حمایت مسلحانه غرب از اوکراین مانع از آمدن این کشور به میز مذاکره شد


ساعت: 02:31
تاریخ انتشار: 08/09/1401
کد خبر: 1907189

نخست وزیر اسبق ایتالیا تسلیح اوکراین توسط غرب را عاملی دانست که کیف را از ایستادن در پشت سر مذاکرات باز می دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روسیا الیوم، سیلویو برلوسکونی، نخست وزیر اسبق ایتالیا گفت که اگر غرب ارسال تسلیحات به اوکراین را متوقف کند، ممکن است ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور این کشور، حاضر شود پای میز مذاکره بنشیند.

بر اساس این گزارش، اظهار نظر برلوسکونی در پاسخ به سوال یک روزنامه نگار ایتالیایی مبنی بر امکان دستیابی به راه حل مسالمت آمیز برای بحران اوکراین از طریق مذاکره صورت گرفت.

برلوسکونی گفت: شاید، اما به شرطی که اوکراین در مقطعی متوجه شود که اتکا به تسلیحات غربی امنیت خود را تضمین نخواهد کرد. ای کاش غرب به جای ارسال سلاح به اوکراین، راه حل های منطقی برای آن ارائه می کرد و هزینه بازسازی شهرهای ویران شده را می پرداخت.

اظهارات برلوسکونی، نخست وزیر 86 ساله سابق ایتالیا و رهبر حزب اول ایتالیا، جنجال گسترده ای را در محافل ایتالیا برانگیخت و اعضای حزب وی از وی خواستند موضع خود را در این مورد توضیح دهد و برلوسکونی گفت: من دوست صمیمی رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هستم، من یک رئیس جمهور روسیه داشتم که به دلیل بحران اوکراین با او قطع رابطه کردم، اما معتقدم که پیوستن اوکراین به ناتو منجر به جنگ جهانی خواهد شد.

وی در عین حال گفت که ایتالیا باید در دفاع از اوکراین در کنار غرب بایستد و پیشنهاد برگزاری همه پرسی جدید در دونباس تحت نظارت غرب را داد.

دیدگاهتان را بنویسید