حق مراجعه مردم به یک کلینیک درمانی در دهدشت ضایع شده است

از آنجایی که در کشور ما بیشتر هزینه های خدمات درمانی سرپایی مانند پرداخت هزینه های ارجاع از جیب بیمار خارج می شود، این کلینیک ها بار مالی مراجعه به پزشک متخصص را کاهش می دهند.

اما در شهر دهدشت، درمانگاه ویژه طرح تحول سلامت قادر به پاسخگویی به نیازهای درمانی مردم آن شهرک نیست.


705eebed 2674 4d36 bfed d791bf6a3bb4 خبر خاکستری

زیرا در برخی مناطق پزشکی نیاز به متخصص و فوق تخصص دارد و علاوه بر این مشکل، درمانگاه امام سجاد ع دهدشت فاقد برخی خدمات اجتماعی از جمله جلسات آنلاین است و این مشکل برای مردم شهرستان به معضلی تبدیل شده است.

در برخی موارد مشاهده می شود که مردم برای رسیدن به نوبت ساعت ها صف می کشند که این امر کار را برای افرادی که از شهرها و روستاهای اطراف به دهدشت می آیند دشوارتر می کند.


016c1617 a566 425d 9648 e8a54e975c1e خبر خاکستری

درمانگاه امام سجاد ع دهدشت با توجه به اینکه علاوه بر چهار شهرستان کهگیلویه به شهرستان های چرام و لنده خدمات ارائه می کند، برنامه این مرکز را از طریق فضای مجازی برای اطلاع رسانی به مردم و مشتریان خود منتشر می کند، اما اکثر اوقات مشتریان از شهرستان ها هستند. و روستاها به این مرکز مراجعه می کنند و از نبود پزشک یا عدم اطلاع دقیق شکایت می کنند.

در همین رابطه کوروش پورکوپور یکی از مراجعین به درمانگاه امام سجاد(ع) درباره مشکلات این مرکز درمانی گفت: این خرابه به عنوان یک کلینیک تخصصی در دهدشت کشف شد که مشکلات مهندسی زیادی دارد و نحوه تهیه آن مشخص نیست. پروانه بهره برداری.”

رئیس وکیل دادگستری با تاکید بر ورود هر چه سریعتر دادستان شهرستان کهگیلویه به درمانگاه، افزود: مهم است که نباید تحت تعقیب قرار گیرند.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل درد پا به درمانگاه مراجعه کرده اما در طبقه دوم توسط متخصصان ویزیت شده که باید به طبقه بالا نزد متخصص مراجعه می کنند.


e7d5e429 ac38 4bba 98ba c8bcf074bd04 خبر خاکستری

پورکوپور در ادامه با اشاره به اینکه این کلینیک نه برای نظافت مناسب محیط و فاضلاب و نه برای وسایل گرمایشی و سرمایشی و … صندلی برای نشستن بیمار ندارد، افزود: برای مدیران و مدیران متاسفم. مسئولانی که این وضعیت اسفناک را در این مرکز شفا می بینند و نفس نمی کشند تا قدرت و صندلی را از دست ندهند.

وی گفت: تا حدودی شرایط معماری و مهندسی، امکانات پزشکی، برودتی، گرمایشی و رفاهی این مرکز دارای مشکلات اساسی است که در گفت و گو موجود نیست و هر شهروند آمادگی دارد برای بهبود وضعیت این مرکز به نمایندگی از آن اقدام کند. مرکز . . مرکز چرا؟ «این سهل انگاری دیگر فایده ای ندارد.

امیدواریم مسئولان و فرمانداران استانی و شهرستانی تنها یک بار صدای مردم را در این شهرستان بشنوند و برای رفع این مشکلات و معضلات بزرگ گام بردارند و روزی برسد که یک شهروند در کلینیک تخصصی دهدشت رنج بکشد. از بیماری رنج می برد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید