خط قرمز قوه قضائیه معرفی شد/ جزئیات شکایت استاندار کهگیلویه و بویراحمدی + عکاس


زمان: 15:18
تاریخ انتشار: 1401/04/01
کد خبر: 1877840

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان کرد؛

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد خط قرمز قوه قضائیه را تشریح کرد و این پرونده را برای تعدادی از مدیران تشریح کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صبح زاگرس، رئیس قاضی کهگیلویه و بویراحمد در نشست خبری با اصحاب رسانه استان به مناسبت هفته قوه قضائیه گفت: تحول در یک حوزه مورد نیاز است و زمانی محقق می شود که برای مردم ملموس باشد.

حسن نگین تاجی با تبریک هفته قوه قضائیه گفت: رضایت مردم از قوه قضائیه قابل تغییر است.

وی با اشاره به سند اصلی تحول در قوه قضائیه گفت: این سند به صورت کارشناسی تهیه و به استان ها ابلاغ شده است و با اجرای ماموریت های ارتباطی مشخص شده در 15 محور مشترک، وجود خواهد داشت. تغییر در قوه قضائیه».

وی در تشریح این محورها تصریح کرد: این اختیار به استان ها داده می شود تا بر اساس اولویت ها مکان یابی سند را انجام دهند.

قاضی کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از اولویت های محلی استان تمرکز بر از سرگیری هر چه سریعتر این روند بر اساس عدالت و قانون است.

وی افزود: تعداد پرونده ها در دادگستری استان 200 تا 300 پرونده در ماه است و قضات استان ما از جوان ترین قضات کشور هستند.

نگین تاجی با بیان اینکه تاخیر در رسیدگی و کیفیت فرآیند یکی از چالش های قوه قضائیه است و یکی از عوامل تاخیر در روند رسیدگی، تعداد پرونده های ورودی است، گفت: در صورت عدم رسیدگی به پرونده ها، رسیدگی به تخلفات و بررسی های صورت گرفته از سوی دستگاه قضایی انجام می شود.

وی با گلایه از وضعیت استانی در حوزه اشتغال، صنعت و فرهنگ که مشکلاتی را ایجاد می کند، گفت: حلقه مفقوده دانش و آموزش مهم ترین موضوعی است که در همه عرصه ها و حتی در دستگاه قضایی به چشم می خورد. .

نگین تاجی گفت: آموزش های کاربردی در دانشکده های حقوق نیاز است و باید به این موضوع رسیدگی شود.

رئیس قوه قضائیه با استناد به اخلاق در محاکم استان گفت: این موضوع به نقطه موفقیت استان تبدیل شده است.

نگین تاجی پیشگیری از وقوع جرم در استان را موفقیت آمیز توصیف کرد و گفت: درگیری های استان امنیتی نیست بلکه بحث اموال، اختلافات خانوادگی مهم ترین موضوع استان است.

وی خاطرنشان کرد: آسیب های اجتماعی خطرناک است و استان رتبه 27 کشور را دارد اما بعد رسانه ای و فضای مجازی آن را نشان می دهد و آن را بسیار افزایش می دهد.

قاضی استانی با انتقاد از قضاوت های عجولانه مردم و مشکلات روزافزون افراد گفت: در حوزه دادگستری در کهگیلویه و بویراحمد کارهای زیادی در حال انجام است اما با کوچکترین بحثی به سرعت شاهد هستیم.

وی با تشریح جایگاه مطلوب استان در دستگاه قضایی گفت: برخورد با جرایم خشن خط قرمز ما در استان است.

نگین تاجی گفت: استان در نزاع کشور رتبه 27 را دارد اما در رسانه ها و فضای مجازی با قضاوتی عجولانه یاسوج را تگزاس معرفی می کنند و اینها افزایش هایی است که قبلا به آن اشاره کردیم.

وی هم افزایی دستگاه های مورد نیاز برای ایجاد امنیت را ارزیابی کرد و گفت: پلیس به تنهایی نمی تواند به همه چیز رسیدگی کند و باید تمام امنیت را رعایت کرد مثلا پلیس می تواند تمام کابل های برق را تامین کند مگر اینکه چند نفر باشند. این است که این کابل ها دزدیده نمی شوند.

شناسایی 730 انحراف در پرداخت تسهیلات بانکی و طرح شکایت از تعداد زیادی از مدیران از دیگر سخنان نگین تاجی در جمع اصحاب رسانه بود و افزود.

رئیس قوه قضائیه از انحراف از واگذاری برخی پروژه ها به اراضی ملی خبر داد و گفت: بیش از هزار هکتار از این اراضی در سال گذشته تخلیه شده است.

وی گفت: با هرگونه فساد در قوه قضائیه برخورد می شود.

فرشید روشندل رئیس حفاظت اطلاعات قضایی دادگستری در پاسخ به سوال صبح زاگرس از تشکیل 24 پرونده کیفری برای قاچاقچیان و شاهدان دروغین خبر داد.

وی با اشاره به اینکه در این رابطه 4 نفر دستگیر شدند، گفت: در استان 1 نفر که خود را قاضی معرفی کرده و مورد قاچاق قرار گرفته دستگیر و پرونده تشکیل شد.

رئیس حفاظت اطلاعات دادگستری استان از مردم کهگیلویه و بویراحمد خواست از طریق سامانه 1580 از تمامی اخبار مربوط به قوه قضائیه مطلع شوند.

وی در پایان گفت: قوه قضاییه با آموزش و اطلاع رسانی کارکنان به دنبال تحقق قانون است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید