خرید کالاهای اساسی به نصف کاهش یافت

خرید کالاهای اساسی به نصف کاهش یافت

روز جدید به گفته یک کارشناس اقتصادی، علیرغم توزیع ماهانه 24 هزار میلیارد تومان، سهم فروش شرکت های مرتبط با کالاهای اساسی کاهش چشمگیری داشته است.ناصر با اشاره به چالش افزایش قیمت کالاهای اساسی در ماه های ابتدایی سال، گفت: پاشاپور گفت؛ بررسی بازار کالاهای اساسی نشان می دهد که نان نسبت به روغن افزایش کمتری داشته است و در این حوزه نه فعالیت تبلیغاتی خاصی ایجاد شده و نه تغییر قابل توجهی در مصرف ایجاد شده است و از سوی دیگر مردم ترجیح می دهند از خرده فروشی ها خرید کنند، آنها باید نان خود را مستقیماً از نانوایی ها تهیه کنند.

وی در خصوص مصرف لبنیات در 4 ماهه نخست سال گفت: قیمت پنیر سفید با رشد 136 درصدی بیش از سایر پنیرها افزایش یافت. این در حالی است که تبلیغات پنیر در فصل بهار 500 درصد افزایش یافت. این عدد نشان دهنده میزان سرمایه گذاری شرکت ها در رابطه با نگرانی از دست دادن سهم بازار است.این کارشناس ارشد حوزه اقتصاد گفت: پس از چالش های مطرح شده در زمینه تولید آرد ماکارونی، شاهد افزایش شدید 150 درصدی در تولید آرد بودیم. قیمت همراه با افزایش هزینه های تبلیغاتی شرکت ها.

پاشاپور در خاتمه با اشاره به سیاست جدید مالی دولت و حذف ارز 4200 تومانی و تزریق 24 هزار میلیارد تومانی یارانه نقدی ماهانه گفت: در دو تا سه ماه گذشته حجم بازار محصولات اساسی افزایش یافته است. کوچکتر شده و حاشیه سود شرکت ها کاهش چشمگیری داشته است، این در حالی است که افزایش هزینه ها اعم از هزینه های جاری مربوط به دستمزد و مواد اولیه افزایش چشمگیری داشته است.با وجود تزریق 24 هزار میلیارد تومانی یارانه نقدی، حجم بازار محصولات اصلی حمله کره، محصولات لبنی و غیره. کاهش یافته است و تولید کننده از حاشیه سود جدید ناراضی است زیرا با حجم فروش بسیار کمتری روبرو است.

دیدگاهتان را بنویسید