خیانت های پهلوی فراموش شدنی نیست/ بسیج غیرممکن ها را ممکن می کند


ساعت: 21:46
تاریخ انتشار: 1301/06/12
کد خبر: 1894840

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با اشاره به خیانت های خاندان پهلوی در استان اردبیل گفت: جهاد برای تبیین و شناخت امکانات رسالت دانش آموزان در جنگ روحی و روانی دشمنان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از سبلان ما آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل عصر امروز در دوره توانمندسازی دانش آموزان بسیجی سراسر استان اردبیل به تبیین اهمیت جهاد پرداخت و گفت: بصیرت و بصیرت تنها راه است. مقابله با توطئه های دشمن در جنگ نرم.

وی با بیان اینکه دوره های تخصصی و دوره های توانمندسازی باید نتیجه و برآیند باشد، گفت: باید با برنامه ریزی متحد و منسجم با برنامه های حساب شده دشمنان مقابله کنیم.

امام جمعه اردبیل به ضرورت پدافند فرامرزی کشور پرداخت و گفت: امروز برای حفاظت از مرزهای جغرافیایی کشور باید پرچم کشور در مناطق مختلف فراتر از مرزها برافراشته شود تا تهدیدات دشمنان دور از کشور را می توان خنثی کرد.

وی به جنگ های متعدد در مقاطع مختلف تاریخ کشور اشاره کرد و گفت: در تاریخ پرفراز و نشیب کشور تنها دو قهرمان با این تدبیر توانستند انواع تهدیدات دشمنان را در آن سوی مرزها کنترل و خنثی کنند.

این مبلغ اسلامی از نادرشاه افشار و رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان برجسته ترین شخصیت های کشور در ادوار مختلف نام برد و گفت: هر دو با تدابیر خاص، ویژه و به موقع خود پرچم ایران را فراتر از مرزها به اهتزاز درآوردند و این امر اقدام آنان موجب آبادانی کل کشور و رشد ایران و سربلندی ملت ایران در عرصه جهانی شد.


6ba5fc91 76f0 4798 b444 d13e8d2f9b81 خبر خاکستری


وی با بیان اینکه بسیج همیشه بسیجی است، تصریح کرد: کارهای ناممکن و سخت در کشور ما همیشه به دستان توانمند بسیج باز شده و به هدف خود رسیده است.

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه اکنون دوران کار تکلیفی نیست، گفت: برای رسیدن به اوج و پیروزی در عرصه های مختلف باید با روحیه انقلابی و جهادی کار کرد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به سخاوت رضاخان و خاندان پهلوی اشاره کرد و گفت: وضعیت کنونی دریاچه ارومیه و دشت موگان در آینده نزدیک نتیجه بی توجهی خاندان پهلوی است چرا که ارتفاعات آرارات که سرچشمه رودهای بزرگ منطقه به ویژه ارس است در زمان رضاخان از ایران جدا و به ترکیه تحویل داده شد.

آیت الله عاملی به فرصت طلبی سران ترکیه اشاره کرد و گفت: رهبران این کشور با ساخت سد، آب های آرارات را کنترل و از سرریز شدن آن به مرزها جلوگیری می کنند.

وی همچنین به بهترین نقطه گردشگری جهان در عشق آباد ترکمنستان اشاره کرد و گفت: این منطقه مهم نیز به دلیل بی کفایتی پهلوی از خاک ایران بزرگ جدا شد.

امام جمعه اردبیل رضاخان ملعون را مخالف عشایر دانست و گفت: در اثر بی احتیاطی، خودسری، سرمایه های عظیم کشور و ثروت های بی کران این مرز و بوم از دست ملت بزرگ ایران خارج شد. و بی لیاقتی رضاخان و خانواده اش و این خیانت ها فراموش خواهد شد.غیر ممکن است.

وی با بیان اینکه ایران در دوران پهلوی فاقد وزن سیاسی و قدرت دفاعی بود، گفت: همه چیز در ایران به دست سران استبداد و استثمار سپرده شد و این جنایت نابخشودنی است.

آیت الله عاملی با بیان اینکه استکبار با غارت ثروت های منطقه و حاکمیت در منطقه تلاش می کند از ایجاد مرکز قدرت در منطقه خاورمیانه جلوگیری کند، گفت: ایجاد دولت یکی از اهداف استکبار در منطقه است. قلب استراتژیک ترین نقطه جهان.» و جنگ ایران و عراق نیز به همین دلیل انجام شد تا با ایجاد دولت های ذره ای، مرکز قدرت در منطقه ایجاد نشود.

وی همچنین به جنگ قره باغ اشاره کرد و گفت: تا آزادی کامل قره باغ چند قدم باقی نمانده بود اما چون خلاف سیاست استکبار بود مانع از تحقق پیروزی کامل مردم آذربایجان شدند، لذا مرکز قدرت در جمهوری آذربایجان در دست مردم سرسخت این زمین است.» نکن

این مبلغ اسلام آخرین خیانت خاندان پهلوی را در پایان دوران ننگینشان یادآور شد و گفت: با توطئه های آمریکا، انگلیس و فرانسه، بحرین، استراتژیک ترین نقطه خاورمیانه، تنها هفت نفر از کشورمان جدا شد. سال‌ها قبل از انقلاب اسلامی تا سیاست آمریکا ادامه پیدا کند.

وی شاهکار انقلاب اسلامی را یادآور شد و گفت: بعد از انقلاب اسلامی در 43 سال گذشته عظمت ایران اسلامی با وجود همه تهدیدها و تحریم ها احیا شده است و شکوه و اقتدار ایران در حال بازگشت به این سرزمین است. این در تاریخ جهان بی نظیر است. مشابه است

آیت الله عاملی از حوزه فرهنگ به عنوان بهترین عرصه برای ایفای نقش در دوره کنونی یاد کرد و گفت: در جنگ نرم دشمنان مقابله با جنگ روحی و روانی دشمنان مهم و اساسی است.

وی خواستار شفاف سازی و روشنگری در فضای دانشجویی شد و گفت: اگر بتوانیم در این جنگ مهم و تاریخی سربلند بیرون بیاییم تاریکی پایان می یابد و به روشنایی بی پایان می رسیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید