رژیم غذایی برای چاقی با داروهای گیاهی چقدر امکان پذیر است؟

رژیم غذایی برای چاقی با داروهای گیاهی چقدر امکان پذیر است؟

اما آیا واقعا رژیم گیاهی با داروهای گیاهی موثر است؟ مصرف این داروها در چاقی چقدر موثر است؟ آیا رژیم گیاهی چاقی عوارض جانبی نگران کننده ای ندارد؟ اگر شما هم به دنبال چاقی هستید و نمی دانید این رژیم ها برای شما مناسب هستند یا خیر، بهتر است تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. در زیر می خواهیم شما را با هر آنچه که باید در مورد رژیم غذایی چاقی با داروهای گیاهی بدانید آشنا کنیم.

رژیم غذایی برای چاقی با داروهای گیاهی چیست؟

شاید شعارهایی مانند به دست آوردن جینسینگ، چاقی ریشه قاصدک، رژیم گیاهی چاقی و غیره را شنیده باشید. رژیم های چاقی با داروهای گیاهی معمولا به گونه ای است که شما از بسیاری از این داروهای گیاهی برای چند روز متوالی استفاده می کنید. رژیم گیاهی چاقی معمولا یکی از رژیم های رایگانی است که به راحتی در اختیار شما قرار می گیرد. از آنجایی که این رژیم ها مبنای علمی یا اصولی ندارند، نمی توان به آنها 100% اعتماد کرد. داروهای گیاهی گاهی اوقات می توانند به بهبود عملکرد بدن کمک کنند. اما مصرف خودسرانه و بیش از حد آنها می تواند عواقب جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد. به عنوان مثال، در رژیم غذایی برای چاقی ریشه قاصدک، باید چندین بار در روز از این داروی گیاهی استفاده کنید که در نهایت می تواند منجر به اختلال در عملکرد سیستم گوارش شما شود.

چرا رژیم گیاهی برای چاقی توصیه نمی شود؟!

همانطور که گفته شد، رژیم گیاهی برای چاقی معمولا یکی از رژیم های غذایی رایگان است. از طرفی این رژیم ها برای بسیاری از افراد یکسان است. با توجه به شرایط فیزیکی متفاوت افراد مختلف، استفاده از یک رژیم غذایی برای چند نفر کاملا غیر اصولی است. بنابراین، بعید است که این رژیم ها موثر باشند. از طرف دیگر، ممکن است احساس کنید که حالت در چند روز اول کار می کند. اما قطعا با عوارض جدی تری مواجه خواهید شد. به همین دلیل است که متخصصان تغذیه هرگز استفاده از این رژیم ها را توصیه نمی کنند. زیرا برای داشتن یک رژیم غذایی استاندارد و بی ضرر برای چاقی ابتدا باید وضعیت جسمانی خود را به طور کامل ارزیابی کنید. سپس با توجه به شرایط بدنی و علت کاهش وزن، مناسب ترین و بهترین رژیم غذایی برای چاقی برای شما تجویز می شود. به یاد داشته باشید که رژیم گیاهی با داروهای گیاهی که بدون توجه به وضعیت جسمانی شما ارائه می شود، قطعا نمی تواند سلامت جسمی شما را در نظر بگیرد و حفظ کند.

توصیه می کنیم برای دریافت رژیم غذایی چاقی از موسسات معتبری که رژیم غذایی کاملا علمی ارائه می دهند استفاده کنید. مشاوران تغذیه از موسساتی مانند لیمومی تجربه و تمرین خوبی در این زمینه دارند.

مناسب ترین رژیم غذایی برای جایگزینی رژیم چاقی با داروهای گیاهی

مطمئناً قبلاً متوجه شده اید که استفاده از رژیم غذایی برای چاقی با داروهای گیاهی عاقلانه نیست. پس اگر می خواهید به صورت اصولی چاق شوید و بعد از رژیم دوباره لاغر نشوید، بهتر است رژیم های استانداردتری داشته باشید. رژیم های رایگان و کوتاه مدت برای چاقی یا کاهش وزن ممکن است در وهله اول برای شما مفید باشد. اما قطعاً برای رهایی از عوارض جانبی باید زمان و هزینه زیادی صرف کنید. به همین دلیل بهتر است استفاده از آنها را فراموش کنید. با این حال، به خاطر داشته باشید که مصرف برخی گیاهان دارویی می تواند اشتهای شما را افزایش دهد و در صورت استفاده صحیح، به جذب مواد مغذی بیشتری در بدن شما کمک کند. اما این به معنای استفاده از رژیم های غذایی گیاهی نیست.

بهترین و مناسب ترین غذاهایی که می توانند جایگزین رژیم غذایی چاقی با داروهای گیاهی شوند را می توان در زیر فهرست کرد. گنجاندن مقادیر قابل توجهی از این مواد مغذی در رژیم غذایی روزانه می تواند به افزایش وزن شما در طولانی مدت کمک کند.

  • سیب زمینی: سیب زمینی منبع غنی از کربوهیدرات است که می تواند به شکل گیری بدن و افزایش وزن کمک کند. البته بهتر است آن را به صورت آب پز یا کبابی میل کنید یا به کمک روغن های سالم سرخ کنید. زیرا مصرف روزانه سیب زمینی سرخ کرده می تواند منجر به افزایش چربی خون، کلسترول و تجمع چربی در ناحیه شکم و پهلو شود.
  • تخم مرغ: تخم مرغ منبع غنی از پروتئین و مواد معدنی مورد نیاز بدن است. به همین دلیل می تواند به عضله سازی و افزایش سایز بدن کمک کند. به همین دلیل می توانید از آن برای صبحانه یا میان وعده استفاده کنید. البته برای جلوگیری از کلسترول بالا، بهتر است فقط سفید بخورید.
  • موز: موز همچنین با کالری بسیار بالای خود می تواند به افزایش وزن شما کمک کند. بنابراین، اگر می خواهید چاق شوید، می توانید روزی یک موز یا یک لیوان شیر موز بنوشید.
  • آجیل: آجیل سرشار از مواد مغذی، ویتامین ها، اسیدهای چرب ضروری و مفید و غیره است. بنابراین مصرف آنها می تواند کالری مورد نیاز بدن را تامین کند و به عضله سازی کمک کند. بنابراین خوردن آن ها بین میان وعده ها تاثیر زیادی در افزایش وزن خواهد داشت.
  • سایر مواد غذایی موثر برای کاهش وزن: از دیگر غذاهای موثر برای افزایش وزن که می توانید در رژیم غذایی روزانه خود استفاده کنید می توان به کره بادام زمینی، حبوبات، انبه، کشمش، کشمش، ماست، چربی های سالم و نان سبوس دار اشاره کرد.

به هر حال اگر می خواهید اصولی و بی دغدغه به وزن ایده آل خود برسید، حتما با پزشک متخصص یا مشاوران تغذیه لیمویی مشورت کنید. لیمو به شما کمک می کند تا بهترین رژیم غذایی را مطابق با سلامت خود داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید