حمله سایبری به ارتش انگلیس/ هکرها به پاکستان اعلام جنگ کردند

در همین راستا، گزارش شد که هک ناگهانی حساب کاربری ارتش بریتانیا در توییتر در روز یکشنبه منجر به ارائه هدایا و مسابقات محتوایی شد.

نام حساب کاربری ارتش بریتانیا در شبکه‌های اجتماعی نیز حداقل دو بار تغییر کرد و عکس‌های نمایه جدیدی آپلود شد که یک ربات و یک میمون با تصویری شبیه جوکر را نشان می‌داد.

همچنین در برخی از پست های ارتش بریتانیا در توییتر، هکرها تصمیم گرفتند با ارسال پیام های تصادفی مانند اعلان جنگ به پاکستان سرگرم شوند.

حساب کاربری ارتش بریتانیا در یوتیوب نیز با حسابی به نام Ark Invest جایگزین شد که چندین جریان زنده را تبلیغ می‌کرد که ادعا می‌کرد بحثی درباره ارزهای دیجیتال با بنیانگذار تسلا، ایلان ماسک نشان می‌داد.

پس از بازگرداندن حساب های مجازی ارتش بریتانیا، مدیر شبکه های اجتماعی ارتش بریتانیا از دنبال کنندگان این حساب ها عذرخواهی کرد.

سخنگوی ارتش انگلیس همچنین گفت: ما از هک حساب کاربری ارتش انگلیس در توییتر و یوتیوب مطلع هستیم و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

پیشتر دفتر مطبوعاتی وزارت دفاع انگلیس اعلام کرده بود: «تحقیقات درباره حملات سایبری از سر گرفته شده است».

اگرچه هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حملات سایبری را بر عهده نگرفته است، اما نقص‌های امنیتی ارتش بریتانیا سوالات بزرگی را برای ارتش بریتانیا ایجاد کرده و این احتمال را ایجاد کرده است که سایر حساب‌های ارتش بریتانیا نیز در فضای سایبری در معرض خطر قرار گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید