حقوق های نجومی در مقابل حقوق ناچیز معلمان!

حقوق های نجومی در مقابل حقوق ناچیز معلمان!

کمبود منابع مالی برای اجرای لایحه رتبه بندی معلمان مانعی است که بارها درباره آن صحبت شده است. در نهایت دولت با اختصاص 25 هزار میلیارد تن فولاد برای اجرای این لایحه موافقت کرد. اما اخیراً نقزاد، نایب رئیس مجلس، بار دیگر بر کمبود بودجه برای اجرای این لایحه و خروج آن از دولت تاکید کرده است.

علیرضا منادی سفیدان، رئیس کمیسیون آموزش و پژوهش مجلس درباره اظهارات نق زاد به تجارت نیوز گفت: دولت تاکنون چنین درخواستی نداشته است. دولت همچنین اعلام کرد که این لایحه بیش از 95 درصد از آرای مجلس را به خود اختصاص داده است. رئیسی هم لایحه را پس نمی گیرد چون از مدافعان لایحه رتبه معلمی است.

به گفته این نماینده مجلس، با اجرای لایحه رتبه بندی معلمان، حقوق معلمان حداقل سه میلیون تن و حداکثر پنج میلیون تن افزایش می یابد.

«چگونه برخی حقوق نجومی می گیرند؟
تجارت نیوز در گزارشی به لایحه رتبه بندی معلمان اشاره کرد. در ادامه می توانید نظرات برخی از مخاطبان را در این باره بخوانید.

«با مدرک لیسانس مکانیک، 20 سال سابقه کار و 70 ساعت کار در هفته در کارخانه، حقوق من 6 میلیون تن است. اما همکار دانشگاهی من 34 ساعت با سه ماه مرخصی همین حقوق می گیرد. “خودت قضاوت کن.”

«چرا دولت نمی تواند لایحه رتبه بندی را اجرا کند؟» در صورت اجرا، حقوق عادلانه ای به معلمان پرداخت نمی شود. همه این حقوق نجومی در کشور به زیر مجموعه ها داده می شود. چگونه برخی میلیاردها تومان حقوق می گیرند و برخی دیگر به ته دیگ می رسند؟

در تمام کشورهای توسعه یافته، معلمان بالاترین حقوق را از سایر اقشار دریافت می کنند، حتی بسیار بیشتر از متخصصان».

«یکم مهرماه امسال با 32 سال سابقه بازنشسته شدم. فوق لیسانس و جمله آخرم 8 میلیون و 200 هزار جلد بود. من 32 سال ریاضی تدریس کردم. در مدرسه جمله ای دیدم که نصف من تجربه داشتم یا شاگرد خودم بودم و جمله آنها 10 تا 12 بود اما دلیل این تفاوت را نمی دانم. «متاسفانه بین خود معلمان تبعیض وجود دارد.

«تصویب نمی شود زیرا ظلم به معلم است. «با دو میلیون جلد ارزش معلم بالا نمی رود، بلکه تحقیر و توهین به معلم است.

معلم 24 ساعت در هفته تدریس می کند، اما دانشکده 18 ساعت در ماه تدریس می کند. تابستان ها در دانشگاه مانند مدارس تعطیل است.

«کی می گوید کار معلمان اینقدر مفید است؟» این جمله دور از واقعیت است. اگر اینطور بود، وضعیت مدارس دولتی که در کنکور شرکت می کردند، به همین شکل نبود. این نتایج به وضوح نشان دهنده عدم آموزش معلمان رسمی است، در حالی که معلمان مدارس غیرانتفاعی گاهی اوقات نتایج بسیار بهتری با حقوق کمتر دارند.»

شرایط ارتقای رتبه معلمی از “1” به “2”
ناصر سلیمان زاده رئیس مرکز منابع انسانی آموزش و پرورش در بیانیه ای گفت: به جای چهار سال رتبه اول، چهار سال سابقه آموزشی جایگزین آنها شده است.

وی همچنین گفت: کارمندانی که بر اساس ضوابط نظام طبقه بندی معلمان رتبه اول را کسب می کنند، ارتقای آنان به رتبه دوم مشمول شش سال سابقه خدمت است که چهار سال آن مشمول بند «اول» آیین نامه است. خواهد بود.”

دیدگاهتان را بنویسید