خطر از سوی فیفا بدون گوش دادن به فدراسیون فوتبال؟!

خطر از سوی فیفا بدون گوش دادن به فدراسیون فوتبال؟!

حسن گفاری در خصوص اجرای مفاد قانونی در اساسنامه فدراسیون فوتبال و آزادی موقت شهاب الدین عزیزی هادم رئیس فدراسیون پس از اقداماتی و عدم تعامل با هیئت مدیره گفت: در هر ارگانی که صلاحیت داشته باشد. و افراد زیان آور کار مدیریت را کنترل می کنند، این صد در صد به نفع این ارگان است. تا کنون هیچ کس نتوانسته است راه حل کامل را ارسال کند، که عجیب نیست. در فوتبال، والیبال، دولتی و به طور کلی بخش خصوصی، اگر چنین کنترلی روی رئیس باشد، احتمالاً سعی می کند مشورت کند و بهترین تصمیم را بگیرد.

وی ادامه داد: در نتیجه با وجود هیأت مدیره، رئیس و مدیریت به جای موضع گیری و به احتمال زیاد تصمیم اشتباه، درصدد رایزنی می کنند. من کاری به فدراسیون فوتبال ندارم. این اقدام خوبی بود که در اساسنامه گنجانده شد که اعضای هیات رئیسه در صورت انحراف از مسیر قانونی خود باید موقتاً رئیس فدراسیون را برکنار کنند. درج چنین موادی به نفع مسئولین است وگرنه باید 4 سال اقدامات غیرقانونی طرف مقابل را بدون اهرم اخراج تحمل کنند.

عضو سابق کمیته نقل و انتقالات فدراسیون فوتبال با اشاره به این تصمیم گفت: نمی دانم این اخراج به دلیل سوء مدیریت است یا نه. آیا نفر و گروه بعدی این راه را ادامه نمی دهند؟ آیا با گروه بعدی مشورت خواهد شد؟ حتی اگر یک نفر را برای مشکلات مالی و فنی بیرون بیاورند، خوب است، اما اگر گروه و نفر بعدی هم می خواهند همین روند را طی کنند، بهتر است بگذارند همان طور بماند. فرقی می کند که بخواهند تیم، گروه و حرکت حرفه ای داشته باشند یا اینکه فرد جدید فقط حدود پنج درصد بهتر از مدیر قبلی باشد؟ در این صورت تصمیم برکناری رئیس قبلی دردی از فوتبال آشفته ما دوا نمی کند – مثلا سرمربی تیم ملی امید بعد از مسابقات مقدماتی قرارداد ندارد. الان نمیشه قضاوت کرد

غفاری در پاسخ به سوالی مبنی بر جادوگری در دوران شهاب الدین عزیزی هادم و اظهارات دبیرکل فدراسیون مبنی بر حساسیت کمیته اخلاق فیفا در این زمینه، گفت: زمانی که در فدراسیون بودم هرگز چیزی نشنیدم و احساس نکردم. هنوز نمی دونم واقعا وجود داشته یا نه اما فیفا و AFC به این مسائل می خندند.این موضوع آنقدر کوچک و پیش پا افتاده است که تا این حد پایین نمی آیند.به همین دلیل می گویم که وقت ارزشمندی را برای کارمندان تلف نمی کنند. اگر مفاد اساسنامه را رعایت نکنند و ساختارشکنی صورت بگیرد، اگر به این ارگان ها ابلاغ شود، وارد می شوند، این نهادها آنقدر مشکلات و برنامه های روزانه برای توسعه و پیشرفت فوتبال دارند که وقت ندارند. به این مسائل

وی در خصوص انتخاب میرشاد ماجدی به عنوان چهره فوتبالی به عنوان سرپرست فدراسیون و خوش بینی اهالی فوتبال به انتخاب فردی از بدنه این رشته تاکید کرد: وی در رشته شیمی یا فیزیک تحصیل می کند. فاصله مجیدی را می دانم. می دانم فوتبالیست بود و یکی دو پست مدیریتی داشت. صفر کیلومتر نیست. به نظر من او بهتر از کسی است که فوتبال بازی نکرده است و اگر سه توپ جلوی او بگذاریم نمی تواند بفهمد کدام یک مال بسکتبال، والیبال و فوتبال است. نمی توانیم از این به بعد قضاوت کنیم که آیا در این مدت کوتاه موفق می شود یا خیر. در عین حال، یکی خوشبین تر از کسی است که در یک مایلی وزارت دارایی است.

دیدگاهتان را بنویسید