حمله مستقل عجیب به منتقدان: فصل ساپینتو را رها کنید

حمله مستقل عجیب به منتقدان: فصل ساپینتو را رها کنید

محسن گروسی بازیکن قدیمی استقلال درباره شرایط این روزهای استقلال و انتقادات مطرح شده پس از تساوی این تیم مقابل نفت مسجد سلیمان و همچنین بازگشت کارلوس کی روش به کادر فنی تیم ملی فوتبال ایران اظهار کرد:

در روزهای اخیر انتقادهایی از استقلالی ها مبنی بر عقب نشینی مسجد سلیمان مطرح شده است. آیا با این انتقادات موافق هستید یا خیر؟

فکر می کنم هنوز چیزی از دست نرفته است و ما فقط یک امتیاز از بالای جدول فاصله داریم. حتی تا هفته بیستم جدول رده بندی لیگ برتر دستخوش تغییرات زیادی می شود، از این به بعد نباید پیکان انتقاد را به سمت سرمربی تیم ببریم و شهر را ویران کنیم. چرا که این رفتار چیزی جز تنش در تیم استقلال ایجاد نخواهد کرد.

پس چرا این انتقادات مطرح می شود؟

طبیعی است که شاید به خاطر قهرمانی استقلال در فصل قبل باشد اما در ابتدای فصل گذشته استقلال پس از سه برد اول فصل بیست و یکم چندین بازی متوالی انجام داد و نتوانست قهرمان شود، اما مردم چه کردند؟ باشگاه چه کرد؟ همه ما از تیم مجیدی حمایت کردیم تا در نهایت روند پیروزی دوباره آغاز شد. استقلال حالا می تواند با حمایت مردم و باشگاه امتیازات لازم را در مسابقات آینده کسب کند و دوباره صعود کند.

اما در رابطه با بحث فنی و عملکرد استقلال مقابل رقبا مشکلاتی به این تیم ارائه شد. آیا با این مخالفت ها موافقید؟

متأسفانه سبک بازی استقلال هنوز آنگونه نیست که در حد نام استقلال باشد. تیم باید کمی جلوتر بازی کند و شرایط برای گل مهیا باشد. تیم ما عمری برای بازی هجومی ندارد. این را در بازی با نفت مسجد سلیمان به وضوح دیدیم که قدرت ارائه بازی تهاجمی را نداشتیم. این مشکل به خاطر خط هافبک و کمبود بازیکن است. متأسفانه در موقعیت یابی که انجام می دهیم دقت لازم را نداریم. در همان بازی با نفت در نیمه اول یکی دو موقعیت خوب داشتیم اما وقتی توپ ها گل نمی شود اعتماد به نفس بازیکنان پایین می آید.

فکر می کنی پازل استقلال در خط هافبک ناقص است؟

من یک سوال دارم! کدام تیم لیگ برتری هافبکی دارد که بازیکن آزاد نباشد؟ چه تیمی هافبکی دارد که مدام موقعیت های خطرناکی برای مهاجمانش ایجاد کند که استقلال را در اختیار نداشته باشد؟ به نظر من همه تیم های لیگ برتری در این بحث کمبود هافبک بازیساز دارند و همه در یک سطح هستند. شاید یک یا دو تیم از این نظر مستثنی باشند، اما اکثر تیم ها حتی اگر شانس هم پیدا کنند، مراقب ضربه نهایی نیستند. استقلال از آن دسته تیم هایی است که فرصت های زیادی را در این زمینه از دست می دهد و همین موضوع جای نگرانی دارد.

این یک بازی آسان نخواهد بود! تیم پیکان بازیکنان جوانی دارد و تیمی هجومی است. کادر فنی او سال هاست که در شرایط لیگ امروز کار می کند و به خوبی از وضعیت بازیکنان و تیم های حریف آگاه است.

چگونه تیر را شکست دهیم؟

فقط باید از فرصت ها نهایت استفاده را کرد. در شرایطی که حریفان به استقلال فرصت نمی دهند، نباید فرصت های اندک دریافتی را به سادگی هدر داد. دقت در زدن ضربه پایانی بسیار مهم است، مهاجمان و هافبک های نفوذی استقلال در زدن ضربه پایانی باید مراقب باشند.

با انتخاب مهدی تاج به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال، صحبت از بازگشت کارلوس کی روش به گوش می رسد. با تغییر تیم ملی موافقید یا مخالف؟

من کاملا با بازگشت کارلوس موافقم. درست است که در دوران مربیگری کی روش هیچ بازی تهاجمی از تیم ملی ندیدیم، اما تیم ملی ما در دفاع خوب کار کرد و حتی مقابل تیم های بزرگی مثل آرژانتین، اسپانیا، پرتغال و سایر تیم ها به سختی گلزنی کرد. هر چند با هر مربی ای می توانیم به جام جهانی برویم اما شاید نتیجه ای نداشته باشیم، اما خیلی مهم است که بچه های تیم ملی با آبروریزی زمین را ترک نکنند. ما در جام جهانی قبلی به اسپانیا باختیم اما بازیکنان ما با افتخار زمین را ترک کردند و البته اگر اتفاقی بیفتد ما تیم ملی مان را دوست داریم و به آن افتخار می کنیم اما دوست داریم این حرف ها را درباره تیم ایران نزنند.

کدام کلمات

متأسفانه با وجود کادر فنی فعلی تیم ملی، از الان همه حرف می زنند که می رویم در جام جهانی آبروریزی کنیم و برگردیم. این برای تیم ملی ایران خوب نیست. همه می دانند که ما از قبل گم شده ایم. اما اگر کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی ایران باشد، حداقل این امید را داریم که تیم ملی ایران در صورت عدم صعود به دور بعد، با افتخار از دور مسابقات حذف شود. ضمن اینکه اکثر بازیکنان حاضر در اردوی تیم ملی به اسکوچیچ ایمان و اعتماد ندارند. معتقدم اسکوچیچ باید هر چه زودتر اخراج شود و کی روش به میدان بیاید تا فرصت لازم برای سازگاری بیشتر با تیم را داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید