حقوق بازنشستگان جوابگوی نیازهای آنها نیست

حقوق بازنشستگان جوابگوی نیازهای آنها نیست

جلسه بزرگ بازنشستگان و اعضای اتحادیه پیشکسوتان کار عصر روز دوشنبه 23 شهریور 1401 با حضور بیش از 1500 نفر از اعضا و مستمری بگیران در محل کارگاه برگزار شد.

حسن صادقی (رئیس اتحادیه ایثارگران کار) در این گردهمایی گفت: پس از چندین ماه تلاش و تمرین مستمری بگیران و مذاکرات نمایندگان آنها، سرانجام مصوبه شورای عالی کار درباره سایر رده های مستمری بگیران تامین اجتماعی ابلاغ شد. این روزها شاهد تحقق وعده مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی جناب آقای دکتر میرهاشم موسوی در خصوص صدور احکام جدید مستمری بگیران سایر سطوح تامین اجتماعی هستیم. مطمئنا این افزایش دستمزد بازنشستگان سایر رده های تامین اجتماعی در مقایسه با تورم افسارگسیخته امروز مشکل معیشت بازنشستگان را حل نخواهد کرد. شاید اگر در فروردین ماه شاهد افزایش دستمزد بازنشستگان سایر رده های تامین اجتماعی بودیم این افزایش محسوس تر بود.

وی افزود: رییس اجرایی سازمان تامین اجتماعی توجه داشته باشد که نیمی از مطالبات جامعه کارگری بازنشستگان همچنان پابرجاست. پرداخت معوقات پنج ماهه ابتدای سال 1401 و 25 درصد معوقات تناسب 1400 و پرداخت آنها، گرانی درمان و عدم پوشش بیمه های اضافی، عدم توجه به سلامت مستمری بگیران. ، و غیره. ، و مشکلات جامعه کارگری بازنشستگان باید به خوبی شناسایی و حل شود.

صادقی ادامه داد: مدتی است که شاهد تلاش دولت برای واگذاری سهام بانک رفاه کارکاران، بانکی که متعلق به سازمان تامین اجتماعی محسوب می شود، هستیم. مالکیت تامین اجتماعی دولتی نیست، بلکه متعلق به کارگران است و پس‌انداز آنها محسوب می‌شود، بنابراین مشمول واگذاری‌های اصل 44 قانون اساسی نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینکه “سهام بانک رفاه را نمی توان و نباید به بخش خصوصی واگذار کرد”، افزود: واگذاری سهام بانک رفاه کارکران عواقب سنگینی دارد که از جمله آن می توان به حذف خدمات ارائه شده توسط بانک رفاه به کارگران اشاره کرد. جامعه تحت پوشش تامین اجتماعی اما همانطور که عزم و اراده مستمری بگیران مانع از تضییع حقوق آنها شد تا بدعتی در دولت ها برای تجاوز به حقوق جامعه کارگری ایجاد نشود، قطعاً از واگذاری سهام بانک رفاه کارگران جلوگیری خواهند کرد. عزم آهنین آنها

به گفته وی، با کمی درک متوجه می شویم که چنین اقداماتی شادابی و نشاط را از مستمری بگیران سلب می کند. مستمری بگیرانی که در سنین پایین تمام تلاش خود را برای تحریک چرخه تولید و اقتصاد کشور به کار می گیرند، مستحق استرس و نگرانی دائمی نیستند.

رئیس اتحادیه ایثارگران جامعه کارگری ادامه داد: به همین دلیل اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری توانست در اولین گام با حضور در عرصه حمایت از حقوق بازنشستگان از تضییع حقوق و مطالبات جلوگیری کند. . اما در گام دوم در نظر داریم با برگزاری دوره ها و سمینارهای آموزشی، نشاط و نشاط جامعه کارگری بازنشستگان را برگردانیم تا بتواند مرهمی بر زخم های ناشی از اقدامات دولت و مجلس باشد. زیرا مستمری بگیران نیز مانند دیگران به شادی و امید نیاز دارند. گاهی برخی ملاحظات فرهنگی و شاید بی توجهی بازنشستگان را به انزوا می کشاند. افسردگی بزرگترین مشکل دوران بازنشستگی و سالمندی است که منجر به بسیاری از بیماری های جسمی و روحی می شود. شادی راز سلامتی در دوران بازنشستگی است که به روش های ساده امکان پذیر است.

صادقی افزود: نبود شادی در زندگی بازنشستگان پیامدهای جبران ناپذیری دارد که از آن جمله می توان به یأس و افسردگی، ابتلا به بیماری های روحی و روانی، کاهش تحرک در سنین بالا، عدم تمایل به برقراری ارتباط با دیگران، عدم گفتگو و سکوت مطلق اشاره کرد. اهالی به دردهای بدون علت پزشکی، اختلالات هورمونی در بدن و ناهماهنگی در آن، بی خوابی یا اختلال در روند خواب شبانه، احساس پوچی و ناامیدی اشاره کردند. امیدواریم روز به روز زندگی بازنشستگان عزیز بهتر شود و همه مشکلات راه حل خوبی پیدا کنند.

صادقی در پایان از صدور فیش های قانونی برای مستمری بگیران سایر رده های تامین اجتماعی تقدیر و بر تعریف قوانین جدید و درج آن در پروفایل مستمری بگیران ارزنده تاکید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید