حمایت دولت از بین المللی شدن جشنواره تئاتر ارسباران/ رفع کمبود هتل آچار

ساعت: 13:51
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۲
کد خبر: 1783915

وی در مراسم اختتامیه پانزدهمین جشنواره فیلم کوتاه ارسباران معرفی شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امروزه تئاتر کوتاه در ایران به ارسباران معروف است. در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سال آینده تمام تلاش خود را برای برگزاری بین المللی این جشنواره و ایجاد دبیرخانه دائمی انجام خواهیم داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش آنا محمدمهدی اسماعیلی، وی در مراسم اختتامیه پانزدهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه در ارسباران گفت: در دهه های اخیر اتفاقاتی افتاده که منابع اصلی ما در مرکز متمرکز شده است.

وی افزود: در این راستا اگر هنرمندی بخواهد دیده شود و بدرخشد باید به مرکز سفر کند که این موضوع صحت ندارد و تلاش می کنیم در این دوره جدید جلوی این موضوع را بگیریم و آن را تغییر داده و برگردانیم. به حالت اولیه خود.»

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هنرمندان خود استان ها و شهرستان ها باید در این عرصه ها باشند و بدرخشند و برای مردم خود افتخار آفرینی کنند و این موضوع را در اولویت برنامه های آینده خود قرار خواهیم داد.

اسماعیلی همچنین منطقه ارسباران را مهد فرهنگ و هنر و پایتخت تئاتر کوتاه ایران عنوان کرد و افزود: با توجه به ظرفیت و علاقه به این منطقه، شاهد ارتقای جدی فرهنگ و هنر اصیل ایرانی اسلامی هستیم و اینها می توانند استعدادها را ببینند.» رسانه های ملی و منطقه ای باید بازتاب این شور و شوق را به خوبی منتقل کنند و نشان دهند که مردان و زنان هنرمند و مردم پرتلاش در کنار هم توانسته اند چنین رویداد بزرگی را رقم بزنند و پانزدهمین سالگرد جشنواره فیلم کوتاه را تبریک می گویم. تئاترهای ارسباران.

وی بیان کرد: با توجه به استقبال و اشتیاقی که از این جشنواره دیده ام، قول می دهیم تمام تلاش خود را برای بین المللی شدن این جشنواره و ایجاد دبیرخانه دائمی و تخصیص اعتبار به کار بگیریم و برای توسعه این جشنواره تمام تلاش خود را انجام دهیم. امیدواریم این جشنواره سال آینده به صورت بین المللی برگزار شود.

اسماعیلی افزود: منطقه ارسباران سالهاست که نقطه شروع عرصه های جدید و هنرهای جدیدی مانند تئاتر بوده است. با توجه به حرکت فرهنگ اصیل در این منطقه طی 200 سال اخیر شاهد ورود هنر مدرن بوده ایم که به فرهنگ اصیل منطقه تبدیل شده است.

وی همچنین گفت: منطقه ارسباران دروازه ورود هنرهای نو به سراسر ایران است و باید برای تقویت آن تلاش کنیم. در این راستا تقویت هنر نمایشی حائز اهمیت است و هر آنچه که برای ترویج این موضوع لازم است در دستور کار قرار خواهد گرفت و این حضور در کنار هنرمندان اهری، حرکت جدیدی را برای ارتقای فعالیت های فرهنگی و هنری در منطقه شکل خواهد داد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر حمایت و تقویت زیرساخت‌های فرهنگی و هنری منطقه ارسباران و شهرستان‌های اهر و هریس تاکید کرد و گفت: خدای ناکرده در سفر بعدی رئیس‌جمهور به این استان خواهیم دید. سعی کنید برای پروژه های ناتمام اعتبار اختصاص دهید.» و برای توسعه فرهنگ و هنر منطقه و استان گام بلندی بردارید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم جشنواره ملی فیلم کوتاه ارسباران جرقه ای برای توسعه هنر در سایر نقاط کشور و الگویی برای اعتلای هنر اصیل ایرانی در کشور باشد.

نمایش های تئاتر را در بین مردم آوردیم/ تبریز خاستگاه هنر نمایشی ایران

سید قاسم ناظمی در مراسم اختتامیه پانزدهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه در ارسباران با تقدیر از دست اندرکاران برگزاری جشنواره ملی فیلم کوتاه در ارسباران در پانزدهمین سال برگزاری این جشنواره را افتخاری برای منطقه و استان دانست و گفت: امیدواریم این جشنواره در سال های آینده نیز ادامه داشته باشد.» و همچنان برای این استان بدرخشید.

وی افزود: امیدواریم در آینده نزدیک با کمک کارکنان ذیربط تمامی دغدغه ها و مشکلات هنرمندان و شرکت کنندگان در جشنواره ملی تئاتر کوتاه ارسباران برطرف شود و شاهد پیشرفت و موفقیت بیشتر در این عرصه باشیم. “

وی از سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان دومین سفر وی به استان آذربایجان شرقی یاد کرد و از توجه ویژه وزیر و رئیس جمهور به هنر شهرستان ها تقدیر کرد.

اهر ظرفیت میزبانی جشنواره بین المللی تئاتر را دارد/ انتقاد از نبود اقامتگاه مناسب در اهر

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهر در حاشیه این مراسم از هنرمندان و مهمانان جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران گلایه کرد که مکان مناسبی برای زندگی در این شهرستان ندارند.

الیاس مامی پور با انتقاد از کمبود هتل برای مهمانان جشنواره ملی فیلم کوتاه ارسباران در اهر، یکی از مشکلات اصلی جشنواره را کمبود اسکان هنرمندان عنوان کرد و افزود: به ویژه ساخت هتل در این شهرستان به گونه ای انجام شد. هر چه زودتر تا حداقل در جشنواره های سال های دیگر شاهد این معضل در این شهر هنر دوست نباشیم.

وی نقش جشنواره ملی تئاترهای کوتاه ارسباران را برای معرفی و توسعه صنعت گردشگری این شهر و منطقه ارسباران بسیار مهم و تاثیرگذار می داند و از جمله اهداف این جشنواره رشد و ارتقای استعدادهای هنرمندان است. هنرهای نمایشی، توسعه و معرفی ظرفیت های گردشگری شهرستان اهر و منطقه ارسباران. امیدواریم با حضور 160 مهمان هنری از 15 استان کشور در این شهرستان این امر محقق شود.

ممی پور گفت: افتخار داریم که جزو سه شهرستان اول استان هستیم که دارای هیئت نظارت بر تئاتر هستیم و این امر تحت الشعاع جشنواره عادی تئاتر کوتاه ارسباران قرار گرفته است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهر برگزاری جشنواره ملی تئاتر ارسباران به صورت بین المللی را یکی از خواسته های برحق مردم و هنرمندان این منطقه دانست.

وی افزود: خوشبختانه در این راستا تمامی زیرساخت ها و برنامه های مناسب برای بین المللی شدن این رویداد فرهنگی هنری با حمایت و استقبال مردم مهیا است و امیدواریم هر چه زودتر این امر محقق شود.

ممی پور در پایان از برگزاری جشنواره غذاهای سنتی همراه با جشنواره تئاتر کوتاه خبر داد و گفت: این جشنواره به همت اداره میراث فرهنگی و گردشگری برای معرفی ظرفیت بیشتر غذاهای سنتی این منطقه برای همکاری در جهت افزایش سطح کیفی است. از این جشنواره.”

بر اساس این گزارش، در این جشنواره هنرمندانی از 63 شهر کشور حضور داشتند و در مجموع 196 اثر، 35 اثر در بخش آیینی سنتی، 85 اثر در بخش خیابانی و 76 اثر در بخش صحنه دریافت کردند.

جشنواره ملی فیلم کوتاه ارسباران 26 تا 30 آبان ماه در اهر برگزار شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید