از بین 38 هتل معرفی شده توسط فیفا در قطر، 25 هتل را انتخاب کردیم / 3 اردو برای تیم ملی

ساعت: 11:08
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۹
کد خبر: 1793564

اگر برخی از تیم ها به قطر نرسند، اردوگاه های آنها آزاد می شود.

سرپرست تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: متأسفانه از 38 هتلی که فیفا برای تیم ها در نظر گرفته است، 25 هتل رزرو شده است و مجبور شدیم بین 13 هتل، گزینه های یک تا سه تیم ملی را انتخاب کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مجتبی هورشیدی سرپرست تیم ملی فوتبال ایران درباره سفر به قطر گفت: حدود 10 یا 12 روز پیش پروژه ای به دست ما رسید. فیفا در این نامه به طرفین اعلام کرد که تا 13 دسامبر فرصت دارند تا سه گزینه خود را نهایی کنند و از آنجایی که نتوانستیم از طریق عکس و اینترنت اطلاعات هتل ها و کمپ ها را ببینیم، راهی قطر شدیم. متاسفانه در ابتدا با مشکل مواجه شدیم و دیدیم که فیفا در سال های 1398 و 1399 با فدراسیون ها مکاتبه کرده است.

وی افزود: همه کشورهای عضو فیفا و همه تیم هایی که شانس صعود به جام جهانی را دارند باید اردوی خود را انتخاب می کردند و همچنین بسیاری از تیم هایی که اصلا شانس حضور در جام جهانی را نداشتند. وی افزود: متأسفانه در سال‌های گذشته نسبت به این ایمیل‌ها بی‌تفاوت بودیم و ایمیل سوم را 10،12 روز پیش دریافت کردیم. گزینه های یک تا سه تیم ملی

سرپرست تیم ملی فوتبال کشورمان درباره انتخابی فدراسیون فوتبال گفت: خیلی از دوستان به ما گفتند که چرا به قطر رفتی و هتل را از اینجا انتخاب کردی. در حالی که انتخاب ما محدود بود و 13 انتخاب بیشتر نداشتیم. از 13 گزینه انتخاب شده، دو خوابگاه شماره یک و دو قطر و یکی نیز زمین هندبال مجهز آنها بود. ما هر 13 گزینه را دیدیم و توانستیم انتخاب خوبی داشته باشیم. ما مجبور شدیم در طول یک فرآیند خاص سه گزینه را انتخاب کنیم.

وی گفت: اعضای کمیسیون بین المللی ما باید به محض باز شدن سایت، گزینه های دارای پهنای باند خوب را انتخاب می کردند. این انتخاب ها به صورت آنلاین انجام شد و فردی که اولین انتخاب را انجام داد یک تا سه انتخاب را ثبت کرد. فکر می کنم گزینه هایی که انتخاب کردیم خوب بودند و می توانستیم اردوهای خوبی داشته باشیم.

هورشیدی گفت: ما برای انتخاب خود استانداردهایی داشتیم و سه گزینه ای که انتخاب کردیم بسیار بسیار نزدیک به استانداردهای ما بود و همه مواردی را که نزدیک به 30 مورد بود در انتخاب خود گرفتیم. همه مواردی که باعث آرامش تیم شد را در نظر گرفتیم و با نظر رئیس فدراسیون و سرمربی تیم ملی همه موارد رعایت شد. همه مشکلات را به اسکوچیچ گزارش کردیم و نظر او را جویا شدیم و با نظر رئیس فدراسیون و سرمربی تیم ملی به یاری خدا اردوهای خوبی را انتخاب کردیم.

سرپرست تیم ملی فوتبال در گفت و گو با صداوسیما تاکید کرد: به عنوان مثال در آخرین دوره جام جهانی (روسیه 2018) ایتالیا لوکوموتیو لامپ را انتخاب کرده بود و ایران گزینه دوم کمپ لوکوموتیو بود و پس از ایتالیا این کار را انجام داد. نرفتن به جام جهانی و لوکوموتیو ایران به عنوان گزینه دوم. این شرایط در این جام جهانی هم وجود دارد و ممکن است برخی تیم ها به جام جهانی نرسند. مثلا اگر ایتالیا یا پرتغال به جام جهانی نرسند، هتل هایشان خالی می شود. البته تعدادی دیگر از تیم ها از قبل برای گزینه های بعدی خود در ایتالیا و پرتغال هتل رزرو کرده اند و منتظر تعیین مقصد ایتالیا و پرتغال هستند.

وی در پایان گفت: شاید متن نامه را متوجه نشده بودند و فکر می کردند فقط تیم های صعود کننده به جام جهانی باید تلاش کنند. مقامات فیفا به ما گفته اند که این اولین دیدار شماست، اما کشورهای دیگر برای دومین یا شاید سومین بار در نظر دارند. اگر گزینه اول ما رای آورد می تواند کمک زیادی به ما کند و از استانداردهای بین المللی کم ندارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید