خراسان جنوبی میزبان دومین سفر رئیس جمهور خواهد بود


ساعت: 09:53
تاریخ انتشار: 1401/04/05
کد خبر: 1878619

کنات گفت: خراسان جنوبی میزبان دومین سفر رئیس جمهور خواهد بود

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش اورست، جواد کنات امروز در دیدار آیت الله عبادی نماینده ولی فقیه در استان با امام جمعه بیرجند اظهار داشت: بر اساس اخبار رسیده از نهاد ریاست جمهوری، دور دوم سفرهای آیت الله رئیسی تابستان امسال تیرماه آغاز می شود. یا اوت

استاندار خراسان جنوبی گفت: در تلاش هستیم تا خراسان جنوبی اولین یا دومین استان میزبان این دور سفر باشد، زیرا تجربه نشان داده است که هر استانی زودتر میزبان سفر باشد، اعتبارات زودتر برای تصویب در نظر گرفته می شود.

به گفته وی؛ تزریق اعتبار سریعتر، اجرای تاییدیه ها را سرعت می بخشد.

استاندار خراسان جنوبی با توجه به اینکه دور اول سفرهای دریایی که در شهریور ماه سال 1400 انجام شد، مجوزهای خوبی برای استان به همراه داشت، خاطرنشان کرد: در این سفر 100 نوع مجوز داشتیم که 38 مورد از آنها محقق شد به جز 3 مورد. 4 مصوبه ای که در این مسیر با موانعی مواجه شده است تا پایان سال نهایی می شود.

قناعت با اشاره به مهلت تعیین شده برای اجرای مصوبات گفت: تلاش می کنیم تا قبل از بازه زمانی سه ساله تعیین شده، تمامی مصوبات تکمیل شود.

وی با اشاره به اینکه سفر دکتر مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهور برای نظارت بر مصوبات و بررسی روند پیشرفت آنها، گفت: پیشنهاد الحاقی به مصوبات را داده ایم.

به گفته وی؛ رقم پیشنهادی آقای مرتضوی بین هزار تا دو هزار میلیارد تن بود که خوشبختانه موفق شدیم.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه میزان اعتبار مصوبات سفر در رابطه با این اصلاحیه به 7 هزار و 200 میلیارد تن رسیده است، گفت: تاکنون حدود هزار میلیارد تن پرداخت شده که معادل یک ششم وام ها و تزریق شده است. به حومه شهر

قناعت ادامه داد: مشکلات مصوبات متفاوت است اما با توجه به ضعفی که در زیرساخت ها داریم تمرکز بر تامین و توسعه بخش های زیرساختی است.

وی با اشاره به تخصیص یک سوم اعتبارات به حوزه راه خاطرنشان کرد: از این محل در نیمه دوم سال 1400 100 کیلومتر باند دوم تکمیل شد که 100 کیلومتر از باند دوم تا پایان امسال تکمیل می شود. و 450 کیلومتر برای سال های 1402 و 1403 پیش بینی شده است.

به گفته وی؛ با توجه به پیشرفت خوبی که در مصوبات داشته ایم، برای میزبانی سفر دوم نیز اعلام آمادگی کرده ایم.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه از جمله مصوبات سفر اول 2 تا 3 مصوبه قوی و اساسی داریم، گفت: یکی از این مصوبات راه آهن بیرجند – گاین – یونسی است که 2 هزار و 700 میلیارد تن وام دارد.

قناعت با بیان اینکه اعتبار راه آهن در اعتبارات مصوب سفر دیده نمی شود خاطرنشان کرد: منابع مالی راه آهن که یکی از پروژه های اصلی استان است با وام یک کنسرسیوم بانکی 6 نفره تامین می شود. بانک ها.

وی از پیگیری های انجام شده برای تحقق سهم بانک ها در این پروژه خبر داد و افزود: برای تسریع در روند تزریق منابع و تسریع پروژه راه آهن، روز دوشنبه 6 تیرماه با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور ، با مدیران ملاقات کرد. ما نمایندگانی داریم که بانک های عضو این کنسرسیوم را مدیریت می کنند.

به گفته وی؛ راه آهن چابهار – سره یکی از پروژه های کلیدی استان و کشور است که تحولات اساسی در حمل و نقل کالا و مسافر در منطقه به دنبال خواهد داشت.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه موضوع آب یکی از چالش های استان است، از پیگیری موضوع انتقال آب گفت و تصریح کرد: دو موضوع انتقال آب از خلیج فارس و دریای … عمان به طور خاص دنبال می شود.

کنات ادامه داد: انتقال آب از خلیج فارس در حال انجام است و انتقال آب از دریای عمان به سیستان و بلوچستان که به تصویب هیئت وزیران رسیده است برای رسیدن به خراسان جنوبی نیاز به مجوز ویژه دارد.

وی در ادامه به سفرهای شهرستانی خود پرداخت و گفت: از همان ابتدا تا کنون در قالب 7 سفر رسمی و 9 سفر تصادفی به نقاط مختلف کشور رفته ایم و با نشستن در جمع به دقت به صحبت های آنها گوش داده ایم. گفتگو کردند و راه حلی برای مشکلاتشان یافتند.

به گفته وی، حضور سرزده در برخی مساجد نیز از جمله برنامه هایی است که با توجه به شرایط اجرا می شود.

استاندار خراسان جنوبی به دیدار استانداران، نمایندگان ولی فقیه و برخی مدیران کل در دفتر آیت الله علم الهدی پرداخت و خاطرنشان کرد: ساخت بارگاه امام محمد باکر (ع) در حرم های امام زمان (عج) جوادین (ع) تاسیس می شود و دبیرخانه این طرح در خراسان جنوبی مستقر می شود.

قناعت به دیگر برنامه های دولت برای راه اندازی کانون جمعیت و عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: خراسان جنوبی جزو 3 تا 4 استان اول است که جلسات مربوطه را به طور منظم برگزار می کند و در این زمینه از تصویب خوبی برخوردار است.

وی با اشاره به طرح تحول اقتصادی دولت خاطرنشان کرد: خراسان جنوبی از معدود استان هایی است که در اجرای این طرح و تامین کالاهای اساسی با مشکل خاصی مواجه نشد.

به گفته وی؛ بحث معوقات در شرکت ها و کارخانجات نیز یکی از مشکلاتی است که به صورت ویژه به آن پرداخته شده و بر اساس پیگیری هایی که انجام شده خوشبختانه حدود 60 تا 80 درصد کاهش در این زمینه داشته ایم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید