حواشی بازی؟ من نقشی نداشتم

ساعت: 19:45
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۰۳
کد خبر: 1794641

مربیان مس و نساجی در نشست خبری پس از دیدار هفته یازدهم که با برتری نساجی به پایان رسید، صحبت کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد ربیعی سرمربی تیم فوتبال مس رفسنج در نشست خبری پس از شکست مقابل نساجی گفت: از هر دو تیم خداحافظی می کنم. این برد را به نساجی و هوادارانش تبریک می گویم. در نیمه اول خوب بازی نکردیم. با فشار زیادی که از بازی 120 دقیقه ای تبریز داشتیم کاملاً واضح و قابل پیش بینی بود. به دلیل صدمات و مشکلات دیگر استفاده محدودی از افراد داشتیم. خستگی در نیمه اول مشهود بود.

وی افزود: فاصله بسیار کم بازی تبریز تا این بازی بسیار چشمگیر بود. تیم حریف یک روز دیگر استراحت می کند. من این شکایت را به سازمان لیگ دادم اما به هر حال ما هم مثل بقیه موارد تمکین می کنیم. ما باید با این مشکلات کنار بیاییم. در نیمه دوم بهترین تیم زمین بودیم. فرصت های خوبی ایجاد کرده ایم. گل زدیم. بعد از آن فرصت داشتیم، اما درست همان جایی که باید برمی گشتیم، نقشه تصادفی برگشت.

ربیعی گفت: سعی می کنم با احترام از حق تیمم دفاع کنم. رفسنج شهری 300 هزار نفری است. این مجموعه با 3 سال سختی به این نقطه رسید. در تمام این سه سال سرمربیگری سعی کردیم حداکثر شخصیت و احترام را برای سریال ایجاد کنیم. در هفته های اخیر به خاطر پنالتی که برای این تیم گرفتند مورد حمله قرار گرفتیم.

وی افزود: 4 پنالتی برای ما اجرا کردند که همه کارشناسان تایید کردند. حتی یک کارشناس هم نگفته پنالتی وجود ندارد. آنها با دست به دو جسم ضربه زدند. یکی از آنها در مسابقه ای با یک هوادار بازیکن ما را برداشت. روی سر این پنالتی ها حمله ایجاد کردند. آنها فصل گذشته در 31 بازی برای مس رفسنجانی یک پنالتی از دست دادند. پنالتی مجید علیاری امروز کاملا دقیق بود. حمله و فشاری که می آید و قبلا هم بود، پنالتی که اصلا پنالتی نیست و به گفته همه کارشناسان برای نساجی گرفته شد و مقوا برگردانده شد.

ربیعی گفت: اشکالی ندارد. اشتباهات ممکن است اشتباه باشند، اما شما باید به ما حق ایجاد تفکر را بدهید. اگر 20 پنالتی قوی دیگر برای هر تیم وجود داشته باشد، همه آنها باید اجرا شوند. این عدالت در دادگاه است. آیا مجازات نساجی درست بود؟ بگذار همه تماشا کنند من سرپرست تیمم هستم و واقعا ناراحتم. اگر این پنالتی درست نباشد من و باشگاه حق داریم بگوییم این پنالتی به دلیل حمله و فشار نادرست است. ما این انتظار را داشتیم اما مطمئن بودیم که تیم داوری تحت تاثیر این مشکلات قرار نخواهد گرفت. اما من فکر می کنم او تحت تاثیر قرار گرفت.

سرمربی رفسجان کپر با انتقاد از داور گفت: داور اصلا در بازی نبود. خیلی بی ادب و بی احترامی می کرد مخصوصا به من. مشکلی نیست بعد از مدت ها اخراج شدم. آنچه که من گفت؟ گفتم 4 دقیقه وقت تلف شده اعلام کردی، مسلم 10 تعویض شد، فقط سه دقیقه در محوطه جریمه تیم ما خوابیدی. در زمان پنالتی حریف یک یا دو دقیقه بخوابید.

وی با توجه به کمبود وقت تلف شده در نیمه دوم گفت: این بازی حداقل 7 دقیقه وقت تلف شده داشت. لطفا زمان تلف شده در نیمه دوم را محاسبه کنید. من هنوز به نقشه نرسیدم مشکلی نیست من دوباره به جنگ احترام می گذارم. اگر الان پول نقد کردم عذرخواهی می کنم. در این 15 سال یاد گرفتم اول به مخاطبم احترام بگذارم و بعد به احترام و شخصیت مجموعه ای که در آن کار می کنم.

ربیعی افزود: داوری اصلا خوب نبود. این بازیکن کاملا روی پای بازیکن ما آمد و کاملا مصدوم شد، حتی کارت زرد هم نداد. راستش قرمز بود چطور در بازی های دیگر بازی خطرناک است و کارت قرمز می دهند؟ سلیقه قضایی هم هست. من امروز این باخت را قبول ندارم. در نتیجه ما باختیم، اما حق ما تضییع نشد. من چند بار فیلم را دیدم، جعفری ربطی به بازیکن ندارد. از پشت به توپ ضربه می زند. اگر پنالتی بگیرد مشکلی ندارد اما می داند که از مجموعه و تیم کاملاً سوءاستفاده شد.

سرمربی رفسنج گفت: برای من خیلی سخت بود که در نشست خبری درباره داوری صحبت کنم. در این چند سالی که کار کرده ام هرگز اینقدر درباره داوری صحبت نکرده ام. معذرت می خواهم.

وی در پاسخ به سوالی درباره دریافت کارت زرد دوم و اخراج شدنش گفت: درباره وقت اضافه بود. بهش زنگ زدم 57 دقیقه بود که حقیقت بر زمین افتاد. او در نیمه اول در دو سه دقیقه زمین خورد، اما از وقت اضافه کمتری خبر داد. گفتم قبلا 58-57 دقیقه افتاده، گفت حساب می کنیم. وقتی یک پنالتی سه یا چهار دقیقه ای پخش می شود. دو تیم 5 تا رد و بدل کردند، 4 دقیقه دیگر زمان را اعلام می کنید؟ اگر اینطور نیست اعضای هیات انضباطی اصلا اجازه آموزش به ما را ندهند. به ما گفتند در مورد داوری اظهار نظر نکنیم. الان واقعا نمی توانی در مورد آن صحبت کنی.

وی افزود: دوستان عزیز سازمان لیگ و کمیته انضباطی اگر ساکت هستم پس چطور جواب این همه هوادار و تیم و تیم را بدهم خدا را شکر یک بار پای من به کمیته انضباطی باز نشد. . اگر الان سکوت کنیم کی حرف می زند؟ الان واقعاً به ما ظلم شده است، نمی خواهم صحبت کنم، اما مجبورم. به خاطر وقت اضافه اخراج شدم. در یک بازی مهم تیم من از مربی محروم شد. چه می توانم بگویم؟ چجوری بگم باید بگم قاضی 4 دقیقه وقت اضافه بازی بود؟ 3-4 دقیقه دیگر به رختخواب بروید! نقشه آمده است!

وی در پاسخ به این سوال که آیا مس رفسنیان همچنان در میانه مربیان است و بهتر بازی می کند و تنش موجود در مسابقات باعث می شود تیم در نیمه اول متفاوت باشد، گفت: بازی در مبدا بیشتر به ضرر ماست تا حریف. من آن را اعلام کردم. وقتی به اینجا می آییم تیم دژار به دلیل اختلاف قد و شرایط زندگی دچار مشکل می شود. می بینید که چقدر بازی کردن در خارج از خانه آسان تر است. در نیمه دوم تلاش بسیار خوبی انجام دادیم.

ربیعی گفت: در نیمه اول دو مشکل داشتیم که در نیمه دوم آن را حل کردیم. در نیمه دوم خیلی فشرده تر و بهتر بازی کردیم. ما همچنین کشورها را کمی فعالتر کردیم. به درستی گل زدیم. لحظه ای که پنالتی زدیم، سه شیفت ما آماده بود. بعد از گلی که زدیم علیاری یکی یکی بیرون آمد. سپس اولین حمله تیم حریف بدون تماس، یک پنالتی را اجرا کرد. در صورت تماس، بازیکن ابتدا به توپ ضربه می زد و سپس بدن آنها آسیب می دید.

وی افزود: علیاری همچنان فرصت خوبی داشت اما ناکام ماند. دو سه بار دیگر زدیم. مسابقه نزدیک بود. به حریف خسته نباشید می گویم. من با اتفاقات این تیم کاری ندارم. آداب به من می گوید در مورد تیم های حریف صحبت نکن اما این باخت حق تیم مس نبود. ما در مسابقات زیادی شکست خوردیم و به حریف خسته نباشید گفتم. گفتم من مسئول ضررم هستم و می پذیریم. اما این باخت حق ما نبود. روند 8-9 هفته ما را قطع کرد.

سرمربی کپر رفسنجان پس از دو برد کوپر رفسنجان مقابل تراکتورسازی درباره انتخاب داور در تبریز گفت: خیر.

وی در مورد عدم تمرکز داور و اینکه در دو صحنه کارت زرد گرفت اما از آن استفاده نکرد، گفت: اجازه دهید هیئت داوران به این موضوع توجه کنند. من حرفم را گفتم می ترسم دوباره ما را جریمه کنند. سعی کردم بدون کوچکترین اعتراضی محترمانه صحبت کنم.

ربی در خصوص اینکه برخی نمی خواهند تیم های صنعتی رشد کنند، گفت: سیاست احترامی که در این سه سال داشتیم، خیلی جاها من و حتی درخواستم از مسئولان سکوت کرده ام، در مورد خیلی چیزها سکوت کرده ام. “من این حرف ها را تایید یا تکذیب می کنم. می گویند این تیم پولدار است. ما پولدار نیستیم. همه تیم های لیگ باید بیایند و پول کردها را بدهند. بیایید پیش ما، معلوم است، ببینیم این تیم چگونه بازی می کند.” اگر یک تیم خوب باشد، دلل بودجه نمی گیرد. یک شهر 300000 نفری در عرض سه سال تبدیل به یک شهر می شود، اگر این خیلی رهایی بخش است، ما به بقیه کاری نداریم. ما راه خودمان را دنبال می کنیم. اما اگر مسئولان استانی و صنعتی نکنند. مراقب تیم خود باشید، این منجر به شکست می شود، ما مراقبت می خواهیم، ​​بخشی که ما را هیجان زده می کند، نتایج و کیفیت و رشد تیم در این سه سال است. اگر از مشکلات بزرگ صحبت کنید، من یک نفر نیستم. پاسخ خوبی در این زمینه. امروز خیلی ناراحتم که امروز زیاد صحبت کردیم برای مسائل غیر فنی

ربی در خصوص هزینه اردوی این تیم در خارج از کشور و اینکه قراردادش 100 هزار میلیارد ریال بدون آپشن است، گفت: متوجه نشدم چه می گویید. 4 ماه پیش رفتیم کمپ. بقیه تیم ها هم رفتند. همین تیم نساجی نداشت. رفتیم و برگشتیم. این شماره قرارداد من نیست. بدهکار بودی شما به مشکلی اشاره کردید و یک عدد بیاورید. رسانه شما با تیم و مجموعه ما خیلی خوب نیست. ما احترام می گذاریم و حرفی برای گفتن نداریم. اگر بعد از 9 بازی تیم شکست خورد و به دنبال تستی برای استفاده از استریم هستید، این تیم برای شما و شهر رفسنج است. من نمی دانم شما به دنبال چه هستید. اگر می خواهید به لیگ یک برگردید و سه سال دیگر رتبه دو رقمی بگیرید. تا زمانی که سرمربی تیم هستم با همه بدبختی ها روبرو خواهم شد. او برای سربلندی فوتبال در رفسنجانی و مردم شریفش می جنگد. افتخار می کنم که تمام رکوردهای لیگ یک را شکستم و به لیگ برتر رسیدیم. افتخار می کنم در جایی که هیچکس فکرش را نمی کرد این تیم در سال اول لیگ برتر تک رقمی شد. افتخار می کنم که همچنان بین 5-6 تیم بالای جدول هستیم.

* الهامی: حواشی بازی؟ من نقشی نداشتم

ساکت الهامی، سرمربی نساجی در نشست خبری پس از بازی گفت: به آقای ربیعی بابت تیمی که دارد تبریک می گویم. دیل نشان داده که تیم سختی است و موقعیت فعلی او بی دلیل نیست.

وی افزود: این سخت ترین بردی بود که با نساجی گرفتم. مس تیم بسیار خوبی بود و به مجموعه مس و استان کرمان تبریک می گویم. هر دو تیم خوب بازی کردند و بازی سختی را شاهد بودیم. قطعا این دو تیم در آینده حرفی برای گفتن خواهند داشت.

سرمربی نساجی با تمجید از شاگردانش گفت: به نظر من شایسته برد بودیم و موقعیت های بیشتری نسبت به تیم مس داشتیم. آنها هم می توانستند گل بزنند. آنها به خصوص در ابتدای نیمه دوم فشار زیادی به ما وارد کردند. بعد از گل مس کم کم کنترل بازی را در دست گرفتیم و سه امتیاز را به دست آوردیم. تشکر ویژه و خسته نباشید به بازیکنانم می گویم. درود بر ایشان، آنقدر شرمنده ام کردند که کاری از دستم برنمی آید و فقط تشکر می کنم که بعد از مدت ها باعث خوشحالی هواداران شدند. من این پیروزی را به هوادارانی که به دلیل مشکلاتی که داریم به دور از آنها بازی می کنیم، تقدیم می کنم.

وی گفت: من در زمین مسابقه حضور نداشتم و حتی داور هم به من اخطار نداد. محمد ربیع برای تیمش جنگید و من برای تیمم جنگیدم. ما در قبال تیم هایمان مسئول هستیم و حرف خاصی برای گفتن وجود نداشت. ربیع مربی ماهر و آینده دار فوتبال ایران است و اینها طبیعی است. بعضی جاها آدرنالین بدن ما آنقدر بالاست که حتی اگر خشن باشد عذرخواهی می کنم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید