خبر خوش فرهاد مجیدی برای هواداران استقلال

یامگا

ماه گذشته کوین یامگا، بازیکن 25 ساله فرانسوی که پس از جدایی از باشگاه پررنگ دانمارک راهی تهران شد، با پشت سر گذاشتن تست های پزشکی امشب رسما به جمع شاگردان فرهاد مجیدی اضافه شد. او با قراردادی 2 ساله به استقلال پیوست.

یمگا خیلی زود برای استقلال فلش زد و گل زد. او از سال 2015 تا 2019 در باشگاه کیه‌وو ایتالیا عضویت داشت.

یامگا در مصاحبه با نیکولو اسکیرا در مورد مسائل مختلفی صحبت کرد.

چالش بازی در لیگ ایران: «قبل از حضور در استقلال و حضور در ایران ترس هایی داشتم اما الان روزهای خوبی دارم و ماجراجویی بسیار هیجان انگیزی را پشت سر می گذارم. شروع خوبی داشتم و با استقبال خوبی از طرف هواداران مواجه شدم. حتی قبل از رسمی شدن قرارداد در اینستاگرام و شبکه های اجتماعی با من تماس گرفتند و به من تبریک گفتند. این هرگز برای من اتفاق نیفتاده بود و بلافاصله احساس کردم که بازیکن محبوبی هستم.

افسوس که هنوز هواداران اجازه حضور در ورزشگاه ها را ندارند و نمی توانند ما را روی سکوها تشویق کنند. به نظر می رسد از مسابقات بعدی هواداران بتوانند از ورزشگاه ها بازدید کنند که این امر مثبت خواهد بود. استقلال هواداران زیادی دارد و فضای حمایت اینجا بسیار داغ است. دوست دارم اینجا بیشتر از همیشه گل بزنم و این هدفی است که برای خودم در نظر گرفته ام. هدف من زدن هفت یا هشت گل نیست، بلکه دو برابر کردن رکوردم است.

استقلال: «هدف ما قهرمانی در لیگ است چون سال هاست استقلال نتوانسته قهرمان شود. در سال های اخیر این عنوان به رقیب پرسپولیس رسیده است. وقتی با سران باشگاه صحبت کردم، هدف مشخص بود. قهرمان لیگ برتر شود. این یک چالش بسیار مهم است. باید تایید کنم که از سطح کیفی فوتبال ایران شگفت زده شدم. خیلی از بازیکنان کیفیت بالایی دارند و به راحتی می توانند فوتبال اروپا را بازی کنند. تا اینجای کار باید اعتراف کنم که در مقابل تیم هایی که من بازی می کردم، از کیفیت و شخصیت فوتبالی بالایی برخوردار بودند. بازیکنان ایرانی شاید قد بلند یا آمادگی بدنی بالایی نداشته باشند، اما خیلی خوب فوتبال بازی می کنند.»

شهروند جهان: «من هیچ مانعی برای تجربه فوتبال در کشورهای مختلف نمی بینم، برعکس، دوست دارم چالش ها و واقعیت های جدیدی را کشف کنم. از مدیر برنامه هایم تشکر می کنم که به من فرصت سفر به کشورهای زیادی را داد و در سال های اخیر توانستم اتفاقات مهم و جالبی را در فوتبال تجربه کنم.

در مدت حضورش در فوتبال ایتالیا: «ما با تیم جوانان چیهواهوا قهرمان لیگ جوانان ایتالیا شدیم. سپس در ایتالیا فوتبالیست حرفه ای شدم. بارها به صورت قرضی به تیم های دیگر رفتم و روزهای سختی را پشت سر گذاشتم. شرایط من در سیه نا و آریزو خوب بود، اما انتخاب کاپری در آخرین لحظه دیر انجام شد. فکر می کنم باید به آسکولی می رفتم، اما بازیکنی را در آنجا جایگزین می کردم که در نهایت ماند. من مجبور شدم کاپری را انتخاب کنم، اما نتوانستم شایستگی خود را ثابت کنم و معتقدم تا حدی مقصر هستم. البته دلایل زیادی برای شکست کاپری وجود داشت. من جوان بودم و بدشانس بودم. من به خاطر زدک زمین (مربی سابق رم) به این تیم پیوستم و او بعد از 4 بازی اخراج شد. او جای خود را به اپیفانی داد و سپس پیلون به این تیم پیوست. در نتیجه خیلی کم بازی کردم.»

خداحافظی با ایتالیا و چالش های زیر: «شکست آخرین تجربه ام در فوتبال ایتالیا باعث شد کشور شما را ترک کنم. تصمیم گرفتم به فرانسه برگردم و به شاتورو در دسته دوم بپیوندم، جایی که به طور منظم در آنجا بازی می کردم. سپس به فوتبال پرتغال و دانمارک رفتم و همه چیز خوب پیش رفت تا اینکه اخیراً فرصت حضور در لیگ ایران را پیدا کردم. وکلای من با استقلال تماس گرفتند. آنها بازیکنی با ویژگی های من می خواستند و ما به سرعت به توافق و دیدگاه مشترک رسیدیم. من در حال تجربه یک چالش جدید هستم که آرزویش را داشتم. من هرگز برای تیمی بازی نکرده ام که تلاش می کند برنده شود. بازی در استقلال جهان کاملا متفاوت است. من اینجا انگیزه و اشتیاق زیادی دارم.»

«او شخصیت بسیار خاصی است. او کم صحبت می کرد، اما قدرت او در انتقال ایده ها عالی بود. خوشحال بودم که در سیستم او بازی کردم و افسوس که زیاد طول نکشید و او اخراج شد. از آن زمان درس های زیادی آموختم. آیا او را به یاد می آوری؟ او همیشه می گفت، تا می توانید سریع بدوید. در تمرین روز دوشنبه مجبور شدیم 45 دقیقه بدون دست زدن به توپ بدویم.

خاطره ای خوب از فوتبال ایتالیا: خاطره اصلی من قهرمانی با کیه وو است که برای من حس بسیار خوبی بود. سال بعد پیروز نشدیم اما گل های زیادی زدم و با اشتیاق زیادی وارد فوتبال حرفه ای شدم. من هنوز با هم تیمی های سابقم مانند امبایه یا گراویون در پسکارا و غیره در تماس هستم. به یاد دارم که دوئل های زیبایی را در جناحین با کالابریا (مدافع فعلی میلان) که برای تیم جوانان میلان بازی می کرد داشتیم و باید بگویم که او “بسیار خوب بود و می دانستم که پیشرفت خواهد کرد.”

مدل فوتبال: «در دوران کودکی الگوی من تیری آنری بود و همیشه بازی های او را دنبال می کردم. از سرعت و تکنیک او خوشم آمد. ابتدا مهاجم هم بودم اما بعد به اوج حمله رسیدم. من بارها روی بال ها بازی کرده ام و بله. – او خیلی زود الگوی من شد.

رویاهای آینده: «الان هدف و رویا قهرمانی با استقلال در لیگ برتر است و بعد خواهیم دید. من همیشه اهداف بالایی دارم و می خواهم فصل خوبی داشته باشم. الان فقط به استقلال فکر می کنم. تمام تمرکز من روی این تیم است.»

دیدگاهتان را بنویسید