حمایت از اقتصاد مقاومتی یکی از وظایف قوه قضائیه است


ساعت: 22:37
تاریخ انتشار: 1011/01/28
کد خبر: 1822713

علی دگانی گفت: دادگستری خوزستان تعهدات خود را به دادخواهی محدود نمی کند و از تولید، اشتغال زایی و سیاست های اقتصاد مقاومتی حمایت می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش رهیاب، علی دهقانی رئیس کل دادگستری خوزستان در دیدار با مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: هر جا که شاهد زحمات یک کارمند و مدیر پرتلاش هستیم، حمایت های قانونی خود را به تعویق نیندازیم و منتظر بمانیم. به «حادثه باشیم و با یک پدیده جنایی برخورد کنیم.

وی افزود: با توجه به وجود صنایع مختلف در خوزستان، حوزه خدمات رسانی در این استان بسیار گسترده است و مدیریت این صنایع که تعداد پرسنل شاغلی دارند، کاری حساس و دشوار است که نیازمند تجربه و توجه است. “

رئیس قاضی خوزستان گفت: در صنعت نیشکر که سهم تاثیرگذاری در بودجه کشور دارد، دستیابی به بالاترین سودآوری و بهره وری در کنار توجه به رفاه نیروی کار، نیازمند مدیریت و حمایت جهادگران است. در این راستا قوه قضاییه حمایت قانونی خود را از این صنعت دریغ نخواهد کرد.

دگانی گفت: در هر جامعه ای آسیب های اجتماعی و کیفری وجود دارد اما تحقیقات نشان می دهد که منشأ بیشتر این جرایم و آسیب ها مشکلات اقتصادی است و حمایت از صنعت و صاحبان آن می تواند کمک شایانی در کاهش مشکلات اقتصادی باشد.

وی با تاکید بر اینکه نباید چرخ تولید متوقف شود، گفت: کارکنان نیز نیاز به حمایت دارند و کارفرمایان نباید با کم توجهی به این قشر زحمتکش انگیزه را کاهش دهند.

رئیس قاضی خوزستان با تاکید بر استفاده از داوری تخصصی افزود: در مورد اختلافات صنفی، داوری تخصصی می تواند بسیار مؤثرتر از دعاوی باشد، چرا که حل و فصل اختلافات در موسسات داوری زمان کمتری می برد و می تواند برای 2. نتیجه مولدتر است

دهقانی گفت: گاهی می توان علیه برخی از صنایع و شرکت هایی که به این پرونده ها رسیدگی می کنند و در مراجع قضایی تصمیم گیری می کنند با اولویت حفظ حقوق بیت المال شکایت کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید