خسارتی به ساختمان باغ وارد نشده است

ساعت: 21:46
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۵
کد خبر: 1805949

هجمه های عجیب رسانه های مختلف به ویژه رسانه های غربی به بهانه تخریب باغ عفیف آباد در جریان ساخت سووشون ساخته نرگس آبیار به نظر می رسد به این دلیل است که داستان سووشون حکایت از شجاعت ایرانیان به ویژه مردم شریف دارد. شیراز در دل اوست و یقینا نگران افشای حقایق گذشته برای مردم ایران هستند و فیلمنامه خود را برای ضربه زدن به این اثر فاخر برنامه ریزی کرده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اخیرا هجمه های عجیبی از سوی رسانه های مختلف به ویژه غربی ها علیه فیلم آبیار سوشون نرگس منتشر شده است که دور از واقعیت به نظر می رسد.

ماجرا از آنجا شروع می شود که فیلم ها و تصاویر مانند ویروس در فضای مجازی پخش می شود و فریاد تخریب باغ تاریخی عفیف آباد به دلیل اکشن فیلم بلند می شود تا با استفاده از شگردهای رسانه ای واکنش منفی جامعه را برانگیزد. ذهن وجود دارد.

بنای ساختمان در باغ عفیف آباد موقت است

موید محسن نژاد، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فرش، 8 بهمن ماه از این مجموعه تاریخی بازدید کرد و با اشاره به واکنش ها به ساخت سازه در باغ تاریخی عفیف آباد، گفت: امروز در باغ عفیف آباد. من در میدان حضور داشتم و ساختار پیشنهادی را از نزدیک دیدم. این سازه برای خلق یک فیلم تاریخی ساخته شده که با توجه به مردم محترم شیراز و فارس برای نمایش در شهر شیراز و در نقاط مختلف این شهر ساخته شده است.

وی با بیان اینکه در این باغ تاریخی سازه ای برای ساخت موقت فیلم ساخته شد، گفت: این فیلم تاریخی بنایی برای مردم شیراز است و به همین دلیل یکی از فضاهای مورد استفاده در این دوره مجموعه باغ عفیف آباد است. .

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان فارس با تاکید بر موقتی بودن این سازه گفت: این سازه هیچ گونه آسیبی به باغ عفیف آباد وارد نمی کند، اما قابل حمل و در فاصله لازم از بنا است.

این فیلم و تصاویر حتی پس از مصاحبه و بازدید میدانی رئیس اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس سر و صدای زیادی به پا کرد که باید مورد توجه قرار گیرد چرا که به نظر می رسد پشت این همه دروغ است. قصد دیگری حملات رسانه ای اوه، درست است!

اخیرا هجمه های عجیبی از سوی رسانه های مختلف به ویژه غربی ها علیه فیلم آبیار سوشون نرگس منتشر شده است که دور از واقعیت به نظر می رسد.

ماجرا از آنجا شروع می شود که فیلم ها و تصاویر مانند ویروس در فضای مجازی پخش می شود و فریاد تخریب باغ تاریخی عفیف آباد به دلیل اکشن فیلم بلند می شود تا با استفاده از شگردهای رسانه ای واکنش منفی جامعه را برانگیزد. ذهن وجود دارد.

داستان سوشون راوی چیست؟

این فیلم که بر اساس رمان سیمین دانشور سوشون ساخته شده، داستان عشق و فداکاری است. حکایت یوسف هایی که برای استقلال این مرز و بوم جنگیدند، حکایت سیاوش هایی که به ناحق سرخ شدند و حکایت لشکرهایی که به لطف خدا تا ابد در سینه هایشان به رنگ خون گرم خواهند بود. عشق و فداکاری .

داستان سووشون در اوج جنگ جهانی دوم در شیراز روایت می شود که نیروهای انگلیسی وارد مرزهای جنوبی ایران شدند و علاوه بر اعلام بی طرفی ایران، بدون خونریزی کشور را تصرف کردند.

به نظر می‌رسد هجمه‌های رسانه‌ای به این اثر به این دلیل است که داستان سوشون در دل خود داستان کینه توزی بریتانیا را دارد و قطعا افراد یا سازمان‌ها از افشای واقعیت‌ها و برنامه‌ریزی فیلمنامه خود برای ضربه زدن به این اثر بزرگ خسته شده‌اند. .

این داستان فضای اجتماعی سال های 1320 تا 1325 را توصیف می کند. به گفته برخی از منتقدان، برخی از وقایع تاریخی دهه 1330 مانند کودتای 28 مرداد نیز در رمان منعکس شده است. زیرا یکی از شخصیت های اصلی داستان در بیست و نهم مرداد کشته شد.

کتابی که رهبر انقلاب طاقت خواندنش را نداشتند…

مقام معظم رهبری خاطراتی از رمان تاثیرگذار سیمین دانشور نقل می کنند که خواندن آن خالی از لطف نیست:

پشت هر کتابی که می خوانم دو سه جمله می نویسم. حالا اگر این کتاب را بیاورند می بینید که پشتش این جمله نوشته شده است: طاقت خواندن این کتاب را نداشتم. شاید در اوایل دهه 50 یا اواخر دهه 1940 سووشون را خریدم و شروع به خواندن کردم.

من داستان را دیدم، داستانی است آمیخته با شکست. یعنی انگلیسی ها آمدند شیراز پدر همه را بیرون آوردند و همه کار کردند و بالاخره قهرمان داستان را کشتند و مرده اش را به زن و بچه اش دادند تا دفن کنند.

پشت هر کتابی که می خوانم دو سه جمله می نویسم. حالا اگر این کتاب را بیاورند می بینید که پشتش این جمله نوشته شده است: طاقت خواندن این کتاب را نداشتم.

یعنی دیدم خواندنش به این زندگی پر از غم و کشمکش همیشگی نمی خورد. زندگی ما اینگونه بود. بعد از انقلاب سووشون خواندم.

نرگس آبیار کارگردان و فیلمنامه نویس سوشون درباره نحوه ساخت فیلم او می گوید: نمایه سوشون سیمین دانشور یکی از چهار پنج شاهکار ادبیات معاصر این دوره است. من یک سال و نیم پیش آماده نوشتن فیلمنامه شدم و به سمت ساخت فیلم به بهترین شکل ممکن پیش می رویم.

آبیار در خصوص ساخت این فیلم افزود: طبق گفته گروه سازنده، آمدن به شیراز برای ساخت فیلم به صرفه نبود، اما اصرار داشتم که در شیراز کار کنم زیرا معماری و فضای زیبای شیراز قابل نمایش است. تهران و شهرهای سینمایی آن برای خود تهران ساخته شده است، اما شیراز معماری متفاوت، عجیب و زیبایی دارد.

وی افزود: به نظر من سریال سووشون که متعلق به مردم شیراز است باید در خود شیراز و بناهای مربوط به این دوره ساخته شود بنابراین طبق مشاهدات ما شاید باغ عفیف آباد جایگزین مناسبی برای یکی باشد. از خانه‌هایی که به آن‌ها نیاز داشتیم.» قرار داده شود.

b1b16441 1849 44c8 bbe5 ec7a6568a8ba خبر خاکستری

این کارگردان سینما با اشاره به اینکه تنها خانه ای که در آن نیاز به ساخت سازه های سیار وجود داشت خانه عفیف آباد بود، خاطرنشان کرد: در این خانه به یک دیوار، یک حوض و دو گوشواره نیاز داشتیم. البته ساخت دو گوشواره نظر طراح صحنه بود و بنده باغ را به همین صورت پذیرفته بودم، طراح صحنه از من خواست که به او اعتماد کنم و طرح خود را ارائه کردند و قرار شد بنای لازم وجود داشته باشد یا خیر. کلمات یک ساختار متحرک است، باید انجام شود.

کارگردان سووشون با اشاره به مشکلات حفاظ سازه گفت: در حین ساخت سازه، پلاستیک روی ساختمان رنگ آمیزی شد و گوشواره ها روی سازه فلزی یک متری از سطح زمین ساخته شد. همچنین در اطراف این سازه که 20 سانتی متر از دیوار فاصله دارد، بلوک های سیمانی قرار داده شده است.

نرگس آبیار با اشاره به بازدید کارشناسان مختلف افزود: کارشناسان متعددی از سازه بازدید کرده اند و به گفته کارشناسان هیچ آسیبی به ساختمان باغ وارد نشده و تغییری در امارت ایجاد نشده است.

وی ادامه داد: چون به عنوان یک فعال میراث فرهنگی کوشا بوده ام و سال ها برای سرزمین آبا و اجدادی خود یعنی اروندآباد یزد تلاش کرده ام و به دلیل دغدغه هایی که در این زمینه وجود دارد و با احترام نگران این منطقه هستم. ما دو افزونه ساخته شده را حذف می کنیم و در جای دیگری استفاده می کنیم.

خبر خاکستری

سووشون کارگردان گفت: کار من کارگردانی است و باید روی آن تمرکز کنم و هنگام ساخت یک فیلم، گروهی با هم کار می کنند که هر کدام وظایف خود را دارند و این وظیفه گروه سازنده است که این کار را انجام دهند. درخواست و دریافت مجوز از سازمان های مختلف.

