حمله سنگین ادموند اختر به استقلالی ها

حمله سنگین ادموند اختر به استقلالی ها

ادموند اختر پیشکسوت استقلال درباره شکست استقلال در تبریز مقابل تراکتور گفت: این بازی آنطوری نبود که از استقلال انتظار داشتیم. تیم آقای ساپینتو در تمام خطوط له شد. نمی خواهم برد تراکتور را کوچک کنم اما استقلال اگر قهرمان شود با 30 میلیون هوادار و لیگ دسته سوم حرفی برای گفتن نداشت.

وی افزود: استقلال صفر مقابل تراکتور شبیه تیم هایی بود که یک بار از لیگ های پایین به جام حذفی می رسند و مقابل یک تیم لیگ برتری حرفی برای گفتن ندارند. دلیل این امر روشن است.

بازیکن قدیمی استقلال اضافه کرد: هر مربی با نتایج تیمش سنجیده می شود. سرمربی استقلال قطعا باید مسئولیت نتایج تیمش را بر عهده بگیرد. همه این تغییرات در ترکیب در فاصله 15 هفته و عدم حضور 11 بازیکن ثابت دو دلیل دارد. یا بازیکنان به طور مداوم در تمرین حاضر نمی شوند یا سرمربی می خواهد همه بازیکنانش را راضی کند که هر دوی اینها غیرقابل توجیه است.

اختری با اشاره به عملکرد تعدادی از بازیکنان استقلال خاطرنشان کرد: بسیاری از این بازیکنانی که امروز در استقلال بازی می کنند تاریخ مصرف آنها تمام شده است. قائدی و چند بازیکن دیگر باید از استقلال بروند، مثل روزی که ما تمام شدیم و از استقلال رفتیم. چون این تیم یک تیم معمولی نیست، 30 میلیون هوادار دارد و شما با سبک بازی خود نمی توانید این جمعیت را راضی کنید.

پیشکسوت استقلال درباره عملکرد کم رنگ حسینی پس از بازگشت از جام جهانی توضیح داد: دروازه بان ستون هر تیمی است. خیلی ها می گویند یک مربی خوب برای تیم بهتر از یک پدر و مادر خوب است. سیدحسین حسینی در آن مدت قطعا تحت فشار بود چون می دانیم دروازه بان خوبی است اما در سه چهار بازی اخیر ضعیف به نظر می رسید که این هم یک تصمیم است.

وی افزود: به طور معمول در چنین شرایطی سرمربی باید به گلر اول استراحت دهد و با حرکت و نیمکت نشینی دروازه بان دوم را در شرایط مسابقه رها کند.

کارشناس فوتبال ما درباره اینکه استقلال در بازی برگشت با تراکتور در جام حذفی چه خواهد کرد، گفت: دلیلی ندارد چون استقلال در تبریز شکست خورد و در تهران هم به تراکتور باخت. در ضمن جام حذفی جام شگفتی است. همه چیز بستگی به این دارد که استقلال تا روز بازی حذفی جام حذفی چگونه ریکاوری کند.

اختر تاکید کرد: در شرایطی که باشگاه تحت فشار جدی است و طلبکاران، پنجره های بسته و مشکلاتی از این دست فشار زیادی به مدیریت وارد می کند، با این نتایجی که استقلال به استقلال رسیده، فشار مضاعفی به سرمربی تیم وارد می شود. تیم سرمربی ای که متأسفانه در 15 بازی 4 دیدار محروم شد و 4 کارت زرد به نام خود ثبت کرد.

وی ادامه داد: وقتی بزرگان شما از ساپینتو انتقاد کردند، مصاحبه کرد و گفت: شما دشمن من هستید! بالاخره تو کی هستی که با تو دشمنی کنیم؟ ما مشتاق استقلال هستیم و حالا به نظر می رسد حق با ما بود. همچنین مشخص شد خسرو حیدری هیچ تاثیری روی این تیم نداشته و بیژن طاهری هم هیچ کاری برای استقلال انجام نداده است.

اختر اضافه کرد: حضور ایرانی ها در کادر فنی خارجی استقلال باید در چنین شرایطی به کمک سرمربی تیم فوتبال استقلال بیاید، اما متاسفانه نقش ایرانی ها در کادر فنی استقلال در این نیم فصل تنها جلوگیری از جنگیدن ساپینتو بوده و با تمام احترام خسرو و طاهری کمکی نکردند. آنها توصیه فنی به تیم ندادند.

دیدگاهتان را بنویسید