حفظ آرمان های نظام اسلامی؛ مهمترین درس مکتب شهدا/ پرچمداران جهاد عسگر باید پرچمداران جهاد اکبر باشند.


ساعت: 11:20
تاریخ انتشار: 1200/06/14
کد خبر: 1811144

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با بیان این موضوع؛

سید میرحسین قاضی زاده هاشمی با تاکید بر اینکه شهدا به ما نشان دادند که نمی توانیم نسبت به جامعه بی تفاوت باشیم، گفت: مهمترین درس مکتب شهدا حفظ آرمان های نظام اسلامی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بالا، سید میرحسین قاضی زاده هاشمی پنجشنبه شب در یادواره شهدای گردان حمزه تنکابن اظهار داشت: این کار خداست.

وی با بیان اینکه در قرآن روایت های مختلفی از وضعیت شهدا داریم، گفت: اما درک او از درک ما خارج است. دست به تهاجم فرهنگی زدند که فکر می کردند مکتب شهدا فراموش می شود.

قاضی زاده با اشاره به اینکه در تنکابن شاهد رزمندگان جدید و قدیم هستیم، افزود: چهره های بسیاری از جوانان وجود دارد، جوانانی که شاید سال ها بعد از جنگ به دنیا آمده باشند و تاریخ جنگ را نه در زندگی که بعداً شنیده باشند، بلکه ب مدافع نام شهدا با حضور قهرمانان و فرماندهان واقعی برگزار شد.

وی به گذشته مازندرانی ها در علاقه به علویان و ائمه اطهار اشاره کرد و ادامه داد: همچنان افتخاری برای دیار علویان است، وی همچنان از عاشقان حسین (ع) محسوب می شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با بیان اینکه گردان سرافراز حمسه چه دیروز و چه امروز رزمنده و مجاهد بود، گفت: مکتب و نگاه شهدا را به خود و بازماندگان یادآوری می کنیم. راه شهدا را در نظر بگیرید «بیایید همچنان به خط و مکتب و آرمان های شهدا نگاه کنیم.

وزیر گفت: وقتی پای صحبت مادران، پدران و فرزندان شهدا می نشینیم، می بینیم که با پدر، همسر، فرزندانشان زندگی می کنند و آنها را دستگیر می کنند. یعنی شهدا زنده اند و خانواده شهدا جز زیبایی چیزی نمی بینند.»

گازی زاده با اشاره به اینکه اگر جامعه ما با شهدا رفتار درستی داشته باشد مشکل حل نشده باقی نمی ماند، گفت: آنها در تماس بودند و چشمانشان باز بود، به گفته حاج قاسم قبل از شهادت به شهادت رسیدند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «شهادت یک مقام موهبتی است» افزود: این جلسات برگزار می شود تا بدانیم قهرمانان و الگوهای ما چه کسانی هستند و برای چه کسانی، اندیشه و سبک هستند. . “ما باید به زندگی خود افتخار کنیم.

این وزیر گفت: شهید و شهید کسی است که در معامله با خدا برای حفظ مکتب خدا و حفظ جان مردم خود را فدا می کند و اجر خود را فقط از خدا می خواهد نه چیز دیگر.

قاضی زاده با تاکید بر اینکه هر چه عمق اخلاق و اعمال خداوند بیشتر باشد این شکوه بیشتر می شود، گفت: مجلس شورای اسلامی با حمایت قوه قضائیه و همه نهادها و مردم روز به روز پیشرفت خواهد کرد.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه ما نیز باید مراقب وضعیت خود باشیم، یادآور شد: مقام معظم رهبری از انقلاب دوم در سه مرحله خودسازی، جامعه پذیری و تمدن سازی یاد می کنند. ما نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که همه مردم بسازند، اما از کسانی که به انقلاب معتقدند و جان‌شان را در اخلاص فدا کرده‌اند، انتظار داریم.

قاضی زاده با تاکید بر اینکه شهدا به ما نشان داده اند که نمی توانیم نسبت به جامعه بی تفاوت باشیم، افزود: این آغاز راه است. ما هنوز در ابتدای راه هستیم. و حمایت و همکاری مسئولان اقتصادی افزایش خواهد یافت.

وی با اعلام اینکه دوران بزرگتری را پیش می بریم و این دوران جهاد اکبر است، افزود: پرچمداران جهاد اصغر باید پرچمدار جهاد اکبر باشند. گویی این شهدا بودند و هستند و خواهند بود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: این کار سخت و مشکلات فراوانی است و اگر دعای خیر خانواده های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران نباشد کاری از پیش نمی بریم.

گردان شهید حمزه سیدالشهدا یکی از خطوط پیشرو و همیشه سرافراز گردان های لشکر 25 کربلا بود که در مواقع ضروری از ابتدای دوران دفاع مقدس به صلاحدید یاران انقلاب اسلامی تشکیل شد. عرصه های ملی و بین المللی ملموس است.

گردان حمزه سیدالشهدا 23 تن از فرماندهان و فرماندهان شهید انقلاب اسلامی را در دوران دفاع مقدس تقدیم کرد.

سرداران شهیدی چون ناصر بهداشت، یوسف سجودی، حاج جعفر شیرسوار، مهدی هوشیر، محمدعلی ملک، صادق مکتبی از جمله فرماندهان این گردان بودند که جان باختند.

این مراسم از خانواده های معظم شهدا، مسئولین و اقشار مختلف شهدا و مردم قدرشناس تنکابن با محوریت سردار شهید حسن گورچی بیگی و با رعایت پروتکل های بهداشتی همراه با نماز مغرب و عشا در مصلای نماز جمعه برگزار شد. از این شهر

اهدای 313 بسته معیشتی به یاد شهدای گردان حمزه به خانواده های کم بضاعت و تهیه 10 سری جهیزیه برای جوانان نیازمند به همراه شناسایی و آزادی تعدادی از زندانیان جرایم غیرعمد از دیگر برنامه های این هفته بود. این یادبود

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید