حمله به ستاره های یحیی و پرسپولیس: آنها نمی دانند چه تیمی بر تن دارند

حمله به ستاره های یحیی و پرسپولیس: آنها نمی دانند چه تیمی بر تن دارند

ستاره دهه 60 و 70 پرسپولیس معتقد است آخرین نتایج پرسپولیس به خصوص مقابل هواداران و سقوط از جام حذفی بیشتر به دلیل ضعف و کیفیت برخی بازیکنان این تیم است تا کادرفنی!

مرتضی کرمانی مقدم دوران بازی خود را مثال می زند و مدعی است که پیراهن پرسپولیس با ارزش ترین دارایی بازیکنان آن زمان بوده است.

بعد از حذف پرسپولیس مقابل آلومینیوم اراک مدعی رایگان بودن پیراهن این تیم برای برخی بازیکنان هستید. چرا؟

حرف بدی زدم؟!

به هر حال نقش کارکنان این وسط چیست؟

با توپ و تانک با تفنگ نمی توان به جنگ رفت! دست یحیی گل محمدی خالی است و نباید انتظار معجزه داشت.

آنها می توانستند انتظار داشته باشند که آلومینیوم اراک را در تهران شکست دهند. نمیشه؟

اینجا می گویم که عده ای در پیراهن پرسپولیس نیستند. تا دیروز توجیه می کردند که تماشاگر نمی آید و ورزشگاه خالی انرژی و شور و نشاط لازم را ندارد. حالا که تماشاگران به ورزشگاه آمده اند چه بهانه ای دارند؟

دقیقا چه کسانی در پیراهن پرسپولیس نیستند؟

نیازی به نام بردن نیست خود مردم و هواداران هوشیار هستند و همه چیز را تشخیص می دهند. زمانی پیراهن پرسپولیس با ارزش ترین دارایی بازیکنان بود. همه روی زمین بودند و بگذارید مثالی بزنم.

خوش آمدی؟

محمد آقا پنجعلی کاپیتان پرسپولیس بود. کافی بود یکی روی زمین اشتباهی از ناخدا و بزرگ ما بکند یا به محمد آقا در سمت چپ نگاه کند، آن طرف زمین را بکشیم!

اتفاقاً یک روز خود محمد پنجعلی در مصاحبه ای گفته است که هرکس در حق او یا دیگران اشتباه کند آدرس او را به مرتضی کرمانی مقدم یا محتبی محرمی می دهیم و دیگری …

محمد پنجعلی مهربان است اما می خواهم بگویم همه پشت زمین بودیم. این نبود که برای خودم بازی کنم و مجتبی محرمی هم نسبت به خودش و حتی هم تعصب داشت. پرسپولیس اگر بخواهد در 6 بازی آینده گل بزند باید چنین تفکری داشته باشد. همه باید پشت هم باشند و هواداران از یحیی گل محمدی و تیمش حمایت کنند.

بعد از جام حذفی و شکست مقابل آلومینیوم اراک، محمدی مورد حمله قرار گرفت؟

یحیی کارنامه خاصی دارد. او مربی موفقی در پرسپولیس است و دو سال پیاپی قهرمان شده است. آنها باید به چنین مربی ای اعتماد کنند. هواداران پرسپولیس هم از یحیی گل محمدی حمایت کنند تا او با دلگرمی بیشتر به کارش ادامه دهد.

چرا اینطوری میگی؟

با همین مربی به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسیدیم و بعد اسمش را امپراطور گذاشتیم! حالا چه اتفاقی افتاده که او در تمام این مدت مورد حمله قرار گرفته است؟ نمی گویم یحیی ایرادی ندارد و چنین ادعایی ندارد، اما او بهترین گزینه در حال حاضر است. به نظر من پرسپولیس در نقل و انتقالات تابستانی بازیکنان تاثیرگذاری را از دست داد و نتوانست جانشین خوبی پیدا کند.

نفراتی که به جای احمد نورالهی، محمدحسین کنعانی زادگان و شهریار مغانلو خریداری شدند به اندازه پرسپولیس ظاهر نشدند. موافقید؟

درست است. محمدحسین کنعانی زادگان و احمد نورالهی دو ملی پوشی هستند که با پیشنهاد خوبی مواجه شدند و رفتند. نمی توان به این دو ایراد گرفت چون به هر حال به عنوان یک فوتبالیست حرفه ای باید به فکر آینده خود و خانواده خود باشید.

شهریار مقانلو چطور؟

ظاهرا او سرپرست باشگاه سانتا کلارا بود و باشگاه پرتغالی تصمیم گرفت آن را در اختیار تیم اصفهانی قرار دهد. نمی دانم اصل ماجرا چه بود، اما به خوبی می دانم که شهریار مغانلو در پرسپولیس احیا شد و مجانی رفت. او برای پرسپولیس هم خوب است اما مهمتر از جدایی این سه بازیکن، یافتن یک جانشین خوب برای این سه بازیکن بود.

اما بازیکنانی که خریداری شدند با نظر مستقیم یحیی گل محمدی بودند؟

به عنوان مربی دوست دارید لیونل مسی را بخرید، اما وقتی باشگاه پول و بودجه ندارد، چه کار می کنید؟ اولویت اول و دوم شما تیم های ثروتمند هستند و باید افراد دیگری را جذب کنید تا با کمبود بازیکن مواجه نشوید. گفتم حتما خود یحیی ایراداتی دارد که خودش بهتر از بقیه می داند اما سابقه این مربی در پرسپولیس محفوظ است.

استقلال هم از جام حذفی کنار رفت و حالا خیلی از بازیکنان پرسپولیس می گویند امیدوارند آبی ها در طول فصل امتیاز بگیرند. آیا شما با این افراد موافق هستید؟

استقلال در این فصل تیم قدرتمندی را نشان داده که به راحتی گل نمی خورد. این گل کم یا سخت باعث شد استقلال پیش بیاید اما من با این دوستان موافقم. حذف جام حذفی فشار زیادی به تیم وارد می کند و احتمالاً استقلال دوباره امتیاز از دست می دهد. پرسپولیس باید هوشیار باشد و در 6 بازی باقی مانده حتی یک امتیاز را از دست ندهد تا خدای ناکرده برای ششمین سال متوالی قهرمان لیگ برتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید