حکم برکناری کریم باقری از اینجا صادر شد

حکم برکناری کریم باقری از اینجا صادر شد

مدیرعامل سابق پرسپولیس در خصوص جدایی کریم باقری ادعاهای عجیبی را مطرح کرد.

مدیرعامل سابق پرسپولیس در تمام مصاحبه های قبلی خود همیشه نام یک ورزشکار را با احترام می خواند: «آقا کریم». به گفته امیر عابدینی، کریم باقری نه تنها برای پرسپولیس و جامعه ورزش، بلکه برای کل مردم ایران یک چهره و اسطوره ورزشی برجسته است. جدایی باقری از پرسپولیس بهترین بهانه برای صحبت با امیر عابدینی بود. او در این گفت و گو کدهایی داد که می تواند پرسپولیس و رضا درویش را با چالش بزرگی مواجه کند. عابدینی خاطرنشان کرد: شخصی در ونکوور کانادا به درویش دستور داد تا کریم باقری در پرسپولیس نباشد! به نظر می رسد این مرد بخشی از هزینه های پرسپولیس را تامین می کند. گفتگوی جذاب با عابدینی پیش روی شماست.

شما همیشه در صحبت هایتان نام کریم باقری را با احترام ذکر می کنید. شما به او می گویید «آقا کریم». با این حال باشگاه پرسپولیس حالا تصمیم گرفته که آقای کریم در کنار این تیم نباشد. به نظر شما بعد از 9 سال همکاری این تصمیم درستی است؟

من تنها کسی نیستم که از کریم باقری تعریف می کنم. نه تنها خانواده بزرگ پرسپولیس، بلکه جامعه ورزش و مردم عادی نیز به کریم باقری به عنوان یک سلبریتی برجسته احترام می گذارند. آقا کریم در تاریخ فوتبال ما یک اسطوره است. او در آلمان و انگلیس هم بازی کرد اما همیشه پرسپولیسی بود. دیدید وقتی به ایران برگشت مستقیم به باشگاه پرسپولیس رفت و قرارداد بست. ده ها جا او را می خواستند اما ماند و پیشنهادات را نپذیرفت. او تمرینات خود را با پرسپولیس شروع کرد، به او پیشنهاد سرمربیگری دادند اما او قبول نکرد. در حالی که دانش آقا کریم از خیلی از مربیان لیگ برتری بیشتر است. باقری به حیا، اخلاق و انسانیت نیز معروف است. می دانم چه احساسی نسبت به مردم دارد. او عاشق کشور است و البته مهمتر از همه این است که خودش را یک پرسپولیسی تمام عیار می داند.

با این صحبت هایی که می کنید یعنی فکر می کنید باشگاه پرسپولیس تصمیم اشتباهی گرفته است.

باشگاه پرسپولیس؟ آقای درویش به توصیه یکی از ساکنان ونکوور کریم باقری را ترک کرد. یعنی دستور داد درویش از ونکوور باقری نباشد. الان مشخص است که آقای درویش اصلا مدیر نیست. در باشگاه شخص دیگری یا دیگران تصمیم می گیرند نه او. تصمیمات آنها یک مهمانی است نه یک ورزش.

آیا یک مرد ونکوور می تواند اینقدر قدرت داشته باشد که کریم باقری را ترک کند؟

آقای درویش در یکسری مسائل به ایشان احترام می گذارد و به حرف او گوش می دهد. قبل از اینکه به من بگویند نظر شما در مورد آن چیست، من شخصاً با شخصی که در ونکوور زندگی می کند تماس گرفتم. به من گفت کریم باقری را نمی خواهیم. گفتم مدیرعامل یا رئیس هیئت مدیره کیستی؟ گفت پول بازیکنان پرسپولیس را می دهم، ناهار می دهیم! پس من حق دارم تصمیم بگیرم. جالبتر اینکه می گفت پرسپولیس بازیکن گل گهر می خواهد و باشگاه گفته بخشی از آن را ما می پردازیم و بقیه را شما می پردازید. به من گفت نمی گذارم کریم باقری بماند. من هم برایش مقاله فرستادم و از کریم باقری دفاع کردم و گفتم نمی دانی چه اشتباهی کردی.

اما آقای درویش در پاسخ به سوالی درباره جدایی کریم باقری عنوان کرد که نمی تواند همه کاپیتان های سابق پرسپولیس را روی نیمکت بنشاند!

اگر آقای درویش با فوتبال بیگانه بود، حرفش را قبول می کردم. آقای درویش شما که تمام عمر در کنار فوتبالیست ها راه افتادید، از سر آنها بالا رفتید و مغرور شدید، چرا اینطور صحبت می کنید؟ پرسپولیس مثل کریم باقری چند کاپیتان دارد؟ من برای سیدجلال حسینی احترام قائل هستم اما همه تاریخدانان فوتبال می توانند قدردان جایگاه کریم باقری باشند. در رده ملی و باشگاهی آقای کریم در پرسپولیس تعادل ایجاد کرد. گاهی عجله می کرد، او را آرام می کرد و وقتی باید به آقا یحیی چیزی می گفت، تذکر می داد.

یحیی گل محمدی نیز در این مورد سکوت کرده و هنوز درباره جدایی کریم باقری صحبتی نکرده است. این یک سوال نیست؟

اگر آقا یحیی ساکت بماند بیشتر به این مشکوک می شوم. با اینکه شنیدم با آقای درویش هم مشکل داره. آقای درویش پرسپولیس تیمی نیست که باهاش ​​دست و پا بزنیم. مراقب باش

در رسانه ها یکی از دلایل قطع همکاری با کریم باقری مبلغ قرارداد اوست. می گویند نمی توانیم شش یا هفت میلیارد به او دستیار بدهیم.

باید از کریم باقری در مورد بحث مالی بپرسید که اصلا اینطور نیست. تازه بعد از 9 سال متوجه شدند که آقا کریم پول زیادی می خواهد؟ ایشان که مربی تیم ملی شده بود چرا آقایان گفتند برگردید؟ اینها بهانه هایی برای گمراه کردن ذهن مردم است. مردی که محمد نام دارد و در ونکوور حضور دارد دلیل جدایی کریم باقری است. همچنین، برخی از افراد را نمی توان در قیمت گذاری قرار داد. نمی توانید بگویید فرانتس بکن باوئر چقدر ارزش دارد؟ یا هزینه علی پروین چقدر است؟ کریم باقری هم همینطور. وقتی در پرسپولیس بحران شد، آقا کریم بحران را پراکنده کرد. این افراد ارزشمند هستند. به من بگویید آیا در ایران کسی هست که به کریم باقری احترام نگذارد؟ پس چرا با او بی احترامی می کنید؟ می خواهم خاطره ای بگویم.

خوش آمدی…

یک روز علی دایی سرمربی پرسپولیس شد. کریم باقری می خواست فوتبال را کنار بگذارد. آقای رنگی به آقای کریم زنگ می زند و می گوید بلند شو بیا کمکمان، می خواهم از تو استفاده کنم. کریم باقری می گوید من حتی 50 درصد بازیکن سابق نیستم، دایی می گوید 25 درصد کافی است. آقا کریم بازی کرد و درخشید. من اعتقاد راسخ دارم که جدایی آقا کریم یک تصمیم جمعی است.

اما در مورد بیرانوند یک نکته هم وجود دارد که او می خواست قراردادش را در پرسپولیس افزایش دهد و مطالباتش را بگیرد.

در زمان ما بازیکنانی بودند که مثلا زیر سایه استقلال می نشستند و وقتی به پرسپولیس می آمدند پول بیشتری می خواستند. شاید یک بازی باشد اما برای فوتبالیست ثمری ندارد. بهتر است ستاره های ما صمیمانه و صادق باشند و بگویند ما اینقدر می خواهیم. یادم هست در پرسپولیس سقف قراردادمان 13 تا 15 میلیون تومان بود. آقای عابدزاده آمد و گفت اگر امکان دارد 20 میلیون به من بدهید. به سرمربی گفتم عابدزاده پول بیشتری می خواهد، به او چه بگویم؟ او گفت عابدزاده یکی از اعضای اصلی تیم ما است. دو سه بازیکن را رها کنید و پولشان را به عابدزاده بدهید. فرداش زنگ زدم به احمدرضا گفتم چشم 20 میلیون بهت میدیم. عابدزاده اگر بگویم نمی توانیم بدهیم ابرو بر نمی دارد. یک مدتی فوتبالیست پول می خواهد و آدم می فهمد و با آن برخورد می کند. زمانی بود که طرف می خواست از بازاریابی پول دربیاورد که دیگر نباید تحمل می کرد.

به عنوان آخرین سوال، حرکت عجیب درویش چطور؟ همان داستان در مورد کت و پنهان کردن آن.

آن داستان چه بود؟ چرا فرار کرد؟

نه برای پاسخگویی به رسانه ها…

دلم فقط برای پرسپولیس و حتی استقلال می سوزد. دارند آبروی این دو تیم را می برند. یک مدت حیثیت یک نفر را زیر پا می گذارید و یک مدتی مثل الان پول خرج می کنند تا هویت تاریخی یک باشگاه را زیر سوال ببرند. بیشتر از این نمی توانم چیزی بگویم. این

دیدگاهتان را بنویسید