فصل جدیدی در خدمت به کودکان کار/ وقتی گروه های جهادی با شعار «مسجد قلعه هر محله است» وارد میدان می شوند.


ساعت: 10:30
تاریخ انتشار: 1401/03/08
کد خبر: 1842251

این روزها علاوه بر تلاش سازمان بهزیستی کودکان، فصل جدیدی در ارائه خدمات به این کودکان توسط گروه های جهادی آغاز شده است. گروه های جهادی با برنامه ریزی دقیق و سازماندهی شده اردوهای مفرح را برای کودکان خیابانی برگزار می کنند تا بتوانند از دوران کودکی خود لذت ببرند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از هرمز; این روزها که هوا گرم می شود کودکانی که گل، جوراب، نظافتچی و… در دست دارند در خیابان های شهر دیده می شوند. با چهره های معصوم از ما می خواهند که از آنها چیزی بخریم.
بچه هایی که شور کودکی را در دل کوچه ها جا گذاشته اند و فقط به پول درآوردن فکر می کنند و با خود می گویند شاید امروز بتوانم بیشتر از روز قبل کار کنم.
بدون شک کودکان کار بی دلیل به خیابان ها نیامده اند و پشت این مشکل اجتماعی، شاید ضعف نظارت، مشکلات معیشتی و… نهفته است. بچه ها را به خیابان ها برد.
این روزها علاوه بر تلاش های صورت گرفته توسط سازمان بهزیستی کودکان کار، فصل جدیدی در ارائه خدمات به کودکان کار توسط گروه های جهادی شکل گرفته است. گروه های جهادی با برنامه ریزی دقیق و سازماندهی شده برای کودکان خیابانی اردوهای مفرح برگزار می کنند تا از دوران کودکی خود لذت ببرند.
گروه جهادی شهید باهر پیما بندرکنگ یکی از جهادگرانی است که اردوی نیم روزه ای را برای محرومیت زدایی کودکان برگزار کرد.

اجرای برنامه های شاد توسط گروه جهادی کودکان کار


3404ade4 e8c7 4e9c 9b7c fe890006c2d4 خبر خاکستری

مک داد صفری پور سرپرست گروه جهادی شهید بحر پیما بندرکنگ با اشاره به برگزاری اردوی نیم روزه کودکان کار گفت: در شهر بندرکینگ طبق برنامه ریزی انجام شده در ماه مبارک رمضان از محل های اجتماعی بیماری هایی مانند اعتیاد و طی یک برنامه فرهنگی در قالب اردوی نیم روزه برای تضمین محیطی شاد و آرام. و بدون دغدغه برنامه ریزی و اجرا کردیم.
سرپرست گروه شهدای بحر پیما جهادی افزود: این اردوی نیم روزه که از ساعت 17 الی 21 در بوستان شهدای خلیج فارس شهر تاریخی بندر کینگ برگزار شد، حدودا 27 کودک کار شناسایی و به اردو دعوت شد.
صفری پور گفت: این اردوی نیم روزه که با هزینه ای بالغ بر بیست و هشت میلیون ریال توسط اعضای همیشه فعال و خیریه گروه جهادی جمع آوری شده است. برنامه های مفرح و مفرح از جمله مسابقات ورزشی و فکری و تنقلات و شام و اهدای جوایز برگزار شد که لحظات شاد، بی دغدغه و دوستانه ای را برای این کودکان رقم زد.

مسجد قلعه هر محله است


9fd3a32e e8c9 4f3e aa57 f6d8377b17fe خبر خاکستری

وی با اشاره به برنامه های آتی گروه جهادی کودکان کار گفت: با توجه به اینکه در این اردوی نیم روزه با بسیاری از مشکلات و معضلات این کودکان آشنا شدیم و همچنین هماهنگی ها و برنامه ریزی ها و جلساتی که برگزار شد در تلاشیم تا سه نفر از این کودکان را که تاکنون شناسنامه نداشته اند و همچنین با همکاری اجتماعی مشکلات معیشتی آنها را حل کنند تا دیگر شاهد کودکان کار در شهر نباشیم.
سرپرست گروه شهید بحر پیما جهادی بندرکنگ با بیان اینکه گروه شهید بحر پیما جهادی فعالیت های بی شماری از جمله ایجاد ایستگاه صلواتی ویژه مناسبت ها، ایجاد جنگ شادی برای مناطق زلزله زده روستای فین دارد، گفت: تهیه و توزیع بسته های معیشتی، ایجاد کاروان نشاط در شهرستان بندرلنگه تاکید کرد: گروه جهادی شهید بحر پیما با همکاری کانون فرهنگی تربیتی مسجد سید محمد علم بندرکنگ به فعالیت خود ادامه می دهد. شعار مسجد قلعه شهر است و کودکان و جوانان را به حضور در مسجد تشویق می کند و آنها را به گذران اوقات فراغت در مسجد تشویق می کند.
صفری پور در پایان از اعضای گروه جهادی شهید بحر پیما بندرکنگ که همیشه و در همه جا فعال هستند و در هر کجا که تعهد کنند تلاش خواهند کرد، تقدیر و تشکر کرد و خاطرنشان کرد: برگزاری کلاس های سواد رسانه ای و کلاس های تخصصی اوقات فراغت تابستانی ویژه نوجوانان و جوانان. مردم بندر کنگ یکی از برنامه های آتی این گروه پویا و فعال از شهرستان بندرلنگه می باشد که سعی داریم در تابستان اوقات فراغت متنوع و سالمی را برای آنها فراهم کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید