خطر در کمین استقلال و سه تیم بی انتها است

مسابقات هفته بیست و نهم لیگ برتر از ساعت 18 امروز جمعه در شهرهای مختلف به طور همزمان پخش می شود و در حالی که یک هفته تا پایان بازی های این فصل باقی مانده، هیجان همچنان در بالای جدول و در انتهای جدول باقی مانده است.

پرسپولیس با 60 امتیاز یکی از سخت ترین بازی های خانگی را مقابل گل گهر سیرجان دارد. تاریخچه دیدارهای رودررو نشان از برتری مطلق پرسپولیس دارد اما سعید الهاوی که پس از حضور امیر قلعه نویی در تیم ملی ایران، نماینده سیرجان را برای جبران باخت مقابل این تیم هدایت می کند. یک چهارم نهایی جام حذفی به دنبال کسب امتیاز در ورزشگاه آزادی.

الهاوی از زمان برد مقابل نساجی مازندران، سه امتیاز با گل گهر در لیگ برتر ندیده است، بنابراین آمار در چهار بازی قبلی مقابل اوست.

دو تیم رقابت سختی مقابل هم دارند و سپاهان و استقلال نیز به عنوان دیگر مدعیان قهرمانی به این دیدار چشم دوخته اند. پرسپولیس در صورت لغزش مقابل گل گهر باید تا مشخص شدن نتایج تیم های سپاهان و استقلال که به ترتیب 59 و 56 امتیازی هستند، صبر کرد.

سپاهان اصفهان به مصاف تهران پیکان می رود، تیمی که با بحران داخلی مواجه است. دخالت یکی از مدیران ارشد باشگاه در مسائل مربوط به تیم باعث ایجاد مشکلاتی در رختکن آن تیم شد به همین دلیل اظهارات غیرحرفه ای از سوی باشگاه علیه بازیکنان صادر شد.

خودروسازان پس از قبول شکست مقابل پرسپولیس حالا باید به مصاف یک رقیب جدی دیگر بروند تا بار دیگر شجاعت و فوتبال ناب خود را به نمایش بگذارند.

استقلال هم میهمان مس رفسنجان است. دیداری که با باخت آبی پوشان مقابل پرسپولیس و تساوی مقابل صنعت نفت آبادان اهمیت بیشتری برای ریکاردو ساپینتو پیدا کرد. پرتغالی نمی خواهد در پایان فصل به باشگاه دلیلی برای خداحافظی بدهد. بنابراین چاره ای جز کسب مدال برنز رفسنجان و زنده نگه داشتن امیدهای قهرمانی خود ندارد.

ساپینتو که با وجود مواجه شدن با پیشنهاد باشگاه برای تمدید قرارداد، قهرمانی لیگ برتر را از دست داد، اما اگر نتواند این دو هفته اخیر را با برد به پایان برساند، خطر عقب ماندن را احساس می کند و باشگاه را مجبور به تصمیم گیری جدید می کند.

نفت مسجد سلیمان که در یک قدمی سقوط به لیگ یک قرار دارد در اراک به مصاف آلومینیوم می رود. صنعت نفت آبادان نیز میزبان ذوب آهن است تا در صورت گرفتن یک امتیاز از این تیم چشم به راه انزلی باشد و منتظر پایان دیدار مس کرمان و ملوان باشد.

به نظر می رسد نتایج بازی های امشب تا حد زیادی توزیع تیم را تعیین می کند، اما این احتمال نیز وجود دارد که همه چیز به توقف نهایی بازی ها در هفته 30 ختم شود.

برنامه دیدارهای هفته بیست و نهم لیگ برتر به شرح زیر است:

* صنعت نفت آبادان – ذوب آهن اصفهان

* مس رفسنجان – استقلال

* آلومینیوم اراک – نفت مسجد سلیمان

* پنکه – فولادی

* ملوان – مس کرمان

* پرسپولیس – گل گهر سیرجان

* سپاهان – پیکان

* تراکتور – نساجی مازندران

دیدگاهتان را بنویسید