آبیار با اشاره به معماری شگفت انگیز شیراز و جهانی بودن شیراز، افزود: شیراز شهرت جهانی دارد که همه آن را به نام های تخت جمشید، حافظ و سعدی می شناسند، اما تا کنون از نظر خاص و شگفت انگیز بودن آن را مورد بررسی قرار داده است. معماری.. نکرد.معماری خانه های شیراز پر از تودرتو و ظرافت و نقاشی های عجیبی است که به زیبایی بر روی دیوارها و سقف ها به تصویر کشیده شده است.

وی در پایان گفت: امیدوارم با ساخت این سریال بتوانیم حداقل گوشه ای از معماری شگفت انگیز شهر شیراز را در کنار آداب و رسوم و باورهای آن به تصویر بکشیم که همدلی و همراهی را می طلبد. مردم عزیز شیرازی.”

بر همین اساس در اظهارات داریوش پیرو طراح صحنه فیلم سوشون توضیحات تکمیلی برای رفع ابهامات مربوط به این اثر فاخر ذکر شده است.

به گفته طراح صحنه فیلم سوشون، مکانی که برای شخصیت اصلی، زری و یوسف و ویژگی های خاص مورد نیاز او بود، در باغ عفیف آباد موجود است و این مکان به همین دلیل انتخاب شده است.

داریوش پیرو با اشاره به لزوم ایجاد دکور در باغ عفیف آباد گفت: 50 درصد نیاز به ساخت سریال باید در قالب دکور سینمایی ایجاد شود که به همین دلیل این حوض ها، دو گوشواره و پله هایی به فضا می روند. جلوی عمارت

پیرو افزود: دو گوشواره برای کمک به ایجاد فضای حیاط مطابق با نیاز تاریخ ساخته شده است و از منظره یاب الگو برداشتیم و سعی کردیم لچک، ستون، سرستون، پله، راه پله و ایوان بسازیم. با الهام از آن و به همان سبک تاریخی باغ ساخته خواهد شد.

این هنرمند با بیان اینکه تمام تلاش خود را برای آسیب نرساندن به این محوطه تاریخی بیان کرد: تمام فعالیت هایی که انجام داده ایم، یک تخت نایلونی و پلاستیکی روی آن ایجاد شده است و در پایان کار این تخت های نایلونی برداشته می شود تا آسیبی به این محوطه تاریخی وارد نشود. اجازه دهید تمام تزئینات روی یک تخت فلزی پیش ساخته ایجاد شود که از ساختمان دور است و طبق مشاهدات هیچ ارتباطی بین این گوشواره ها و ساختمان اصلی وجود ندارد و تاکنون هیچ آسیبی به بنا وارد نشده است.

پیرو ادامه داد: علاوه بر فاصله دکور تا ساختمان اصلی، یک لایه پلاستیکی کشیده شد تا مصالح ساختمانی بر روی ساختمان نریزد. لایه های پلاستیکی نیز در این منطقه به کار رفته و دریاچه هایی بر روی آنها ایجاد شده است.

طراح صحنه سوشون با اشاره به اینکه هیچ اقدامی برای ایجاد دکور صورت نگرفته است، افزود: هیچ اقدامی برای ایجاد این دکورها صورت نگرفته است و هر چیزی که می بینید روی سطح انجام می شود، بنابراین می توان کل دکور را بلافاصله جابجا کرد. به گونه ای طراحی شده است که سازه های ساخته شده در باغ پس از اتمام کار به راحتی تمیز شوند و جای نگرانی نباشد.

پیرو در پایان گفت: برای خلق یک اثر اثر دیگری را تخریب نمی کنیم. ما از این بنا برای جایگزینی اتفاقات رخ داده به عنوان یک داستان یا داستانی که در بستر یک داستان در یک موقعیت و یک داستان رخ داده است استفاده خواهیم کرد. فیلم سینما.

به گفته سازندگان سریال، قبل از انجام تزیینات، هماهنگی های لازم با سازمان میراث فرهنگی صورت گرفته و طبق مشاهدات صورت گرفته، هیچ آسیبی به بنای تاریخی باغ عفیف آباد وارد نشده است.

در پایان باید به این نکته اشاره کرد که ساخت این فیلم می تواند خباثت بیگانگان را در ایران به تصویر بکشد و اثری باشکوه باشد که نشان دهنده رشادت ایرانیان به ویژه شیرازی در دفاع از وطن است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید