حقوق بازنشستگان به ایستگاه پایانی رسیده است

حقوق بازنشستگان به ایستگاه پایانی رسیده است

این در حالی است که روز چهارشنبه هفته جاری محمدبکر کلیباف، رئیس مجلس در نامه ای مصوبه شورای دولت در خصوص حقوق بازنشستگان را مغایر قانون دانست و حال این سوال مطرح است که آیا در نهایت دولت با افزایش حقوق بازنشستگان موافقت خواهد کرد. حقوق بازنشستگان

در مصوبه فوق که در ماه های اخیر محل اختلاف جمعی از مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی و شورای دولت بوده است، مستمری مستمری بگیران غیرحداقل دستمزد 10 درصد افزایش یافت. این در حالی بود که قرار بود درآمد این کارگران 38 درصد افزایش یابد.

محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در این خصوص گفت: حال دولت موظف است بار دیگر مصوبه هیات امنای سازمان و شورای عالی کار را در دستور کار قرار دهد.

وی خاطرنشان کرد؛ امیدواریم این اقدام مجلس برای لغو مصوبه هیات وزیران به دولت اجازه دهد تا با 38 درصد موافقت کند و حقوق بازنشستگان کشور با شماره جدید را هر چه سریعتر پرداخت کند.

همچنین در این خصوص حسن صادقی، رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری در یادداشتی عنوان کرد; قطار افزایش سایر سطوح دستمزد مستمری بگیران تامین اجتماعی به پایان رسیده است و امیدواریم دولت مصوبه هیلت سازمان تامین اجتماعی را تصویب کند. افزایش 38 درصدی حقوق پایه به اضافه مبلغ ثابت 5 میلیون و 151 هزار و 660 ریال برای سایر سطوح حقوق بازنشستگان، با مصوبه شورای عالی، مانع از رسیدن این قطار به ایستگاه نهایی نشود.

او گفت؛ دولت تنها یک راه پیش روی خود دارد و آن تصویب مصوبه هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی است که مصوبه شورای عالی کار است. به عبارت دیگر دولت موظف است مصوبه هیات مدیره سازمان را تصویب کند، یعنی. افزایش 38 درصدی حقوق پایه به اضافه مبلغ ثابت 5 میلیون و 151 هزار و 660 ریال برای سایر سطوح حقوق بازنشستگان و عدم موافقت به معنای سرپیچی از قانون است که برای یک دولت انقلابی بعید به نظر می رسد و مردم با اجرای قانون مخالف هستند.

صادقی بیان کرد؛ البته طبق قانون اگر دولت در مهلت قانونی به ابلاغ رئیس شورای اسلامی عمل نکند یعنی. 10 روز، رئیس مجلس می‌تواند رأساً نسبت به رأی هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی به دستگاه اجرایی مربوطه اعتراض کند و دستگاه مربوطه نیز مکلف به اجرای رأی است.

دیدگاهتان را بنویسید