خانواده علی انصاریان: رضایت بیمار یا قیم قانونی برای درمان «سلول‌های بنیادی» گرفته نشده است

خانواده علی انصاریان: رضایت بیمار یا قیم قانونی برای درمان «سلول‌های بنیادی» گرفته نشده است

پس از برخی ادعاهای پزشک معالج، علی انصاریان، خانواده انصاریان با ارائه پاسخ به این مطالب اعلام کردند: چنین رضایتی هرگز از بیمار یا ولی قانونی وی اخذ نشده است و در صورتی که پزشک محترم دلیلی بر خلاف این مطالب داشته باشد. ، باید مدرک ارائه کند..
در پی انتشار خبری از سوی داماد خانواده مرحوم علی انصاریان مبنی بر وجود شک و تردید در مورد فوت این پیشکسوت فوتبال، خبرگزاری تسنیم چند روز پیش موضوع را از محمدرضا هاشمیان، فوق تخصص فوتبال پیگیر شد. مراقبت ویژه و یکی از پزشکان معالج علی انصاریان.

پشت انتشار این خبر با عنوان «معمای مرگ علی انصاریان» چیست؟ خانواده علی انصاریان توضیحاتی را ارائه کردند که توسط «امیر تاظمی» وکیل خانواده انصاریان به صورت اختصاصی در اختیار تسنیم قرار گرفت. توضیح به شرح زیر است:

موضوع شکایت خانواده انصاریان از کادر درمانی و مسئولین بیمارستان به دو بخش عمده تقسیم می شود:

اولا؛ طرح شکایت خانواده به دلیل تشخیص قصور یا تقصیر احتمالی کادر پزشکی و مسئولین بیمارستان در دادسرای پزشکی.

دومین؛ شکایت به دادگاه نظام پزشکی برای تخلفات انضباطی احتمالی کادر پزشکی و پزشک معالج به منظور رعایت یا عدم رعایت مقررات و سیستم ها و آیین نامه ها و پروتکل های اخلاقی وزارت بهداشت.

اما در پاسخ به ادعای جناب آقای دکتر و مشاور ایشان مبنی بر تشکیل کمیته‌های مختلفی که تاکنون هرکدام در مورد بی‌حساب بودن کادر درمانی تشکیل شده‌اند، ادعا می‌شود که به دلایل مختلفی که امکان ارائه آن وجود ندارد، سوابق متوفی اخیراً به خانواده اعطا شد که پس از مشورت با پزشکان برجسته مشخص شد که بسیاری از مطالب و موارد از دید کارشناسان محترم پنهان مانده است، لذا از طریق یک نظام حقوقی متشکل از لوایح متعدد کمیسیون جدید و بالاتر تشکیل می شود. و فرصت مناسبی را برای خانواده برای ارائه دفاعیات و مستندات جدید به مراجع تحقیق فراهم کند. در دادسرای امور پزشکی و کمیته شکایات سازمان نظام پزشکی تشکیل شده است و هر دو پرونده با مساعدت مراجع بازپرسی در جریان است.

پزشک معالج در ادعای دیگری در اظهارات خود عنوان کرد که برای احیای علی انصاریان از پیشرفته ترین درمان های دنیا از جمله تزریق سلول های بنیادی استفاده شد تا بتوانیم وضعیت جسمانی او را بهبود بخشیم.

در پاسخ باید به این نکته اشاره کرد که معیار سنجش اثربخشی و اثربخشی داروها در سراسر جهان، پروتکل های بهداشتی جهانی است و مرجع صدور مجوز برای تجویز هر دارویی بر عهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور است. شايسته است پزشك معالج و كادر پزشكي گواهي دهند.دادگاه بايد به مراجع تحقيق توضيح دهد كه چگونه سلولهاي بنيادي براي يادبود علي انصاريان تجويز شده و سلولهاي تزريق شده از كجا و از چه كساني و توسط چه كسي تهيه شده است. به متوفی تزریق شد؟!

تایید کمیته اخلاق تحقیق و محقق، عنوان مطالعه، زمان شروع و پایان کارآزمایی و مرکزی که مرکز کارآزمایی بالینی تحت نظارت آن انجام شده، سوابق و نتایج کارآزمایی‌های بالینی کارآزمایی انسانی و افرادی که این سلول برای آنها قبل از مرحوم علی انصاریان تجویز شده است و نتایج آزمایشات از نظر اثربخشی یا احتمالاً مرگ و میر آنها و تأیید کنترل کیفی و شناسنامه سلول های تزریق شده و تأیید تجویز وزارت بهداشت به بیماران مبتلا به کرونا حاد که مربوط به پیش تزریق مرحوم انصاریان است به مرجع قضایی تحویل داده شود.

رضایت آگاهانه بیمار باید بر اساس مقررات و پروتکل‌های وزارت بهداشت و استانداردهای تعیین شده توسط کمیته اخلاق از بیمار یا قیم قانونی وی اخذ شود.

اما در مورد دیگر ادعای پزشک معالج که گفته بود: «علی انصاریان با آمبولانس به بیمارستان منتقل شد و به دلیل وخامت حالش با تایید پزشک معتمد خانواده، درمان با سلول‌های بنیادی برای بهبود وضعیت جسمانی وی انجام شد. “

در پاسخ باید گفت که بهترین معیار برای این ادعا، بررسی وضعیت بالینی بیمار قبل و بعد از تزریق است که همگی توسط پزشک معتمد خانواده تهیه شده است و انتظار می رود تمامی این موارد و موارد جدید اسناد و مدارک به طور دقیق و دقیق تهیه می شود و در کمیسیون بازنگری سازمان نظام پزشکی و کمیسیون عالی پزشکی قانونی بررسی می شود تا وضعیت بیمار قبل و بعد از تزریق مشخص شود.

در جای دیگر پزشک معالج مدعی شد که به آقای علی انصاریان در زمان هوشیاری اجازه درمان داده شده و مجوز رسمی و کتبی اعضای بدن و اثر انگشت و شاهدان بیمار در پرونده موجود است.

در این خصوص پاسخ این است که همانطور که در دادخواست های قبلی پاسخ داده شد، بر اساس آیین نامه ها و دستورالعمل های مصوب وزارت بهداشت و کمیته های اخلاق در خصوص تحقیقات انسانی، اخذ رضایت نامه کتبی آگاهانه و رایگان برای هر تحقیقی که انجام می شود الزامی است. روی مردم

علاوه بر این، محقق باید اطمینان حاصل کند که رضایت کسب شده آگاهانه است و باید تمام اطلاعاتی را که می تواند در تصمیم گیری او مؤثر باشد، مانند عنوان و اهداف مطالعه، مدت زمان مطالعه، روشی که می تواند در اختیار فرد قرار دهد. استفاده خواهد شد و همچنین فواید و مضرات آن. آگاهی از احتمال و خطرات و زیان های احتمالی و اطمینان از درک اطلاعات ارائه شده توسط آزمودنی و پاسخگویی به تمام سوالات و نگرانی های او و دادن زمان کافی برای مشاوره به عنوان اعضای خانواده. .

مهمتر از آن، بیماران اورژانسی یا افرادی که هوشیاری کامل ندارند، به عنوان افراد آسیب پذیر شناخته می شوند و کسب رضایت از آنها نامعتبر است. حال سوال پزشک معالج است که مدعی است وضعیت بیمار همیشه وخیم است و عاجل او را بستری می کنند و در تمام مصاحبه ها و اظهارات خود مدعی هستند که هیچ زمانی وضعیت بیمار مساعد نبوده و ثابت می کنند که چگونه از بیمار رضایت گرفته شده است. بیمار تحت چنین شرایطی.توجیه کنید

خاطرنشان می شود با توجه به اظهارات خانواده و بر اساس مستندات پرونده بالینی چنین رضایتی هرگز از بیمار یا ولی قانونی وی اخذ نشده است و در صورتی که پزشک محترم دلیلی بر خلاف این مطلب داشته باشد ارسال مدارک به مرجع قضایی

در خاتمه لازم به ذکر است که ارسال این شکایت به هیچ وجه زحمات و تلاش های کادر درمانی و کارکنان وزارت بهداشت و جامعه پزشکی کشور را که در ایام هولناک کرونا کم اهمیت نمی دانند بیماری، با تلاشی وصف ناپذیر، برای حفظ سلامتی افراد جامعه به کار نرفتند و از این رو به صراحت اعلام می کنیم که خانواده انصاریان هدف دیگری جز روشن کردن همه زوایای احتمالی و علل و عوامل دخیل در مرگ عزیزشان ندارند. به صورت قانونی و این حق اساسی همه افراد جامعه است، لذا در صورت داشتن سوال یا ابهام در مورد روند درمان عزیزان خود می توانند سوالات و شبهات خود را تحت حمایت قانون قرار داده و از طریق مراجع قانونی به آنها رسیدگی کنند. پاسخ.

لذا به پزشک معالج پیشنهاد می شود به جای انتشار مطالب کذب و طرح مسائل حاشیه ای غیر مرتبط با فوت متوفی و ​​انتشار آنها در روزنامه ها و فضای مجازی و افشای اسرار شخصی بیمار که مشمول برخورد انتظامی و قضایی می باشد. مسئولیت کیفری حكم، جزئيات پرونده را به مراجع ذيصلاح تحويل داده و اجازه داد كه پرونده به شكل صحيح و قانوني پيش برود، زيرا طرح اين گونه ادعاها در محيطي خارج از دادرسي پرونده، خانواده را مجبور به پاسخگويي مي كند. .

دیدگاهتان را بنویسید