با خطر محرومیت از سوی فدراسیون فوتبال مواجه هستیم/ عدم پرداخت مطالبات ویلموتس به دلیل تحریم است


ساعت: 15:05
تاریخ انتشار: 30.06.1401
کد خبر: 1898875

باید VAR را در زمین های فوتبال کشور پیاده کنیم.

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: اساس پرونده مارک ویلموتس به دلیل تحریم ما بود که نتوانستیم پول را به موقع پرداخت کنیم.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال در حاشیه جلسه انتخابات هیئت فوتبال استان مازندران گفت: در تلاش هستیم تا استانداردهای زمین های فوتبال میزبان مسابقات لیگ برتر و لیگ دسته اول را اجرا کنیم. برای حفظ داوری فوتبال کشورمان در آسیا و مجامع بین المللی نیازمند پیاده سازی سیستم VAR یا کمک داور ویدیویی در زمین های فوتبال کشور هستیم.

وی در ادامه گفت: استقرار این سامانه در زمین های فوتبال اولویت ماست و اگر نتوانیم این سامانه را راه اندازی کنیم. البته در بخش داوری فوتبال آسیایی و بین المللی با چالش های جدی مواجه هستیم.

تاج در خصوص شرایط تیم ملی فوتبال گفت: احساس من این است که نظم و ترکیب خوبی در تیم ملی فوتبال ایران وجود دارد. حضور کی روش به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در سال 2018 نتیجه روشن و خوبی دارد و امیدواریم با حضور او امسال با تمام توان مقابل رقبای خود بازی کنیم و به نتیجه مطلوب برسیم.


در مورد پرونده ویلموتس به فیفا اعتراض کردیم

وی درباره شرایط استان مازندران تاکید کرد: توسعه فوتبال در گرو امکانات است و مشارکت و همکاری همه دستگاه های اجرایی با تیم فوتبال برای رسیدن به این امکانات نیاز است. امروز با کمک فرمانداری کلنگ و فدراسیون فوتبال، ساخت و ساز ساختمان تیم فوتبال این استان قطع می شود و 200 میلیون تومان نیز کمک خواهیم کرد. متاسفانه به دلیل کمبود بودجه هنوز بسیاری از تیم های فوتبال ساختمان اختصاصی ندارند.

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: در نامه فیفا در مورد ویلموتس آمده است که اگر اعتراضی داریم باید اعلام کنیم و اعتراض خود را نوشته ایم. اعتراض ما این است که اساس پرونده ویلموتس به دلیل تحریم ما بود که نتوانستیم پول را به موقع پرداخت کنیم. این موضوع در شرح رای به صراحت ذکر شده است، ما همچنان در تحریم هستیم و از فیفا می خواهیم تحریم ها را بردارد و پول ما را بدهد تا بتوانیم روند عادی خود را طی کنیم.

وی در پایان گفت: در هفتمین کنگره مهر که در کویت برگزار می شود به طور جدی بحث حضور تیم های فوتبال استقلال و پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا را خواهیم داشت. امیدوارم در این کنگره اعتماد از دست رفته کنفدراسیون فوتبال آسیا بازگردانده شود و اگر نتوانیم این مشکل را حل کنیم، اتحادیه فوتبال انگلیس تعلیق خواهد شد.

ادامه مطلب؛

دیدگاهتان را بنویسید