مدارس را به دلایلی ناچیز تعطیل نکنیم/ تولید زعفران و داروهای گیاهی توسط دانش آموزان مازندرانی

ساعت: 11:20
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۶
کد خبر: 1806075

یوسف نوری گفت: نباید مدارس را بدون دلیل کوچک تعطیل کنیم. دانش آموزان آینده سازان اصلی کشور هستند و نباید از تحصیل آنها غافل شویم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، یوسف نوری جمعه شب در نشست مشترک شورای آموزش و پرورش استان مازندران و شهرستان ها و مناطق استان با تبریک ایام الله دهه فجر و ماه رجب اظهار داشت: بالاترین ارزش افزوده را دارد. .

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری و رئیس جمهور بارها بر اینکه آموزش و پرورش مجموعه ای پربار است تاکید کرده اند، خاطرنشان کرد: روز گذشته از 324 دانش آموز راه یافته به المپیک تجلیل شد. تعدادی از این دانش آموزان از کودکان استان مازندران هستند که داشتن این دانش آموزان به معنای تولید سرمایه اجتماعی برای کشور است.

نوری تاکید کرد: نباید مدارس را بی دلیل کوچک تعطیل کنیم. دانش آموزان آینده سازان اصلی کشور هستند و نباید از تحصیل آنها غافل شویم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: بر اساس قوانین شورا و همچنین آخرین مصوبات دولت، می توانید املاک بلااستفاده آموزش و پرورش استان را برای تامین سایر اولویت های استان به فروش برسانید.

استاندار مازندران با اشاره به سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و دهه فجر گفت: آموزش و پرورش هم در حمایت از نهضت انقلابی امام خمینی (ره) و هم در هشت سال جنگ تحمیلی نقش موثری داشته است.

سیدمحمود حسینی پور گفت: حضور وزیر آموزش و پرورش در استان در صورت معرفی به نظام مسائل استانی و اولویت های آموزش و پرورش بسیار مهم و مناسب است به ویژه اینکه مازندران یکی از استان های هوشمند و تکلیف است. پرورش این استعدادها کار تربیت است.

وی در گزارش آقای سعدی پور به آمار و دستاوردهای آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: این موفقیت ها توسط همین مدیران و همکاران به دست آمده است و باید همین مسیر را ادامه دهیم.

حسینی پور با اشاره به گام دوم انقلاب گفت: اگر بیانیه گام دوم انقلاب را بخوانیم می بینیم که آموزش و پرورش محور اجرای گام دوم رهبر معظم انقلاب است.

رئیس شورای آموزش و پرورش با اشاره به نیاز مازندران به نیروی کار و احداث چندین هنرستان در شهرستان های استان گفت: توصیه من این است که دانش آموزان را به سمت مهارت آموزی سوق دهیم نه اینکه امروز در مازندران و دنیا نیروی کار مجرب نداشته باشیم. راه پیش رو همین است و پیشنهاد می کنم کارگروه مشترکی بین آموزش و پرورش و خانه صمت و خانه کشاورز تشکیل شود تا این کمبود جبران شود.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران همچنین گفت: 12 پروژه فضایی آموزشی در چهل و سومین بهار پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران در مازندران راه اندازی می شود.

علیرضا سعدی پور افزود: این پروژه ها متشکل از 60 کلاس درس در استان افتتاح می شود که با افتتاح این پروژه های آموزشی 8 هزار و 700 متر مربع به فضای آموزشی استان اضافه می شود.

وی همچنین با گرامیداشت ایام الله دهه فجر و تشکر از تمامی اعضای شورای استان، شهرها و مناطق، ادامه داد: آموزش و پرورش دستاوردهای بسیاری داشته است که از جمله آن می توان به کسب 25 مدال کشوری، کسب مقام اول در اجرای طرح هادی و تهیه ابزار و ادوات و تجهیزات اشاره کرد. مورد نیاز دانش آموزان وی ادامه داد: برای کلاس های مجازی ضروری است، در حالی که دو دغدغه ما توجه جدی به اجرای سند تحول بنیادین و توجه به مناطق کمتر توسعه یافته است.

سعدی پور گفت: از نظر سواد و پوشش پیش دبستانی رتبه اول کشور را داریم. همچنین در اجرای طرح همدلی در ایران و ارجاع دانش آموزان به مدارس غیردولتی رتبه اول کشور را داریم و حدود 120 هزار دانش آموز ما در مدارس غیردولتی تحصیل می کنند. من از سهم من در مشارکت عمومی قدردانی می کنم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران نیز بر رویکرد کارآفرینی تاکید کرد و گفت: برخی از دانش آموزان ما اقدام به تولید داروهای گیاهی و زعفران کرده اند.

سعدی پور به آغاز اپیدمی تاج و تعطیلی مدارس در اسفند 98 اشاره کرد و گفت: در این راستا سامانه محتوای مازند را نیز ایجاد و رتبه کشوری را کسب کردیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید