خبرنگاران باید خواسته های دوازده گانه رهبرانقلاب از عرصه رسانه را هدف خود قرار دهند


ساعت: 12:26
تاریخ انتشار: 1301/05/24
کد خبر: 1890049

فرماندار شاهین شهر و میم گفت: از خبرنگاران انتظار داریم مطالبات دوازده گانه رهبر معظم انقلاب از حوزه رسانه را هدف خود قرار دهند و علاوه بر اطلاع رسانی در فرهنگ سازی و کاهش معضلات اجتماعی نیز تلاش کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صاحب نیوز؛ سید محمدرضا کاظمی طبا به مناسبت روز خبرنگار، یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی به ویژه شهدای اصحاب رسانه را گرامی داشت و اظهار داشت: از خبرنگاران انتظار داریم مطالبات دوازده گانه رهبر معظم انقلاب را از رهبر معظم انقلاب مطرح کنند. حوزه رسانه هدف آنهاست.از جمله تلاش برای ارتقای سطح آگاهی و تحلیل مردم، انتقاد باید مبتنی بر مشاهده و اطلاعات باشد، نقد منطقی و واقع بینانه داشته باشد، به یکدیگر حسن نیت داشته باشد، ذهن مردم را به فردی مشغول نکند. مشکلات، عزت نفس مردم نباید از هم پاشید.پس از اختلافات جزئی و غیر اصولی بپرهیزید، خبری برای گزارش نیست، افترا به مردم جایز نیست، هتک حرمت نظام گاهی بالاتر از افترا به افراد است، سرزنش نکنید خودتان و هیچ کاری در رسانه ها انجام ندهید.

فرماندار شاهین شهر و میم رسیدگی و رفع مشکلات جامعه فرهنگی و هنری و هنرمندان شهرستان به ویژه انجمن خوشنویسان را از اولویت های خود دانست و بیان کرد: با توجه به اینکه نقش فضای مجازی در اطلاع رسانی نیست. می توان نادیده گرفت، اخبار گزارش می دهد. به همین دلیل است که عنوان معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به معاونت رسانه و فضای مجازی تغییر می کند.


* نقش رسانه ها در فرهنگ سازی و کاهش معضلات اجتماعی بسیار مهم است

وی با اشاره به آمار برخی معضلات و ناهنجاری های اجتماعی در شهرستان خاطرنشان کرد: رسانه ها می توانند علاوه بر آگاهی بخشی در فرهنگ سازی و کاهش معضلات اجتماعی نقش موثری داشته باشند.

کاظمی طبا افزود: بر اساس مصوبات شورای فرهنگ عمومی شهرستان برای پویایی، نشاط اجتماعی و گسترش ارزش های دینی، از نیمه دوم سال گذشته تمامی برنامه های فرهنگی، اجتماعی و مذهبی به صورت محله محور برگزار می شود. توسط شهروندان

وی جلوگیری از جذب خانواده در ادارات مختلف شهرستان را یکی از خطوط قرمز خود خواند و از خبرنگاران خواست نگاهی تحلیلی به مشکلات داشته باشند و گفت: با توجه به مشکل ساختمان های مناسب برای برخی نهادهای نظارتی، راهکارهای خوبی برای مجتمع اداری شاهین وجود دارد. شهر تصرف شده است و امیدواریم با کمک نیروی انتظامی و دولت این مسائل در آینده نزدیک حل شود.


* رتبه قابل توجه شهرستان در مدیریت بیماری و ارتقای سلامت جامعه

علی پارسا مدیر شبکه شهری بهداشت و درمان نیز در این نشست با تبریک روز خبرنگار در خصوص اقدامات رسانه ای در جهت اطلاع رسانی و آگاهی بخشی و ارتقای سلامت جامعه به ویژه بیماری کرونا گفت: خوشبختانه در بین شهرستان های بالای 100 هزار نفری استان شاهین شهر و میم موفق به کسب رتبه قابل توجهی در زمینه پوشش واکسیناسیون، مراقبت از بیماری و غربالگری شدند که با همکاری و کمک خبرنگاران و فعالان این حوزه انجام شد. فضای مجازی

وی با تاکید بر اینکه سلامت روان نقش موثری در نشاط جامعه دارد، افزود: هرچه فعالیت در حوزه سلامت روان بیشتر شود قطعاً در سطح چمه شاهد اثرات مثبت آن خواهیم بود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شاهین شهر و میم با اشاره به اینکه این شهرستان در وضعیت آبی کرونا قرار دارد از تمامی افراد بالای 18 سال خواست واکسیناسیون تقویتی را انجام دهند.


* رسانه ها در تقویت شاخص های توسعه جامعه نقش موثری دارند

در ابتدای این دیدار فرزاد رادمنش رئیس اداره فرهنگ و رهبری اسلامی شهرستان با تبریک روز خبرنگار و شهادت محمود صارمی از خبرنگاران جمهوری اسلامی ایران در افغانستان در 26 مرداد ماه را گرامی داشت. نقش و اهمیت ویژه ای در تقویت شاخص های توسعه جامعه دارند.

در این جلسه شهناز باقریان فرماندار مرکزی شهرستان با تبریک روز خبرنگار با اشاره به ظرفیت های شهرستان در حوزه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی بر نقش رسانه ها در مطالبه گری و انعکاس نیازها و مشکلات مردم قبل از برگزاری جلسه شورای اسلامی تاکید کرد. مسئولین.

در ابتدای این نشست خبرنگاران به بیان برخی مشکلات و چالش های پیش روی اصحاب رسانه از جمله مشکلات معیشتی، نبود امنیت شغلی، پایین بودن حقوق، بیمه و … پرداختند و خواستار حمایت و توجه مدیران و کارکنان شهرستان از خبرنگاران شدند. و نمایشگاه توزیع فرصت ها و همکاری مدیران شهری به مشکل مردم با خبرنگاران تبدیل شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید