خبر خوش برای کسانی که قصد خرید و ثبت نام خودرو را دارند

سایپا اطلاعیه های جدیدی صادر کرد. تولید خودروی جدید در دستور کار سایپا قرار گرفته است. شرایط پیش فروش و ثبت نام خودروهای سایپا و زمان تحویل خودروهای سایپا ثبت نامی اعلام شد. سایپا جزئیات پیش فروش و ثبت نام خودروهای خود را اعلام کرد. جزئیات تحویل و فروش خودروهای وارداتی از سوی سایپا اعلام شد. گروه خودروسازی سایپا جزئیات پیش فروش و ثبت نام خودروهای خود و همچنین ثبت نام خودروهای وارداتی را اعلام کرد.

مدیرعامل سایپا گفت: تولید محصولات مختلف در دستور کار قرار گرفته است به طوری که خودروی اطلس در مدت 16 ماه به مرحله تولید انبوه می رسد و مصرف سوخت موتور 7 درصد کاهش یافته و راندمان موتور. 12 درصد افزایش یافته است.

محمدعلی تیموری مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به جذابیت صنعت خودرو گفت: صنعت خودرو با بیش از 3 تریلیون دلار گردش مالی سومین صنعت بزرگ جهان است. سهم این صنعت در اقتصاد جهانی 10 درصد است که باعث اشتغال 60 میلیون نفر در جهان شده است. بیشتر صادرات خودرو شامل کشورهای صنعتی مانند ژاپن و آلمان است و به همین دلیل این صنعت برای همه کشورها مهم و جذاب است.

وی افزود: در سال 2022 حدود 85 میلیون خودرو در جهان تولید شد. البته ظرفیت تولید جهانی بیش از این عدد است که بر اساس آن میلیاردها دلار سرمایه بالاسری استفاده نشده وجود دارد و به همین دلیل بسیاری از خودروسازان بزرگ دنیا در کشورهای دیگر تلاش های متعددی برای جلوگیری از شکل گیری این صنعت انجام داده اند. جذب آن به نفع جهان است. خودشان این کار را می کنند.

تیموری تصریح کرد: در سال 2022 سهم بازار خودروهای برقی (تمام برقی و هیبریدی) 13 درصد از کل خودروهای تولیدی جهان بوده که نسبت به مدت مشابه سال 2021 بیش از 50 درصد افزایش داشته است. چین که بزرگترین خودرو را در اختیار دارد. مجتمع تولیدی، با ایجاد همکاری با خودروسازان بزرگ جهان، توانسته در این زمینه به خوبی عمل کند.

وی با اشاره به موضوع این کنگره در حوزه صنعت خودرو گفت: اگر بخواهیم عملکرد (NVH) که بیانگر وضعیت صدا و ارتعاشات داخلی و خارجی در خودرو است را مدیریت کنیم، باید به سمت روان سازی حرکت کنیم. سازه های؛ برای این منظور باید سیستم تعلیق و فرمان که شامل 20 قطعه است به درستی ساخته و استفاده شود. خودروهای تویوتا در این زمینه پیشرو هستند و از مزیت لرزش کم و میرایی کم برخوردار هستند.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا تاکید کرد: عملکرد ارتعاش و صدا یکی از مهم ترین ویژگی های خودرو است که به طور مستقیم بر سرنشین خودرو تاثیر می گذارد و در خارج از خودرو عمدتا به شکل از خودرو خارج می شود. صدا و نویز لرزش و کنترل صدا ارتباط مستقیمی با عملکرد قطعاتی مانند سیستم تعلیق، دسته موتور، دمپرها، کمک فنرها و … این خودرو مناسب است و اقدامات کیفی زیادی تعریف و ساخته شده است.

وی به یکی دیگر از مشکلات موجود در حوزه صدا و لرزش خودرو مانند موتور اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از منابع مهم لرزش خودرو، موتور است. به منظور افزایش فیلتراسیون و کاهش سطح ارتعاش و صدا، بهبود طراحی بهینه همواره در دستور کار قرار دارد و در خصوص خودروی شاهین نیز در 14 ماه گذشته 240 پروژه با کیفیت تعریف شده و شرایط بسیار مناسبی داشته است. برای این خودرو به دست آمده و با توجه به تحریم ها و عدم انتقال دانش، نیازمند دانشگاه هایی هستیم که از علوم جدید بهره ببرند.

تیموری بیان کرد: برای کاهش صدای داخل کابین این خودرو با استفاده از دانش موجود در کشور توانستیم ایزولاتورهایی را در پشت داشبورد نصب کنیم که باعث کاهش صدای موتور و سیستم توربو به داخل کابین و مشتری شد. رضایت در این زمینه بسیار چشمگیر است.

وی افزود: در حال حاضر محصولات مختلفی در دستور کار قرار دارد به طوری که خودروی اطلس در مدت 16 ماه به مرحله تولید انبوه رسیده و مصرف سوخت موتور نیز 7 درصد کاهش یافته و راندمان موتور افزایش یافته است. 12 درصد

تیموری تصریح کرد: خودروی آریا محصول جدیدی است که با دو نوع موتور با کاهش قابل توجه مصرف سوخت تولید خواهد شد. یک پروژه با موتور هیبریدی 1.6 لیتری میتسوبیشی با مصرف سوخت بسیار پایین تولید و تحویل خواهد شد و پروژه دیگری با موتور 2.0 لیتری که می تواند با دیگر خودروهای چینی رقابت کند. همچنین خودروهای دیگری مانند شاهین اتوماتیک و شاهین پلاس با موتور 16 سوپاپ و مصرف سوخت کمتر و راندمان بالاتر، کادیلاک که برگرفته از پلت فرم تندر 90، وانت 251 با ظرفیت بار 800 کیلوگرم و … می باشد. محصولاتی هستند که به زودی توسط گروه خودروسازی سایپا به فروش خواهند رسید.

مدیرعامل سایپا تاکید کرد: در خودروی شاهین با انجام پروژه های ارتقای کیفی، شاخص NVH این خودرو چشمگیر بوده و شاخص رضایت از کیفیت به عدد 711 افزایش یافته است و همچنین شاخص C100 که شاخص عملکردی است. قطعات و مربوط به سروصدا و لرزش و بررسی بازدید خودرو از کارگاه در سه ماهه اول برای شاهین 125 بوده و اکنون این تعداد به 24 رسیده و کاهش چشمگیری داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید