حماسه آفرینی سن و سال خاصی ندارد

نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی:

نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی گفت: سن خاصی برای خلق حماسه وجود ندارد و دانش آموزان در هر سنی می توانند نقش آفرینی کنند و مهم باشند.

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی

سعید جلیلی در جمع دانش آموزان دبیرستان نمونه دولتی استاد شهریار ناحیه سه تبریز با اشاره به حماسه سازی توسط جوانان و نوجوانان به ویژه دانش آموزان دوران دفاع مقدس اظهار داشت: امروز باید در کنار کسانی باشیم که شرکت کردند. در بسیاری از حماسه های کشور در ادوار مختلف و در بسیاری از زمینه ها، علمی و صنعتی حضور داشته اند، بیایید بیشتر با هم آشنا شویم.

وی ادامه داد: یکی از ویژگی های انقلاب اسلامی در ایران این است که به جوانان ما یادآوری می کند که برای تاثیرگذاری و خلق حماسه لازم نیست به سن خاصی برسید. چون سن خاصی برای خلق حماسه وجود ندارد و در دوران پیروزی انقلاب و دوران دفاع مقدس شاهد بودیم که جوانان و دانش آموزان ما چه حماسه های بزرگی خلق کردند.

جلیلی گفت: تعداد زیادی از دانش آموزان در جبهه های جنگ حضور یافتند. در حالی که هیچ کس از آنها انتظاری نداشت و حتی شاگردان نیز به دلیل سن کم از حضور در آنجا منع شدند. اما شاهد حضور پرشور و داوطلبانه آنان در جبهه های نبرد بودیم.

نماینده ولی فقیه در شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه برای تأثیرگذاری بر محیط از مدرسه و محله تا کل کشور و جهان می توان از همان سن دانش آموزی شروع کرد، گفت: تلاش دشمنان برای جلوگیری از پیشرفت شما و کشتن دانشمندان مومن و هسته ای و انقلابی است زیرا در تقویت کشور نقش دارند نیز این را نشان می دهد.

وی خاطرنشان کرد: اهمیت جبهه امروز کمتر از جبهه در زمان جنگ نیست و در این دوران نیازمند افراد با انگیزه و تاثیرگذار هستیم.

جلیلی خاطرنشان کرد: از سه ماه گذشته هر هفته به روستا سفر می کنم و در هر سفر به یک دبیرستان نیز سر می زنم.



آیا این خبر مفید بود؟