حملات به نیروهای آمریکایی در منطقه نتیجه حضور غیرقانونی آنهاست.


ساعت: 14:35
تاریخ انتشار: 1401/01/19
کد خبر: 1820406

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به مذاکرات هسته‌ای، گفت: توصیه‌های مقام معظم رهبری درباره مذاکرات، عدم اعتماد به کشور مقابل، کسب تضمین‌های کافی و بررسی عملی است؛ این خواست جامعه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام کاظم سیدیکی امام جمعه موقت تهران در خطبه های نماز جمعه دانشگاه تهران پایتخت با اشاره به ماه مبارک رمضان گفت: روزه یکی از اسرار آمیزترین موهبت های الهی برای بندگان است.

وی ادامه داد: روزه از تیرهای شیطان جلوگیری می کند و باید حواسمان باشد که میهمان خدا هستیم و در این مهمانی مراقبه شرط اول است.افکارمان را اصلاح کنیم، تمایلات، تمایلات و اخلاقمان را خوشایند میزبانی کنیم که خداست .

امام جمعه موقت تهران در ادامه مباحث تفسیر سوره توحید به مسئله «صراط مستقیم» اشاره کرد و افزود: خداوند بی نهایت است و قرب به او حدی ندارد. آنچه در عهدنا الصراط المستقیم از خداوند می خواهیم این است که از نفس گذشتن و به مقام قرب الهی برسیم و حقیقت امور را ببینیم.

سیدیکی گفت: مثلاً غیبت و تهمت مردم مذموم است اما امروز مؤمن در شبکه های مجازی رسوا شده و از هویت افراد می کاهد و نمی داند این گناه در درونش چیست.


* مسئولان باید به شعار سال توجه کافی داشته باشند

امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم نماز با اشاره به حادثه تروریستی اخیر در حرم رضوی و شهادت دو روحانی جهادگر یاد و خاطره آن شهدا را گرامی داشت.

سیدیکی همچنین با اشاره به دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب با قاریان قرآن کریم و فعالان قرآنی، گفت: یکی از نکاتی که مقام معظم رهبری در این دیدار مطرح کردند، مراتب الطاف الهی در طول دوران است. ماه رمضان از آن نهایت استفاده را ببرید.»

وی در ادامه به نامگذاری سال جدید به نام تولید علم و اشتغال زایی اشاره کرد و گفت: چند سالی است که بحث تولید از سوی رهبری مطرح شده است اما امسال فصل جدیدی را آغاز کردند که نامگذاری شد. دانش‌سازی و مسئولان باید به آن توجه کافی داشته باشند.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: تولید دانش بنیان هم هزینه ها را کاهش می دهد و هم بهره وری را افزایش می دهد و ما را به جایی می رساند که محصولاتمان به دنیا عرضه شود و مردم را متقاعد به استفاده از محصولات داخلی می کند.

سیدیکی خاطرنشان کرد: طبق آمار پنجمین کشوری هستیم که آب زیرزمینی برای کشاورزی تولید می کنیم اما نتیجه مورد نیاز را نمی گیریم و نتیجه ضعف حکمرانی این است که گاهی مجبور به واردات سیب زمینی از خارج می شویم. گاهی به خاطر از انبوه تولید، آن را هدر می دهیم و برای مصرف حیوانی مصرف می کنیم.

وی تاکید کرد: با توجه به توصیه رهبر معظم انقلاب باید این شرکت های دانش بنیان را دو برابر کنیم. اخیراً در دیدار با رئیس جمهور گفته است که ما این میزان دانش را کافی نمی دانیم.

امام جمعه تهران افزود: قوانین حمایتی نیز باید در مجلس به تصویب برسد و رئیس مجلس نیز اعلام کرد که بودجه تعیین شده برای این شرکت ها در صورت استفاده درست، آثار خوبی خواهد داشت. همچنین نیازها و کمبودهایی که کشاورزان با آن مواجه هستند باید توسط متخصصان شناسایی و برطرف شود.


* حملات به نیروهای آمریکایی در منطقه نتیجه حضور غیرقانونی آنهاست

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به وضعیت منطقه گفت: آمریکایی ها از زمان ترور شهید سلیمانی تاکنون بارها در منطقه مورد حمله قرار گرفته اند و آن را یکی از موانع برجام می دانستند. «پیش از این موارد متجاوزان انگلیسی در آبهای جنوب به اسارت فرزندان ملت درآمدند و یک پهپاد گران قیمت آمریکایی تحت تعقیب قرار گرفتند.

سیدیکی افزود: بنابراین هیچ یک از این حملات به آمریکایی ها نتیجه مشکلات برجام نیست. بلکه نتیجه حضور نامشروع آمریکایی ها در منطقه است و تا زمانی که این حضور غیرقانونی ادامه داشته باشد، این حملات ادامه خواهد داشت.


* در برجام مراقب باشید مثل ابتدا کلاه نزنید

وی همچنین به مذاکرات هسته ای اشاره کرد و گفت: توصیه های رهبری برای مذاکره، بی اعتمادی به طرف مقابل، اخذ تضمین های کافی و راستی آزمایی عملی است. این خواست مردم هم هست.

امام جمعه موقت تهران گفت: انرژی هسته ای یکی از نیازهای زندگی بشر امروزی است و در ابعاد مختلف به آن نیاز داریم. او روی بردجام نیست و به داخل تکیه داده اند.

سیدیکی گفت: در عین حال باید تمام تلاش خود را برای رفع تحریم ها در ابعاد مختلف انجام دهند و علاوه بر آن موضوع خنثی سازی تحریم ها را نیز پیگیری کنند. مشکلات معیشتی مردم از جمله گرانی و بیکاری و مشکلات تولید به جای هلاکت در برابر دشمن، باید با درایت و اعتماد به رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب و با تکیه بر ظرفیت و توان درونی حل شود. جوانان.

وی در پایان نماز جمعه تهران به آتش بس موقت در یمن اشاره کرد و گفت: این نیز از عجایب اسلام است که ملتی در برابر فقر و دست خالی مقاومت می کند و عربستان مجبور به آتش بس می شود. . حملات موثر انصارالله یمن به عمق منابع نظامی و اقتصادی عربستان سعودی را مجبور به پذیرش آتش بس کرده است و امیدواریم ادامه این روند به پایان جنگ و تهاجم آمریکا با ابزار عربستان منجر شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید