خروج از حزب الله به معنای جنگ داخلی است


زمان: 5:10 بعد از ظهر
تاریخ انتشار: 14/08/12
کد خبر: 1811830

رئیس جمهور لبنان در خصوص ادعای عدم موافقت جنبش ملی آزاد با جنبش حزب الله تاکید کرد که خروج از حزب الله به معنای جنگ داخلی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ میشل عون رئیس جمهور لبنان روز یکشنبه تاکید کرد که موضع حزب الله در قبال موضوع گفتگوهای غیرمستقیم با رژیم صهیونیستی درباره تعیین مرزهای دریایی بین لبنان و فلسطین اشغالی “معقول” است.

عون به آساس مدیا گفت: «حزب‌الله پرونده را به دولت واگذار کرده است و از هر تصمیمی که در این زمینه گرفته شود، حمایت خواهد کرد».

وی در پاسخ به این ادعا که اختلافات بین التیار الوطنی الحر (جنبش ملی آزاد) و حزب الله نیز برجسته شده است، گفت: خروج از حزب الله به معنای جنگ داخلی است… آیا باید به سمت جنگ داخلی برویم؟

وی گفت: مذاکرات با رژیم صهیونیستی باید ادامه یابد.

در همین حال، اعضای فراکسیون وفاداری به مقاومت پارلمان لبنان اخیراً این موضوع را برجسته کردند: در آینده در را برای عادی سازی لبنان با دشمن صهیونیستی باز کنید.

فراکسیون ورنی با تاکید بر موضع خود مبنی بر اینکه مرزبندی بر عهده دولت است، گفت: با این حال، تعهد ملی دولت ایجاب می کند که مسئولان ذیربط توجه میانجیگران آمریکایی را در روند مرزبندی جلب کنند تا خلاء ایجاد نشود. به هیچ بهانه ای قابل قبول نیست و کاملا مردود است.

مذاکرات غیرمستقیم رژیم صهیونیستی و لبنان برای تعیین مرزهای دریایی از اکتبر 2020 با نظارت سازمان ملل متحد و آمریکا آغاز شد و تاکنون پنج دور مذاکره انجام شده است که آخرین دور آن در مژه است.

عاموس هوخشتاین رئیس هیئت آمریکایی اخیرا در جریان مذاکرات غیرمستقیم درباره تعیین مرزهای دریایی لبنان و فلسطین اشغالی با رئیس جمهور لبنان در کاخ بعث دیدار کرد. در این دیدار دورتی شیا سفیر آمریکا، عبدالله بوحبیب وزیر امور خارجه و ولید فیاض وزیر انرژی لبنان نیز حضور داشتند.

مجموع مساحت نفتی آب های منطقه ای لبنان حدود 22 هزار کیلومتر مربع و مساحت مورد مناقشه رژیم صهیونیستی 854 کیلومتر مربع است. این منطقه مورد مناقشه به 10 زون یا بلوک تقسیم می شود که یکی از آنها بلوک نفتی شماره 9 است.

انتهای پیام/ م

دیدگاهتان را بنویسید