مسجد قلعه کار فرهنگی در هر محله / موج بهاری ویژه برنامه با محتوای سالم فرهنگی در حاشیه بندرکنگ


ساعت: 15:28
تاریخ انتشار: 14/01/01
کد خبر: 1818379

برنامه ریزی کار فرهنگی با محوریت مسجد می تواند تاثیرات چشمگیری در جامعه داشته باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش فرهنگ هرمز ؛ تاثیر بسزایی در سبک زندگی و تربیت نوجوانان و جوانان جامعه دارد و مساجد با برنامه ریزی و ارائه فرهنگی به عنوان یکی از پایگاه های مهم و موثر برای ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی در هر جامعه ای شناخته می شوند. این امر در صورتی امکان پذیر است که روحانیون مساجد با اهتمام به کار فرهنگی و دینی مناسب از جایگاه معنوی و فرهنگی مساجد در امر صحیح استفاده کنند.

کودکان، نوجوانان و جوانان محله با روی آوردن به مساجد و شرکت در برنامه های فرهنگی، زمینه رشد و ترویج فرهنگ مناسب و مناسب را ایجاد می کنند. شاید کودکان و نوجوانانی هستند که از کودکی و نوجوانی بزرگ شده‌اند، در برنامه‌های فرهنگی و مذهبی مسجد شرکت می‌کنند و ماما می‌شوند و به فعالیت‌های فرهنگی، مذهبی و هنری ادامه می‌دهند و افراد دیگر را به محله جذب می‌کنند و تیم‌های فرهنگی و هنری تشکیل می‌دهند. چنین فعالیت هایی در حال گسترش است. .

گروه فرهنگی و هنری عشق و عطش شهر تاریخی بندر کینگ از توابع شهرستان بندرلنگه نمونه ای از صدها گروه فرهنگی و هنری مساجد است که فعالیت های بی شماری را در این شهر انجام داده اند. بندرکنگ با شعار مسجدی هر محله و اهتمام به فعالیت های فرهنگی مناسب.
این گروه متشکل از 25 نوجوان و جوان از مسجد سید محمد علم بندرکنگ فعالیت های فرهنگی، هنری و جهادی خود را با رویکرد مسجد محوری آغاز کرد و به ترویج فرهنگ اسلامی و ایرانی ادامه خواهد داد.
در شلوغی سال نو و تعطیلات نوروزی، شاهد حضور پرشور مسافران نوروزی در استان های جنوبی به ویژه استان هرمزگان و شهرستان بندرلنگه هستیم. فعالیت های فرهنگی و هنری مناسب با محتوای سالم همراه با جاذبه های تاریخی و دیدنی خاطره ای فراموش نشدنی از این شهر برای مسافران نوروزی به جا می گذارد.

به همین دلیل جوانان مسجد ملکه سید محمد علم بندر با همراهی روحانی مسجد محله در قالب گروه فرهنگی هنری عشق و عطش با رویکرد ساحل فرهنگی ویژه برنامه امواج بهاری نوروزی را اجرا کردند. ، همراه با ساحل مسابقات مختلف و کمک های مالی. این جوایز با لحظاتی شاد و سلامت و خاطره انگیز در نوروز 1401 برای مسافران نوروزی همراه بود.
نوجوانان و جوانان مسجد سید محمد علم بندرکنگ گروهی منسجم و دغدغه مند هستند که برای هر قشر و هر مناسبت مذهبی و فرهنگی فعالیت های خود را ارائه می دهند. آثار اختصاصی این گروه عبارتند از:
وی با خواندن سرود کنگره شهدای استان هرمزگان، برنده جایزه ملی احسان استان هرمزگان و اجرای سرود بیش از پنج بار در شبکه خلیج فارس شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید