حقوق بازنشستگان در آغاز سال جدید اندکی افزایش می یابد

حقوق بازنشستگان در آغاز سال جدید اندکی افزایش می یابد

مجلس با افزایش دستمزد بازنشستگان در سال 1402 موافقت کرد و طبق آخرین اخبار دستمزد بازنشستگان، میزان افزایش آنها نیز مشخص شده است.

میزان افزایش حقوق معلمان دانشگاه ها و آموزش عالی، قضات، کارمندان قانون مدیریت خدمات کشوری و کارمندان قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان با پیشنهاد کلی سازمان اداری و کشوری ابلاغ شد. سازمان استخدام و سازمان برنامه و بودجه کشور.

بر اساس این پیشنهاد سازمان اداری استخدامی و سازمان برنامه و بودجه که در تاریخ 18 فروردین ماه به تصویب هیات وزیران رسید و روز گذشته (25 فروردین) ابلاغ شد، احکام مستمری بگیران و مستمری بگیران دستگاه های اجرایی صادر می شود. از آوریل 1402 .با افزایش سالانه.

بر اساس بند 4 این مصوبه، افزایش دستمزد، مزایا و پاداش کارکنان مشمول قانون کار که در وزارتخانه ها و شرکت های دولتی مشغول به کار هستند، با رعایت تبصره ماده (2) مشمول شرایط مقرر در قانون کار خواهد بود. (124) قانون مدیریت خدمات کشوری از مراجع اجرایی مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری که نظام حقوق تمام یا برخی از پست های خود را به هر نحوی از جمله بر اساس طرح های طبقه بندی مشاغل تابع قانون کار قرار داده اند. پس از اخذ تائید پست های تحت پوشش سازمان اداری و کار کشور الزامی است، بر اساس ماده (124) قانون مدیریت خدمات کشوری، نظام های پرداخت مربوط باید به تصویب هیأت حقوق و دستمزد برسد. آخرین تا پایان خرداد امسال

سامانه های پرداخت مشاغل پیشخدمت، باربر، نظافتچی، راننده، آشپز، پستچی، نگهبانی، اپراتور تلفن، متصدی تأسیسات، راننده (در صورت استفاده از وسیله نقلیه دولتی) و متصدیان چاپ و تکثیر جهت اخذ تأییدیه این هیئت از دستگاه اداری. و سازمان کار کشور پیشنهاد خواهد شد.

همچنین بر اساس بند 6 مصوبه هیات وزیران پس از اعمال افزایش های مندرج در بندهای 1 تا 5 همین مصوبه، کل مبلغ مقرر در مصوبه استخدامی قرارداد رسمی، پیمانی، مدت معین (معین) تعیین شده است. کارکنان و کارکنان طرح خدمت پزشکان و پیراپزشکان وزارت بهداشت، درمان و آموزش به تناسب سنوات با اعمال امتیازات بند (1) قانون اصلاح قانون بودجه سال 1401 و احیای حقوق لشکری ​​و لشکری. مستمری بگیران و مستمری بگیران (مصوب 08/08/1301) نباید از مبلغ 79 میلیون و 270 هزار و 800 ریال تجاوز کند. کمتر باشد و در صورتی که کل مبلغ تعیین شده در حکم انتخاب شغل افراد مشخص شده به رقم تعیین شده نرسد، میزان مابه التفاوت تا سقف تعیین شده تحت عنوان «تفاوت عملکرد موضوع جزء (1) باشد. ) بند (الف) تبصره (12) قانون بودجه سال 1402 در دستورات قرار خواهد گرفت.

این مبلغ ثابت نبوده و در صورت تغییر در تصمیم استخدامی مشمولین، مجدداً محاسبه خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید