حماس به دنبال تقویت هر چه بیشتر روابط با سوریه است

حازم قاسم شامگاه چهارشنبه در گفت‌وگو با رادیو الاقصی گفت: سفر هیئت ارشد حماس به سوریه به همراه هیئت‌های دیگر گروه‌های فلسطینی و دیدار با بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه به منظور تقویت روابط با این کشور انجام شد. کشور.

قاسم افزود: جنبش وی مصمم است با کشورهای اطراف فلسطین اشغالی روابط مستحکم و پایداری داشته باشد تا بتواند هرچه بیشتر مواضع سیاسی برای حمایت از مقاومت و پروژه آزادی فلسطین را جذب کند.

وی تصریح کرد: در نشست امروز بر کنار گذاشتن اختلافات گذشته و تقویت روابط حماس با سوریه برای خدمت به ملت و آرمان فلسطین تاکید شد و پیش از این دیدار میانجیگری و گفتگوهای دو کشور با حمایت همپیمانان منطقه ای انجام شد.

لازم به ذکر است که هیئت هایی از گروه های فلسطینی از جمله حماس و جهاد اسلامی پس از سال ها به سوریه رفتند و با بشار اسد رئیس جمهور این کشور دیدار کردند.

در این نشست قرار شد روابط گروه های فلسطینی از جمله حماس با دولت سوریه از سر گرفته شود و به زودی اقداماتی برای تقویت هر چه بیشتر آنها انجام شود.

لازم به ذکر است که بشار اسد رئیس جمهور سوریه روز چهارشنبه با هیئتی متشکل از تعدادی از رهبران و نمایندگان گروه ها و جناح های فلسطینی دیدار کرد.

در این دیدار که در دمشق برگزار شد، طرفین در مورد نتایج مذاکرات آشتی ملی که در روزهای اخیر بین گروه‌های فلسطینی در الجزایر انجام شد و همچنین راه‌های تقویت این گفتگوها به‌منظور بررسی روند آشتی با الجزایر گفت‌وگو کردند. تقویت مقاومت مردمی در برابر اشغالگری اسرائیل و جنایات مستمر آن در اراضی فلسطین باید مطابقت داشته باشد.

لازم به ذکر است که در هیئت گروه های فلسطینی «زیاد النخله»، دبیرکل جنبش «جهاد اسلامی» «تلال ناجی»، دبیرکل فرماندهی جبهه مردمی «محمد قیس»، دبیر ژنرال سازمان صاعقه، “زیاد الصغیر، دبیرکل جنبش انتفاضه فتح، جمیل مظهر، معاون دبیرکل جبهه مردمی برای آزادی فلسطین، فهد سلیمان، معاون دبیرکل جبهه دموکراتیک آزادی فلسطین، خالد عبدالمجید، دبیر کل جبهه مبارزه مردمی فلسطین، یوسف مکده، دبیرکل جبهه آزادی‌بخش فلسطین، خلیل الحیه، عضو دفتر سیاسی حماس و سمیر الرفاعی. سفیر فلسطین در سوریه حضور داشت.

دیدگاهتان را بنویسید