مسجد قلعه جهاد و مرکز مبارزه با طاغوت است/ شهدا محصول و پرورش مسجد هستند.


ساعت: 13:16
تاریخ انتشار: 30.05.1401
کد خبر: 1891459

حجت الاسلام والمسلمین رضا دیلمی گفت: مساجد سنگر تحول، پویایی و تحولات جامعه ناب هستند که عرصه های مختلفی از جمله معنوی، اجتماعی، تبلیغی و تبلیغی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام والمسلمین رضا دیلمی به مناسبت روز جهانی مسجد در گفت و گو با خبرنگار گلستان ما اظهار داشت: اگر نگاهی به تاریخ اسلام بیندازیم یکی از اقدامات اصلی پیامبر گرامی اسلام پس از هجرت به مدینه ساختن مسجد بود.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی گلستان با بیان اینکه مسجد مبنای تمدن و تهذیب است خاطرنشان کرد: باید مسجد را بشناسیم چرا که خداوند متعال آن را در قرآن و ائمه معصومین معرفی کرده است چرا که مساجد یک عبادتگاه، اساس سیاست و تجلی اندیشه و ارتباطات اجتماعی است.

وی افزود: مساجد سنگر تحول، پویایی و تحولات جامعه پاک است که در عرصه های مختلف معنوی، اجتماعی، تبلیغی، ترویجی است.

دیلمی، مساجد را قلعه جهاد و مرکز آموزش و مبارزه با ظالمان می داند و بیان می کند: در مساجد به ایثار تشویق می شود، در حالی که مساجد پایگاه دفاعی در برابر تهاجمات دشمن است، زیرا تحکیم وحدت و انسجام اسلامی در آن شکل می گیرد. این پایگاه اجتماعی

وی ادامه داد: پس از انقلاب اسلامی که با نزدیک شدن به مکتب عاشورا شکل گرفت، امام خمینی (ره) سفر خود را از مسجد و محلات آغاز کرد و اگر به زندگی شهدای انقلاب اسلامی نگاه کنیم، می بینیم که شهدا محصول تربیت مسجد بودند.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات گلستان خاطرنشان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی که یکی از بنیانگذاران انقلاب اسلامی است، افق راهبردی خود را بر مسجد بنا نهاده است چرا که مساجد مهم ترین مکان برای دلسوزی اسلام ناب محمدی است.

دیلمی با اشاره به رویکرد ویژه سازمان تبلیغات به مساجد تصریح کرد: ما به دنبال مسجد جامع پرداز هستیم و معتقدیم جوانان زینت مساجد هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید