خبر مهم برای همسان سازی و افزایش مستمری 1401

خبر مهم برای همسان سازی و افزایش مستمری 1401

روز جدید رئیس کل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: یکسان سازی دستمزد مطالبه و مطالبه جدی بازنشستگان است و تخصیص 9 هزار میلیارد تن فولاد در این راستا به معنای اراده دولت برای ادامه اجرای آن است.

محمد اسکندری در نشست ماهانه مدیران بازنشستگی استان تهران که با حضور مدیران صندوق و مدیرعامل شرکت آتیه سازان حافظ برگزار شد، گفت: توزیع 9000 میلیارد تنی به معنای اراده دولت برای ادامه همسان سازی دستمزد بازنشستگان کشوری است. ”: بحث قانونی شدن همسان سازی موضوع دیگری است که باید در لایحه مربوطه به آن رسیدگی و جمع بندی شود و پیگیر تعیین تکلیف آن نیز هستیم.

اسکندری افزود: آنچه در قالب چند لایه تامین اجتماعی دنبال می شود می تواند بسیاری از تبعیض های موجود را برطرف کند و نظام عادلانه تری ایجاد کند و دغدغه های عادلانه در پرداخت ها را پوشش دهد.
افزایش حقوق امسال هنوز اعلام نشده است

وی با اشاره به اینکه دولت هنوز افزایش حقوق مصوب در قانون بودجه 1401 امسال را ابلاغ نکرده است، گفت: مصوب فروردین ماه و افزایش در فروردین ماه باید در آن زمان پرداخت شود.

وی همچنین درخواست روسای کانون های بازنشستگی استان تهران و سایر بازنشستگان مبنی بر تاخیر در پرداخت کسورات از حقوق را توجیه کرد و گفت: این موضوعی است که صندوق بازنشستگی هر ماه از سازمان برنامه و بودجه می خواهد و می خواهد. تلاش می کنیم سهم ها را حداکثر به ده نفر کاهش دهیم.» البته تاخیر دستگاه ها در اعلام کسرها نیز یکی از دلایل این تاخیر است.

رئیس کل صندوق بازنشستگی کشوری ارائه برخی موضوعات در خصوص بدهی دولت به صندوق بازنشستگی و بزرگ نمایی در این زمینه را نوعی ظلم به نهاد دولتی دانست و افزود: وی می گوید که باید انجام شود. صادقانه، دولت در این مورد مسئولانه عمل می کند. این در حالی است که صندوق وصول ارزش فعلی برخی از مطالبات ناشی از کسر یا تحمیل بار مالی در سال های گذشته را در صورت های مالی خود لحاظ کرده و درصدد اخذ آن است.

وی تصمیم درستی برای حذف بند “ه” ماده 2 قانون بودجه 1401 در خصوص واگذاری سهام به صندوق بازنشستگی کشوری و فروش آن را برای تامین حقوق بازنشستگان خواند و گفت: این رویکرد اشتباه در گذشته است. قانون بودجه سال جاری منابع برابر را تضمین می کند. امسال با تدبیر درست دولت و مجلس اصلاح و لغو شد.

اسکندری همچنین به پرداخت حقوق اسفند ماه به بازنشستگان از این صندوق اشاره کرد و گفت: صندوق بازنشستگی در تاریخ 26 اسفندماه موفق شد بخشی از وجوه پرداختی را از شرکت ها و منابع داخلی تامین کند و دلیلی برای نگهداری این وجوه در حساب وی وجود ندارد. تمامی منابع در همان روز به حساب بیش از 500 هزار بازنشسته با حقوق کمتر واریز شد.

وی افزود: سعی کردیم به تدریج و در اسرع وقت کمترین حقوق را در حساب بازنشستگان قرار دهیم تا تمامی اعتباراتی که تامین می شود تامین شود.

ماده ۸۵ قانون مدیریت خدمات کشوری علیرغم تمامی اقدامات بعدی در بودجه تصویب نشد

اسکندری در پاسخ به مطالبات و سوالات مطرح شده از سوی روسای کانون های بازنشستگی استان تهران، قدرت عملیاتی و مسئولیت قانونی صندوق را محدود به اعتبارات تخصیص یافته دانست و افزود: بدهی گروهی 6 ماهه، ایثارگری و 15 درصد خدمات درمانی به شرح زیر است. – به دنبال آن مکاتبه، تلفنی و ملاقات های شخصی با مقامات ذیربط در سطح مقامات ارشد وزارتخانه انجام شد. اما اختیارات قانونی صندوق به ویژه اعتبارات بیش از این اجازه نمی دهد.

وی در ادامه به پیگیری ها و مذاکرات جدی صندوق بازنشستگی کشوری برای اجرای ماده 85 قانون مدیریت خدمات کشوری اشاره کرد و گفت: این درخواست را در تمامی مراحل تهیه و تصویب بودجه با جدیت پیگیری کرده ایم اما بحث “تأمین مالی” او را گره زد و با وجود همه پیگیری ها ناموفق بود.

اسکندری تاکید کرد: صندوق بازنشستگی وابسته به بودجه کشور است و به همین دلیل برای اجرای بسیاری از طرح ها از جمله پوشش درمانی بازنشستگان با محدودیت منابع مواجه است اما همچنان تلاش می کند حتی از منابع داخلی خود خدمات را ارتقا دهد. بهبود خدمات با بهبود فرآیندها.

افزایش 50 درصدی حق بیمه یک تحلیل کامل نیست

وی ادعای افزایش 50 درصدی حق بیمه مستمری بگیران نسبت به افزایش 30 درصدی پوشش درمانی را تحلیلی ناقص خواند و افزود: به تعهدات و پوشش اضافه شد.

وی ادامه داد: امسال پس از مدت ها بدون تغییر حق بیمه، این سهم از 30 هزار تن به 45 هزار تن برای هر نفر افزایش یافته و پوشش خدمات درمانی مجددا 30 درصد افزایش یافته است. مدیریت نادرست قبلی سازمان برنامه در هنگام پرداخت بخش قابل توجهی از حق بیمه، بار مالی صندوق نیز به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

اسکندری اعمال ماده 85 توسط قوه مجریه را راهکاری برای برون رفت از معضل بیمه درمان تکمیلی مستمری بگیران در کشور عنوان کرد و گفت: این موضوع به صراحت پیگیری می شود و امیدواریم بیمه تکمیلی که دومین مطالبه است. مستمری بگیران پس از دریافت حقوق، در تمامی موسسات به درستی اداره خواهند شد.

وی گفت: نظرات و مطالبات بازنشستگان با روش ها و ابزارهای مختلف در صندوق بازنشستگی کشوری رصد و شنیده می شود. نظرات بازنشستگان در مرکز پاسخگویی 2500 مطالباتی که در فضای مجازی یا حضوری مطرح می کنند شنیده و پیگیری می شود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با تاکید بر اینکه قطعا نظرات بازنشستگان در تصمیم گیری های صندوق دخیل است، ادامه داد: حمایت یا گسترش آنها و اضافه شدن برخی طرح های اجتماعی دیگر و فعالیت های دیگر در حوزه های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی. حوزه‌ها دائماً جفا می‌کنند و نتیجه این تلاش جدی برای شنیدن صدای بازنشستگان است.

اسکندری با پیگیری شفاف سازی وضعیت حقوقی مراکز بازنشستگی، مشاوره در خصوص افزایش تعداد وام گیرندگان و افزایش سقف وام مورد نیاز، تلاش برای بازپرداخت وام ازدواج فرزندان بازنشسته به کلیه متقاضیان واجد شرایط تا مرداد 1400، احیای تورها و سفرها. برای بازنشستگان، پرداخت هزینه سریع درمان زیر 500 هزار تن، حضور موثر بازنشستگان در کمیته ها و اتاق های فکر نخبگان، تاب آوری در برابر مداخلات و تصمیم گیری های ناگهانی در حوزه شرکت ها و… میزان ثمربخشی و موفقیت این تلاش ها منوط به همکاری و همکاری سایر بخش ها و به ویژه تامین اعتبارات لازم است که روی آن نیز کار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید