وقتی کرج با تحریم تولید ملی صادرکننده برندهای ایرانی شد/ از امنیت غذایی با بزرگترین بانک ژن گیاهی جهان تا بازارهای بسته در خاورمیانه

ساعت: 08:46
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۱۸
کد خبر: 1790734

البرز کوچکترین استان کشور این روزها با اعتماد جوانان توانسته در عرصه های مختلف دانش حرف بزند و حرف اول را در نقض تحریم ها بزند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از تیتریکاین روزها اعتماد به ذخایر جوانان نه تنها باعث خودکفایی ایران در عرصه های مختلف شده است، بلکه از خروج ارز از ایران و بعد جدیدی از استقلال کشور که آرمان بنیانگذار کبیر انقلاب در علم و دانش بود، جلوگیری کرده است. خط را ثبت می کند.

سال هاست که کابینه ها و مدیران نی در عرصه دیپلماسی می چرخند و جوانان را از علم و فناوری دور می کنند اما در ماه های اخیر خبرهای خوبی به گوش می رسد. موج جوانی و توانمندی اتفاقات خوشایندی را برای ایران به ارمغان آورد.

البرز کوچکترین استان کشور این روزها توانسته با اطمینان خاطر در عرصه های مختلف دانش با جوانان صحبت کند و نام ایران را در دنیا از تولید محصول گرفته تا بومی سازی دانش اروپایی مطرح کند. یک نسل

موسسه اصلاح، نهال و بذر کرج; میزبان یکی از 10 بانک ژن گیاهی در جهان

این روزها موسسه تحقیقات بذر و اصلاح نباتات برای تامین امنیت غذایی 33 محصول مهم تولید کرده است. نجفیان، رهبر این سریال به تیتریک گفت؛ در 90 سال گذشته بیش از 500 رقم در کشور به کشاورزان داده شده است.

او ادامه می دهد؛ در 8 سال گذشته به طور متوسط ​​سالانه 15 رقم جدید بذر اصلاح شده به کشاورزان معرفی شده است. این موسسه میزبان یکی از 10 بانک بزرگ ژن گیاهی جهان با بیش از 74000 نمونه کاملا ایرانی است و تعداد گونه های گیاهی کشور 7800 نمونه است.

تنوع ژنتیکی ایران نسبت به اروپا بیشتر است و تنوع موجود حفاظت از این بانک را دشوارتر می کند، بنابراین بانک ملی ژن ایران باید با تهدیدات مقابله کند. سالانه 50 هزار تن بذر دارای گواهی رسمی در کشور مصرف می شود.

بستن بازار «کلید کنتاکت» و جلوگیری از خروج سالانه 10 میلیون دلار ارز از کشور

کارآفرینی که زمانی تجربه تلخی از واردات داشت، امروز تولیدکننده ای است که استانداردهای اروپایی را رعایت می کند. پس از اینکه به فکر واردات کالاهای خارجی به ایران افتاد، کار خود را با یک نماینده فرانسوی آغاز کرد و کالاهای خود را به داخل کشور فرستاد.

f8ef6845 4dcf 4330 b657 7e123c1eb018 خبر خاکستری

اعتماد کارمندان خارجی باعث شد که او همان محصولات را در داخل تولید کند و او را تشویق به تولید کلید و پریز داخلی کرد. محمدرضا معصومی واردکننده دیروز و کارآفرین امروز در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: نماینده فرانسه ما را دور زد اما من اعلام کردم که همین محصول را در ایران تولید خواهم کرد.

غیرت ایرانی در حال نوسازی کارخانه ای است که تنها با یک دستگاه و 3 کارگر شروع به کار کرده و به خط تولیدی با 50 کارگر تبدیل می شود تا تولید داخلی در این مجموعه رونق بگیرد. به گفته این مدیر تولید چراغ تونلی، باکس کف و کلید و پریز بدون نیاز به پیچ و مهره حاصل تلاش نیروهای وی است.

مصومی ادامه می دهد؛ کالاهای تولید داخل با یک سوم قیمت خارجی به فروش می رسد و به دلیل کیفیت محصولات با نمونه های خارجی رقابت می کند. مواد اولیه این کلید و پریزها مس، برنج و آهن محلی است و با جانمایی قطعات موفق به تولید از صفر تا 100 عدد از این محصولات در کشور شده است.

سیستم تحریک نیروگاه آلمان در کرج قرار داشت

مپنا محصولات قابل توجهی در زمینه های توربین، ژنراتور، دیگ بخار، برق و کنترل، توربین های با تکنولوژی بالا و توربین های بادی دارد. سخت افزار این کیت تولید داخلی می باشد. پیش از این سیستم تحریک پرقدرت کلاس F توسط شرکت زیمنس آلمان خریداری شده بود.

این سیستم اولین بار توسط شرکت مپنا ساخته و به بهره برداری رسید.این سیستم عمدتاً برای ژنراتورهای 470 ولت استفاده می شود. علی آبادی، مدیرعامل گروه مپنا درباره نقش موثر این سریال در کاهش اختلالات به تیتریک گفت: دغدغه ما منابع مالی است.

5c5421f4 eeb2 45ad a900 96d13610fded خبر خاکستری

وی ادامه داد: مپنا اولین و بزرگترین تولید کننده تجهیزات نیروگاهی، حمل و نقل ریلی و صنعت انرژی در کشور است. گروه مپنا علاوه بر مشارکت 50 درصدی در توسعه نیروگاه های کشور، توانست در بین 10 تولیدکننده برتر انرژی جهان قرار گیرد.

واردکننده 17 ساله ورق پلیمری البرز با تولید ملی صادر شده است

مهدی عطالهی به مدت 17 سال تا اینکه زمانش رسید سقف های شیبدار وارد کرد و با اطمینان از دانش و تجربه ایرانی به فکر تولید داخلی این محصول افتاد. امروزه ورق های پلیمری تولیدی این شرکت به بازارهای خارجی در ترکمنستان، آذربایجان، افغانستان و عراق ارسال می شود.

پس از 2 سال موفق به تولید سقف های شیب دار انبوه و به صفر رساندن واردات شد و با رونق تولید در این کارخانه سالانه 36 میلیون تن ورق پی وی سی و پلیمری تولید و به بازار عرضه می شود. این محصولات در بدترین آب و هوای ایران امتحان خود را پس داده اند.

عطالهی ادامه داد: از ورق های پلیمری در ساخت سوله های صنعتی، آلاچیق ها، ویلاها و کشتی ها استفاده می شود و از نظر کیفیت با ورق های فلزی قابل مقایسه نیست. ورق فلزی 5 سال بیشتر دوام نمی آورد و پوسیده می شود اما محصولات پلیمری ما 20 سال گارانتی دارند.

اما این محصول ایرانی کاملا در برابر رطوبت، گرما، آتش و صدا است، در مقابل نور مستقیم خورشید تغییر رنگ نمی دهد و بهترین روش دنیا را دارد، ورق های پلیمری نسبت به محصولات مشابه انعطاف پذیرتر بوده و در برابر اسید مقاوم هستند. او این کار را انجام می دهد.

کرج با تولید مودم برای سیم کارت ایران را به خودکفایی رسانده است

فناوران یک شرکت دانش بنیان در البرز با 4 سال تلاش و تحقیق توانسته اند ایران را از طراحی و ساخت مودم سیم کارت بی نیاز کنند. معاون بازرگانی و فروش این شرکت دانش بنیان در گفت و گو با تیتریک گفت: طراحی، دانش و تولید این مودم ها توسط جوانان صورت می گیرد.

90b1e160 5376 460d 9f76 c36c81cc7880 خبر خاکستری

به گفته رسولی، وی مسئولیت واحد مهندسی مودم های سینک کارت را بر عهده دارد و کاملا داخلی است و از نمونه خارجی کپی نمی شود. تا سه سال پیش مودم های سیم کارتی از کشورهای تایوان و چین وارد می شد که 80 درصد بازار جهانی را به خود اختصاص داده است.

جابری مدیرعامل این شرکت در گفت و گو با خبرنگار تیتریک گفت: پس از تحریم ها که خلاء بزرگی در بازار داخلی ایجاد کرد، RND های داخلی مصمم به تولید شدند. مودم 4G اولین محصول از این سری است که از باندهای 4G، 3G و 2G پشتیبانی می کند، در حالی که 32 کاربر می توانند از طریق Wi-Fi تا فاصله 150 متری به آن متصل شوند.

به گفته مدیر تولید این مجموعه، با توسعه این مودم ها، مودم های ایستاده با آنتن دهی بهتر تولید شد. نوشتن نرم افزار نیز به انتخاب مشتری انجام می شود. 70 نخبه این شرکت دانش بنیان ایرانی 12 محصول را با نصف قیمت نمونه های خارجی در بازار عرضه کردند. یک مودم 60 دلاری نزدیک به 30 دلار در ارز خارجی صرفه جویی می کند.

این شرکت فناوری نیز در ایام ولیعهدی که دانش آموزان از راه دور تحصیل می کنند، برای حل مشکل دهقانان و عشایر تلاش می کند. رشیدیان، مدیر تحقیق و توسعه شرکت پارک های علم و فناوری به تیتریک گفت: مودم اکسترنال طراحی شده و 25000 دستگاه ظرف مدت 6 ماه به اپراتورهای تلفن همراه تحویل داده شده است.

تجاری سازی 4 محصول فناورانه تا سال 1401 از دیگر دستاوردهای نخبگان جوان این شرکت است و آخرین محصول فناورانه آنها یک مودم نسل پنجم است که در بازار عرضه می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید