ما امکانات عالی داریم. با وجود گرما، برگزاری اردو در قطر مشکلی ندارد/ فکر می کردیم حداقل 2 بازی در دوحه داشته باشیم.


ساعت: 17:05
تاریخ انتشار: 1401/03/19
کد خبر: 1854734

در تهران نتوانستیم ملی گرایان را روی کار متمرکز کنیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: زمانی که به قطر آمدیم فکر می کردیم حداقل دو بازی انجام دهیم اما به دلایلی این اتفاق نیفتاد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ ماریو تات سرمربی تیم ملی فوتبال کرواسی و دستیار دراگان اسکوچیچ در گفت و گو با پادکست گل به تشریح شرایط اردوی یوزپلنگ ایرانی در دوحه قطر، لغو سفر به اروگوئه و بازی های تدارکاتی پرداخت.

* ما در گروهی هستیم که می دانید گروه نسبتا خوبی است. انگلیس که تیم قدرتمندی است و آمریکا می توانند حریفان سرسختی باشند. ما قبلاً ولز را برای صحبت داریم، اما ابتدا برایمان توضیح دهید که اردوی تیم ملی دوحه در حال حاضر چگونه پیش می‌رود؟

– تیم ملی هم اکنون در دوحه است. در مجموع حدود دو هفته را اینجا سپری خواهیم کرد و در این مدت سخت کار خواهیم کرد تا برای جام جهانی آماده شویم، اگرچه دو بازیکنی که با مصدومیت دست و پنجه نرم می کنند نداریم، اما فکر می کنیم آنها برمی گردند و به ما کمک می کنند تا بهترین کار را انجام دهیم. ترکیب خوب ممکن برای جام جهانی وضعیت اینجا در دوحه عالی است. همه امکانات فوق العاده است. بازیکنان فوق العاده هستند و سخت کار می کنند. ما به آنها افتخار می کنیم و معتقدیم برای جام جهانی آماده خواهیم بود.

* چرا اردو در دوحه برگزار می شود. یعنی با توجه به دمای فعلی این کشور که می دانید الان 45 درجه است؟

– خب، فشار کاری در تیم عالی است. راه اندازی کمپ در تهران خیلی سخت بود چون نمی توانستیم آرامش و تمرکزشان را روی کار نگه داریم. این یکی از دلایلی بود که به دوحه رفتم. بله، درست می گویید، اینجا در دوحه هوا بسیار گرم است، اما در حال حاضر در دوحه 15 تیم برای جام جهانی آماده می شوند، بازی های دوستانه یا مقدماتی مانند پلی آف جام جهانی بین امارات و استرالیا را برگزار می کنند. یعنی معتقدند کمپینگ در این کشور مشکلی ندارد. اینجا شرایط بسیار خوبی داریم و شب ها تمرین می کنیم. هوا گرم است اما بازیکنان از اردو لذت می برند و روی کارشان تمرکز می کنند.

* شایعه شده بود که ایران در این اردو می تواند به اروگوئه برود و یک بازی تدارکاتی با تیم ملی این کشور انجام دهد. البته اردوی ما در کانادا لغو شد اما بعد از لغو گفته شد که می توانیم در اروگوئه حتی در آفریقای جنوبی بازی کنیم. چه تصمیمی پشت این ماجرا بود؟

– بله، می دانید که ما با تیم هایی که نام بردید بازی می کردیم و آماده بودیم که به آنجا برویم، اما نه اینکه فقط دو سه روز در یک بازی وقت بگذاریم. یک سفر طولانی 20 ساعته یا بیشتر برای بازی با کانادا، چنین سفری به اروگوئه برای بازیکنان بسیار سخت بود. به همین دلیل تصمیم نهایی گرفته شد که با یک پرواز دو ساعته از تهران به اینجا بیایم و به نظرم تصمیم خوبی بود.

* تکلیف بازی های تدارکاتی این کشور چیست؟!

– فکر می کنیم می توانیم یکی دو بازی دیگر را اینجا انجام دهیم، البته تحمل آن ها خیلی سخت است، چون تیم هایی که اینجا هستند برنامه های شلوغی دارند. برخی از آنها می خواستند با ما بازی کنند و برخی دیگر فرصت بازی مقابل ما را نداشتند. در نهایت در 12 ژوئن برابر الجزایر بازی خواهیم کرد و این بازی برای ما عالی است زیرا با تیمی بازی می کنیم که اگرچه در رده بندی فیفا از ما پایین تر است اما 44 نفر است، اما اگر ارزش بازیکنانش را حساب کنم، خواهیم توانست. ببین تیمشان از ما گرانتر است. به همین دلیل، ما معتقدیم که بازی برای ما بسیار سخت و بسیار مهم خواهد بود تا ببینیم بازیکنان ما در بالاترین سطح چه کاری می توانند انجام دهند.

*الجزایر قطعا حریف خوبی است. بدون شک می دانید که آنها بازیکنان سطح بالایی دارند که در تیم های بزرگ لیگ های اروپایی بازی می کنند، اما یک بار دیگر به صحبت های شما اشاره می کنیم. در مورد اینکه ما بازی های دوستانه دیگری هم داشتیم اما به هر حال این اتفاق نیفتاد و می خواهم از شما بپرسم که اگر فقط یک بازی در اردوی قطر انجام می دادیم، حتی در اروگوئه، مشکل چیست؟ با وجود 25 ساعت پرواز؟

– وقتی به اینجا آمدیم فکر می کردیم حداقل دو بازی انجام دهیم اما به دلایلی این اتفاق نیفتاد و به یک مسابقه که 21 خرداد برگزار می شود بسنده کردیم. با این حال، در اینجا ما تمام تلاش خود را برای حل مشکلات تیم انجام می دهیم. اینجا زمان و فرصت کافی داریم تا روی نقاط ضعف خود کار کنیم و آنها را برای حضور در جام جهانی برطرف کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید