیزدهم مرحله دیگری از هدفمندی یارانه ها را آغاز کرده است که از دولت های گذشته آغاز شده است.

امام جمعه چهاربرگه با تاکید بر اهمیت اصلاح ساختار اقتصادی کشور گفت: دیکتاتوری و بعد از انقلاب با وجود تلاش های صورت گرفته به وضعیت مطلوب نرسید.

وی گفت: از دهه 50 شاهد تورم در دولت های مختلف بودیم. این اتفاق نخواهد افتاد و باید با دقت و قدم به قدم و البته قاطعانه حرکت کنید.

جلالی با اشاره به اینکه دولت در حال حاضر دو ماموریت اصلی در حوزه اقتصاد دارد، خاطرنشان کرد: رفع موانع رونق اقتصادی و تحقق اقتصاد مقاومتی و حرکت به سمت تحقق اقتصاد مقاومتی دو رسالت اصلی دولت است. در اين زمينه.

امام جمعه چهاربرج گفت: در حال حاضر موانع زیادی بر سر راه دولت برای رونق و رشد اقتصادی وجود دارد که «یارانه های غیر هوشمند» یا ارز ترجیحی یکی از این مشکلات بزرگ است. در ابتدای زنجیره بین انبوه مردم یعنی واردکنندگان کالا توزیع می شود به طوری که گاهی یارانه 15 میلیونی برای یک نفر می رود.

وی با بیان اینکه دولت برنامه های عقب مانده و عقب مانده دیگری از دهه های گذشته داشته است، افزود: باید با آسیب پذیری اقتصادی کشور در برابر نابسامانی های سیاسی در جهان و منطقه مقابله کنیم و با فساد در اقتصاد مبارزه کنیم و اقدامات کلیدی مختلف مالی و پولی انجام شود. و ما انتظار نداریم که همه اینها همزمان توسط دولت فعلی آغاز و اجرا شود، اما این یک انتظار واقعی است که دولت فعلی باید با استفاده از شرایط داخلی و خارجی گام های مهمی بردارد.

جلالی خاطرنشان کرد: مردمی‌سازی یارانه‌ها یکی از گام‌های اصلی رشد اقتصادی است. پنجم به تحقق عدالت اقتصادی که یکی از مهمترین ابعاد عدالت است، متوقف یا کند می شود و باعث افزایش فاصله در کلاس می شود.

امام جمعه چهاربرج افزود: منطق دولت در ارتقای یارانه ها و اصلاح روند پرداخت یارانه ها از ابتدای زنجیره تا پایان که سفره مردم بود، مورد قبول نخبگان و صاحب نظران در همه اقشار و قانع است. با تبلیغات و فضای ماه های اخیر. در این حوزه نیز اکثریت وجود دارد.

وی گفت: از سوی دیگر افرادی در بین رئیس جمهور که فکر می کنند از افزایش قیمت بنزین و یارانه ها بی اطلاع هستند. با صحبت رئیس جمهور با مردم و اعلام قیمت یارانه و در عین حال واریز مبلغ یارانه به حساب دهک های مختلف؛ آنها تفاوت ایجاد می کنند و احساس ارتباط بیشتری می کنند.

جلالی با اشاره به سابقه اجرای طرح اصلاح یارانه ها در دولت های مختلف گفت: دولت سیزدهم رشادت به خرج داد و در سال اول دولت شروع به انجام کارهایی کرد که نتایج بسیاری از جمله پیشگیری از قاچاق، منتفع مردم و قطع عضو داشت. دست دلالان

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید