نسبت تغییر سهمیه بنزین به بنزین به نصف کاهش یافت

نسبت تغییر سهمیه بنزین به بنزین به نصف کاهش یافت

روز جدید پرویز محمدنژاد با اشاره به اخبار واصله مبنی بر محدودیت عرضه بنزین به جایگاه های سوخت استان گیلان، گفت: نزدیک به سه ماه از بحث محدودیت عرضه بنزین به جایگاه های استان گیلان به 30 لیتر می گذرد. من از این طرح انتقاد کردم و این سوال را مطرح کردم که چرا این محدودیت ایجاد شده و نظر دولت در مورد اجرای این طرح چیست؟

سهمیه بندی بنزین در ایران طرحی برای هدایت مصرف سوخت کشور بود که از تیر 1385 تا خرداد 1393 اجرا شد و بدین منظور برای تمامی خودروهای ایران کارت هوشمند سوخت صادر شد. اما در آبان 1397 مجدداً سهمیه بندی بنزین مطرح شد و بنزین دو لایه شد و اخیراً طرح جدید یارانه بنزین در کیش مطرح شد و نسبت جدید بنزین برای همه مردم کیش در نظر گرفته شد. صحبت از آخرین بنزین است. اخبار سهمیه بندی .

عضوکمیسیون انرژی شورای اسلامی گفت: حدود سه ماه است که محدودیت دریافت بنزین تا 30 لیتر در استان گیلان بدون نظر کمیسیون انرژی مجلس به منظور مدیریت و بهینه سازی مصرف اعمال می شود و این در حالی است که ما به دریافت اطلاعات نتیجه ادامه دهید. ما این طرح را اجرا می کنیم.

وی همچنین با بیان اینکه «تاکید کردم که هدف از اجرای این محدودیت اعلام شود»، گفت: باید گزارشی از هدف اجرای این طرح و نتایج آن به ما ارائه می دادند که مستند و مستندی به ما داده است. پاسخ منطقی تا کنون.” انجام نشده است که آیا این برنامه به هدف خود رسیده است یا خیر. آنچه به ما گفته شده مدیریت مصرف برای اجرای این محدودیت است. حال باید پاسخ داد که محدودیت دریافت بنزین تا قوطی 30 لیتری تاثیری در مدیریت مصرف دارد تا آدم بتواند یکباره بنزینش را بگیرد.

نماینده مردم لنگرود در شورای اسلامی تصریح کرد: ما هم درخواست کردیم گزارشی از توزیع عادلانه بنزین داشته باشیم که در قشم و کیش به صورت آزمایشی اجرا شد اما گزارشی به ما ندادند. به نظر می رسد اجرای این محدودیت یک طرح آزمایشی و بدون دلیل و محاسبات است و راه به جایی نخواهد برد. بعید می دانم این محدودیت ها در شهرهای دیگری مثل تهران اجرا شود. این طرح تاکنون نتیجه مثبتی نداشته است.

وی تاکید کرد: طرح اصلاح امور در سطح ملی گام مثبتی است و اگر مثمر ثمر باشد از آن حمایت می کنیم. طرح بنزین که برای عادلانه شدن سهم خانوارها از کیش و قشم اجرا شد از ابتدا با مخالفت کمیسیون انرژی مجلس مواجه شد اما دولت متوجه شد اجرای این طرح می تواند به نفع همه ملت باشد. من هم شخصا در اجرای این پروژه اعتراض کردم، جامعه هدف شما از نظر مکان درست نیست. تمامی بسترهای لازم در کیش و قشم وجود داشت و نتیجه اجرای این طرح در این دو جزیره قابل تعمیم به تمامی مناطق کشور نیست.

محمدنژاد افزود: اکنون در طرح محدود کردن دریافت بنزین در استان گیلان از 60 لیتر به 30 لیتر تاکید کردم که منطق این طرح مدیریت نکردن مصرف بنزین است. فکر نمی کنم این طرح به جاهای دیگر سرایت کند. من قطعاً در این هفته نتیجه این محدودیت را از دولت و وزارتخانه خواهم پرسید و به زودی به مردم اعلام خواهم کرد. هنوز دنبال نتیجه اگر نتیجه اجرای این طرح در مدیریت مصرف مثبت باشد ما هم از آن استقبال می کنیم. ما همچنین علاقه مند به مدیریت مصرف بنزین هستیم.

وی تاکید کرد: میزان مصرف انرژی در کشور هنوز به بهره وری طبیعی نرسیده است. ما نتوانسته‌ایم به استفاده بهینه در حوزه مصرف انرژی برسیم. ما از هر طرح آزمایشی استقبال می کنیم، اما به شرط موفقیت آمیز بودن و کمک به بهینه سازی مصرف.

جلیل سالاری بیان کرد: در حال حاضر 19 میلیون خودرو سواری در کشور داریم و این خودروها سهمیه 60 لیتری با قیمت 1500 تومان دارند که تا 9 ماه قابل نگهداری هستند.

وی افزود: علاوه بر این سهمیه پایه، اعتبار سوخت برای کارت شناسایی خودرو نیز ایجاد کرده ایم که در بین مردم به بنزین رایگان یا 3 هزار تومان معروف است، با ظرفیت 250 لیتر که در صورت عدم استفاده از بین می رود.

سالاری ادامه داد: از سال 1385 که سامانه تخصیص سوخت را اجرا کردیم، این اعتبار با توجه به شرایط موجود متفاوت و تغییر کرده است. به عنوان مثال یک سال 500 لیتر و در سال های دیگر 300 لیتر بوده و اکنون با نظارت بر سیستم هوشمند سوخت و داده هایی که جمع آوری کرده ایم به این نتیجه رسیده ایم که ظرفیت اعتباری بنزین با یک تعرفه رایگان و 3 هزار تومان 150 لیتر برای هر کارت سوخت خودرو تخفیف شخصی.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی تاکید کرد: مردم توجه داشته باشند که این اتفاق در حالی رخ داده که همه پمپ بنزین های کشور دارای کارت پمپ بنزین هستند و مردم می توانند سوخت مورد نیاز خود را به راحتی از جایگاه ها تهیه کنند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر مصرف مورد انتظار بنزین را در زمان پیک حدود 105 میلیون لیتر فرض کنیم، با سهمیه اول حدود 54 میلیون لیتر بنزین یعنی بنزین 1500 تومان و حدود 51 میلیون لیتر بنزین مصرف می شود. با تعرفه دوم و آزاد مصرف می شود یعنی همان بنزین 3 هزار تومان است.

سالاری ادامه داد: مهم ترین دلیل این کاهش 100 لیتری اعتبارات سوخت مهاجرت کارت های سوخت به مناطق مرزی است به طوری که در اولین لحظاتی که هر ماه سهمیه کارت سوخت شارژ می شود، ظرف یک هفته تمام اعتبارات سوخت. روی کارت ها در مناطق مرزی تخلیه می شود.خواهد شد

به گفته سالاری، این در حالی است که طبق آمار یک خودرو برای استفاده از تمام اعتبارات سوخت خود نیاز به 3000 کیلومتر مسافت دارد که عملا غیرممکن است و از سوی دیگر برای توزیع عادلانه سوخت در سراسر کشور. ، این اتفاق می افتد. لازم است.

وی در پایان گفت: مردم مراقب باشند که در لبه هشدار مصرف بنزین هستیم و این زنگ خطری است که کشور ما دوباره به کشور واردکننده بنزین تبدیل شود.

دیدگاهتان را بنویسید