حق الزحمه ثبت دفاتر کار در سال 1401 اعلام شد


ساعت: 09:30
تاریخ انتشار: 14/12/1400
کد خبر: 1815365

رئیس اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان:

حامد آرامش گفت: حق الزحمه دفاتر غیردولتی داخلی و خارجی بابت مشاوره و استخدام در سال 1401 مصوب 8 اسفند 1393 شورای مرکزی موضوع ماده 7 آیین نامه استخدامی قوه مجریه به مرجع اصلی ابلاغ شد. خدمات تعاون، کار و مراقبت اجتماعی.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حامد آرامش، سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با عصر هامون گفت: نیروی کار 90 هزار تن است و تومان تعیین شده است.

وی افزود: بر اساس این دستورالعمل در صورت انصراف کارجو از فرآیند جذب، وجه پرداختی بابت ثبت نام و مشاوره شغلی مسترد نمی شود، اما در صورتی که فرآیند مشاوره شغلی همراه با ثبت نام کارجو انجام نشود، 50 درصد از محل کاریابی هزینه ثبت نام و هزینه مشاوره کسر خواهد شد.”

این کارمند ادامه داد: حق الزحمه مشاوره و کاریابی افراد جویای کار در کشور برای قراردادهای یکساله و بیشتر حداکثر 50 درصد حداقل دستمزد ماهانه مصوب 1401 شورای عالی کار است.در صورت حداقل دستمزد حقوق توسط شورای عالی کار اعلام می شود و 30 درصد مابه التفاوت حقوق جویای کار با حداقل دستمزد اعلامی در سال 1401 به حقوق اضافه می شود.

آرامش با بیان اینکه برای قراردادهای کمتر از یک سال، حق الزحمه متناسب با ماه های خدمت محاسبه می شود، تاکید کرد: کارجو مشمول حق الزحمه کار کمتر از یک ماه نمی شود.

وی گفت: کارجویان می توانند روزمزد دریافتی کارجو را به عنوان حق الزحمه برخی از مشاغل ساختمانی و روزمزد (8 درصد) دریافت کنند.

دبیر کارگروه تخصصی استخدامی منطقه با اشاره به اینکه دستورالعمل پرداخت حق الزحمه مشاوره های غیردولتی کار و دفاتر کار به کلیه ادارات کار منطقه ابلاغ می شود و موظفند در محل مناسب و مناسب نسبت به انجام آن اقدام کنند. در معرض دید عموم قرار می گیرد: رعایت هر یک از بندهای این دستورالعمل تخلف محسوب می شود و مشتریان می توانند مراتب را به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گزارش دهند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید